PARADIGMA POLITIK BARU

Pengakuan Saiful di Mekah

Saiful Bukhari memohon hidayat Allah selama 42 hari di Tanah Suci

AIDCNews – 7/12/10 – Kehadiran Mohd Saiful Bukhari Azlan menunaikan fardu haji di Mekah baru-baru ini telah menarik perhatian jemaah lain untuk bertanya sendiri dari hati ke hati tentang  kesnya yang sedang dibicarakan di mahkamah.

Saiful yang  mengikuti bersama jemaah dari Johor telah ditanya kebenaran kejadian liwat tersebut. Saiful mengakui, semua yang menimpa dirinya itu adalah benar.

Saiful bersama neneknya. Malam terakhir di Masjidil Haram.

Pengakuan Saiful itu dilaporkan oleh Agendadaily berdasarkan maklumat daripada Datuk Mohd Fuad Zakarsi, Timbalan Menteri Pelajaran yang turut mengerjakan haji bersama jemaah dari Johor itu. Klik di sini

Ini merupakan pengakuan dari mulut Saiful sendiri  di Tanah Suci Mekah dan tambahan pula ketika itu dia  sedang mengerjakan rukun Islam ke lima, maka adalah mustahil segala yang menimpa dirinya adalah rekaan atau dibayar pihak tertentu dalam apa dikatakan agenda untuk menjatuhkan Anwar.

Ramai umat Islam percaya, mereka yang menunaikan haji atau berada di Tanah Suci tidak boleh berkata sembarangan apatah lagi bercakap bohong kerana Allah akan membalasnya setiap daripada kata-kata itu.

Saiful kini telah selamat kembali ke tanahair setelah 42 hari berada di Tanah Suci.

Saiful Berdoa berdekatan Multazam(Pintu Baitullah)

“Kesempatan dan peluang berada di tanah suci saya gunakan dengan secukup-cukupnya untuk beribadah, berdoa dan memohon pada Allah SWT. Antara tempat-tempat mustajab yang saya berpeluang untuk berdoa; Wukuf di Arafah, Mina, Makam Rasulullah, Raudah, Multazam, Rukun Yamani, Gua Hira’ Jabal Nur dan banyak lagi”, tulis Saiful di blognya. Klik di sini

“Antara doa yang dipohon; agar terus diberi kekuatan untuk Istiqamah dalam menegakkan kebenaran, diampuni dosa-dosa, kesejahteraan dan keselamatan keluarga, Agama, umat, bangsa dan tanah air tercinta. Juga, mohon Rakyat dibukakan Hijjab agar diperlihatkan yang HAQ dan dilenyapkan segala yang batil!”

“Sudah dua tahun setengah saya menanti agar Kebenaran dan Keadilan dapat ditegakkan. Walaupun ia belum lagi selesai, namun saya redha dan bersyukur dengan segala bantuan yang Allah berikan. Banyak hikmah disebalik kelewatan, penangguhan demi penangguhan. Mungkin ramai yang telah dapat lihat hikmah disebaliknya. Itulah kebesaran Allah. Dia Maha Berkuasa lagi Maha Mengetahui”, tulisnya lagi

Dalam perkembangan lain, blogger Cucu Mat Kilau (CMK) yang pernah memfitnah Saiful [klik di sini] dengan mengatakan bekas mangsa liwat Anwar itu ‘terlantar sakit tenat’ ekoran sumpah laknat yang penah dibuatnya, turut mendapat musibah, apabila blogger berani mati PKR itu sendiri turut meninggalkan Anwar.

Ketika blogger CMK memfitnah Saiful di blog Pahang Daily Online pada tahun tahun 2009, blogger itu masih memuja Anwar, tetapi pada November lalu dia sendiri membuat keputusan meninggalkan ‘tokoh yang pernah dipujanya’ kerana dia tidak mahu lagi hipokrit dan menipu diri sendiri.

“Pemimpin yang rosak akhlaknya tidak layak untuk disanjung oleh rakyat apatah lagi mereka yang jelas cuba menipu dan mempermainkan parti sendiri”, tulis CMK di blognya. Klik di sini

62 Comments

  1. ada orang anak beranak tak pernah jejak kota mekah dalam 15tahun ni…

  2. perisik pencen says:

    Anuar tak berani pijak bumi allah dimekah kerana allah tidak menjemput hamba yg penuh dengan dosa yg tak terampun olih allah sebelum dia betaubat dan bersihkan jiwa dan nurani dia kenapa Saiful bolih diterima dibumi allah dimekah kalau Saiful memfitnah Anuar muking Saiful akan ditimpa bala di mekah dan allah akan halang Saiful memijak bumi mekah tapi Saiful ceria bersama nenek tercinta beliau dan selamat menunikan haji dengan selamat dan sehat tidak macam pak tua di kelantan allah tidak terima dia sebagai tetamu allah dan gagal menunai haji dan kena bayar denda lagi (DAM) kerana pak tua tu tidak bersih jiwa dia masih penuh dengan hasad dengki dan tamak pada harta dunia allah tak terima dia sebagai tetamu allah.

  3. Man dozer says:

    Jangan layan komen pak udin tu sebab dia tu Kapten kapal kunyit, satu kapal dengan anwar, tu pasai dia defend habis habisan anwar tu , entah2 anwar dah pernah sapu dia nie.

  4. udin says:

    Cuba tengok betul2 kat dahi sisaiful tu – kalau tak silap nampak macam lambang PAS ke PKR?. Jangan mare ye. Saje buat lawak bodo sebab nak bagi cool down. He He.

  5. Rosmah says:

    Kesimpulannye penyokong PKR bknnyer sokong Parti.. Tapi sokong si Nuar tu je… Nuar xde abihle PKR… Yg baguihnye Nuar tu baik jadi ADUN bebas je..

  6. aljohari says:

    Shukur Alhamdulillah Sdra Saiful Bukhari telah selamat menunaikan ibadah haji tahun ini dan selamat kembali ke tanah air.

    Dengan pengakuannya di tanah suci maka tidaklah dapat diragukan lagi bahawa Sdra Saiful telah berkata benar dan tidak ada yang tidak benar. Tak mungkin Saiful berbohong. No way man!

    DSAI tetap tidak berani hendak melakukan sumpah mubahalah. Dia akan beri macam-macam alasan kenapa dia tidak mahu bersumpah. Siapa dapat menafikan bahawa DSAI berbohong dengan peristiwa 16 Sept? Tapi penyokongnya yang rela ditipu tetap terus menyokongnya. Teman tak hairan kerana kehandalan DSAI terletak pada pembohongan. Ramai yang telah dijualnya termasuk Ezam, Dr. Chandra, Tun Dr. Mahathir, Zulkifli Noordin, Zahid, Roslan Kasim, Nik Aziz Nik Mat, Husam Musa, dan ramai lagi. Ada yang sedar dan telah meninggalkannya tetapi ada lagi yang masih bersamanya walaupun sedar diri telah ditipu kerana mengharapkan sesuatu.

    Tetapi percaya dan yakinlah bahawa sepandai-pandai tupai melompat ke tanah jua akhirnya.

  7. Nenek Pak Udin says:

    Apsal korang sume kat sini buli cucu aku ah? Korang xde keje lain ke?

  8. Haji Anwar Ibrahim says:

    salam pak udin..psl pg haji 2 xpyh la pak udin nk prtikaikn..mne dtg nyer duit..potong Q n sbgai nyer..slps daftar kt tbung haji (TH)..mmg die da estimate wk2 kte akn ke Tanah Suci..sume nyer 10 taun ke ats..dftr 2010..2020 ke ats bru bley pg..kalu ikt wk2 TH estimate la..tp ble smpanan kte da ckup..kte bley tlis srt rayuan ke phk TH utk tunaikn haji..n kbnykan org yg baru dftr..ckup smpanan..brsedia fzkal n mental..sume buat mcm 2..n nie bkn soal potong Q pak udin..nie soal prsedian kte ke sne..pokok nyer da brsedia ke blom??..kalu duit bjuta2 pon tp xbrsedia nk ke Tanah Suci..xjgk pg wlupon da smpi turn..sdr2 la pak udin..Allah maha adil..ingt pak udin..KeAdilan d tangan Allah..bkn d tgn Anwar Ibrahim…

    • Najib says:

      Hai Tuan Haji…orang Arab tiap-tiap tahun pergi haji…tak pernah letak gelaran haji kat pangkal nama…org melayu yang berlagak Tuan saja asyik syok sendiri pakai gelaran Haji…he..he..

      • Saruni bin Sapeeon says:

        Ko pegi sana musia haji. Pak Arap panggil ko “Haj” atau “Sheikh” Tu yang ong Melayu kata Haji tu. Haj di sana Haji Di sini.Tapi ni kata saya je. Tak de nas dan tak de hadis. Wallhu alam

  9. Anti Anwar says:

    khas buat pak udin…u dapat apa duk back up anwar “baik”..hahaha…sudah nyata la,cuma ianya belum terbukti.kelak bila dah terbukti bersalah,aku gerenti la,akan ada cakap ini semua mainan UMNO untuk jatuhkan dia…pada masa tu mari kita sama2 angkat tangan berdoa kepada Allah supaya time tu jugak anwar dilaknat.biar sejarah baru berlaku di malaysia.kita tunggu dan lihat.andai kebenaran dipihak saiful,anwar patut bertaubat nasuha.andai kebenaran berpihak kepada anwar,saiful patut bertaubat nasuha.

  10. Glory says:

    wow sudah update siap gambar exklusif lagi cayalah..

    • Pak Udin says:

      Cantik gambar si Saiful tu..nampak lebam kesan sujud kat dahinya. semoga Allah menerima taubatnya dan kita semuanya….Amin..Tapi …kalau masih dok menipu dan memfitnah tahun depan kena pergi sekali lagilah jawabnya ….JANGAN jadi mcm orang Hindu yang pergi sungai GANGES, INDIA untuk cuci dosa sudah!! HERAN juga ya….mcm mana si Saiful ni dapat pergi haji tahun ni…bila agaknya dia mendaftar..ramai orang ,mendaftar tabung haji kena tunggu bertahun-tahun …kecuali ..org-org tertentu yang merayu…atau ada kabel besar kot…tapi saya tak suka buat mcm tu…POTONG QUEUE orang lain yang dah lama menunggu giliran mereka…menganiya org saja…

      • sepupu Pak Udin says:

        Bang Udin, biar le diaorang memfitnah DSAI, jangan le bang Udin memfitnah si saiful tu pulak. Takut bang Udin pulak x sempat pegi Mekah bertaubat…Setakat puji Saiful tu cantik dah le bang Udin oii…

      • Glory says:

        erm..
        apa2 pon penampilan wajah tidak menggambarkan apa2..
        dont judge a book by its cover lolx..

        pasal saiful dpt pg haji mungkin dia daftar lama iaitu untuk menemai sekali neneknya..
        bila daftar sekali.. badan tabung haji akan tgk org2 yg sudah berumur sangat dan akan mengutamakan yg itu.. kalau tabung haji hanya membenarkan nenek saiful saja pergi siapa pula nak menjaganya.. dan mungkin disebabkan itu saiful dpt peluang pergi sekali..

        si saiful mana ada kabel2 besar dah melainkan waktu dia kerja untuk nuar mmg kabel dia sgt besar woo… lol

        p/s—>tuan junjungan besar parti islam semalaysia tu pergi tanah suci juga siap bersama2 sultan *BARU* lagi tu siap dah banyak kali pergi sana kot.. ades tak POTONG QUEUE ke tu erm menganiya org saja… LOL

      • Alahai pak udin says:

        Dah berpuluh tahun tabung haji beroperasi kat malaysia. Dah berbelas tahun Arab Saudi bagi koata kat M’sia. Pak Udin tak tau ke buat2 tak tau.

        Koata untuk muassasah je. Kalau pakej mahal lebih 20K tak payah quata sebab Kerajaan Saudi bagi priority plus visa macam Pok Nick tu..

  11. budakPenang says:

    awak mamak ke atau melayu ???……hahahahaha……..tadak idea la tu…mcm sial…

    • Buyong says:

      Yang Hangpa dok layan Pak Din tu buat apa? Toksah dok kata apa la kat dia,takan paham atau dia buat “DEK” je….

  12. budakPenang says:

    Pak Udin ni mau kena penendang ja sedas dua….

  13. budakPenang says:

    aku rasa Pak Udin ni dh kena balaih juboq ngan anwar…tu backup anwar gila2 punya…pak udin,anda ni gay ka? atau anda seorang barua?

  14. Wake UP says:

    Anwar banyak duit sampai boleh ke luar negara dan setiap kali ke luar negara itulah dia memburukkan Malaysia.

    Kalau sebegitu banyak duit, awat liat nak ke Mekah? Nak bersumpah seperti Saiful Bukhari dalam masjid jauh sekali, nak ke Mekah untuk membuktikan diri tu tak meliwat memang takkan berlaku dalam hayat ini.

    • giant robot says:

      Sabda Rasulullah saw , ‘ 2 kota yang tidak dimasuki dajjal, Mekah dan Madinah’.

      Anwar ni lebihkurang macam dajjal la… Dia kan ahli Illuminati @ Freemasons…agaknye le…

      • Pak Udin says:

        Nak tafsir hadis tak pandai..jadi MEMFITNAH dan MERAPU sajalah si robot gergasi ni…

        • wan salleh says:

          Pak Din 2×5 Dol……..harap je gelaran PAK tapi masih kolot
          cakap orang sendiri yg lebih….taubat Pak Din

        • M.C.Gay.Gay. says:

          Pak Udin, hang pakai gel apa? K.Y gel?? Hang pernah try tak minyak kelapa dara tak?? Ok juga tau…not bad.. kulit kita tak rosak tau..

          We all sayang sangat brader Anuar… teringat la kat dia…

    • Saruni bin Sapeeon says:

      Eleh!!! Anuar tu cakap memang pandai dan memang power. Orang pandai pandai ramai pecaya cakap dia daripada bepikir. Orang bodoh atau orang tua yang bepikiran panjang je kata Anuar tak betul tebiat nak mati. Bio le saya bodoh asal tak sokong Anuar. Bodoh pun masih boleh pikir main bontot tu buruk bukan nya baik

  15. Glory says:

    pak udin mesti cakap nie fitnah juga..
    puak2 taksub mesti ckp pegi haji pon kne bayar..
    dah berjuta2 dpt sapa2 pon berani mengaku..
    depa bukan peduli dekat mana saiful cakap walau cmne pon tetap xcaye..
    susah gini…

    p/s–> dah dkt tanah suci kau dpt duit juta2 pon berani ke nak tipu kat situ.. gila la kalau masih tabur fitnah kat tanah suci mmg xtau nak ckp apa.. mungkin si nuar nie boleh kot buat gitu lol

    • Pak Udin says:

      Orang yang pergi haji ni mcm-mcm.Tujuan pun mcm-mcm.Hasil nya pun mcm-mcm walau pun niat nak dpt haji MABRUR.Tapi ramai juga pergi haji ,dapat bertahan beberapa hari hari atau minggu saja.Kalau kat depan Kaabah .bukan main jaga hal aurat, sembahyang sunat tak tinggal,menangis teresak-esak mengenang dosa yang banyak.Seminggu dua lepas sampai ke Malaysia , tasbih, kopiah malah jubah tak lekang…TAPI kesudahannya balik KE ASAL.Yang kaki karoke balik kekaroke,Kaki rasuah mcm biasalah…hanya menerima sumbangan atau hadiah saja atau dapat PINJAMAN RM750K saja…Yang kaki gossip terus dengan gossip nya..KAKI FITNAH tak boleh hidup tanpa LIWAT dan DUBURnya…itulah namanya melayu UMNO…bukan semua tapi segelintir pemimpin yang menilakan susu sebelanga.HANCUR agama dan bangsa dibuatnya.

      • Glory says:

        duh…
        masalah skrg waktu itu saiful berada di tanah suci…
        bukan bila dah balik msia…
        kita kne igt pergi haji hanya ada satu tujuan tunjang iaitu menunaikan rukun islam kelima..
        yg tujuan2 lain tu sndiri2..
        ala mcm tuan guru agung junjungan parti islam malaysia yg pergi sana untuk dapatkan royalti minyak lol..

        dan anwar ibrahim juga boleh pergi ke sana doa supaya sesiapa yg fitnah dia dilaknat dah jauhi dia dari kne fitnah lagi..
        malah waktu nak buat kerajaan 16 september we have the numbers pon boleh je pegi tanah suci minta segalanya berjalan lancar.
        ini tak sanggup pergi aljazeera semua nak bagitau pasal tu.. canang abes..
        takkan tak boleh nampak lagi pak udin..
        benda nie bukan kita nak fitnah..

        tapi mmg fakta..
        xpayah nak petik2 UMNO semua la hanya org bodo je nak pegi buat fitnah guna cara sama(liwat) lol…

      • HambaAllah says:

        Sila rujuk pada web:http://drradzi.protajdid.com/?p=3
        untuk asas hukum fekah mengenai sumpah muhabalah

        Q:Dalam sesuatu isu yang dipertikaikan, kalau satu pihak sahaja bersumpah laknat manakala pihak yang dituduh tidak mahu bersumpah, apakah kedudukan mubahalah itu?

        A:DR. MOHD. RADZI: Dalam kes sebegitu di mana ada pihak yang engkar iaitu tidak mahu bersumpah, kebenaran memihak kepada pihak yang bersumpah.

        Pst: Ana selalu berdoa masa tahiayat akhir solat “Allah humma inni a’uzubika min fitnahti al Masih Dajjal ya muqibal qulub sabitholni a’la diniq “. Ana juga baca bila lihat wajah DSAI. Tapi ana tak boleh bagi tau kat sini takut timbul fitnah dlm fitnah. Nasihat ana jauhilah DSAI

        • Pak Udin says:

          Hebat HambaAllah ni ..boleh baca wajah orang lain….Sami boleh baca juga ..tapi kena tengok TAPAK tangan…Sumpah bersumpah…tak sudah-tak sudah puak-puak JAHIL yang berlagak mcm ustaz ni….KES tu dah bawa ke mahkamah..HAKIM yang telah di beli(atau di ugut) …wallahualam…pun tak suruh DSAI bersumpah…apalah puak-puak ni …dah gila meroyan ke..dengan sumpah-sumpah kamu…Kau ingat semua orang mcm ketua kamu SiNAJIB tu ke..sikit-sikit BERSUMPAH! Depan rakyat jelata bukan begitu GAH lagaknya ..tapi bila balik jumpa RM …tak tahulah..

          • sepupu Pak Udin says:

            Depan rakyat jelata bukan begitu GAH lagaknya ..tapi bila balik jumpa RM …tak tahulah..
            Haaa…Bang Udin kalau nak tau pegi skodeng…biar nampak sendiri..setakat dengar cakap2 orang je mana syok bang Udin..Ajak saya sekali bang Udin..jangan makan sorang2 je..

          • M.C.Gay.Gay. says:

            Tapi betul tau Bang Udin..
            Dulu I dah kena juga.. this guy dia boleh baca tau kita orang kat MCKK macammana..Dia jeling aje my ass..terus aje dia senyum…Malu la I….

          • atip says:

            alahhh..takut..mcm2 la alasannya..

      • sepupu Pak Udin says:

        Bang Udin, yang tidak boleh hidup tanpa LIWAT dan DUBURnya rasanya bukan KAKI FITNAH Bang Udin, salah tu…
        yang tidak boleh hidup tanpa LIWAT dan DUBURnya tentulah KAKI LIWAT dan KAKI DUBUR!
        Kita ni pulak kaki apa bang Udin?

      • Saruni bin Sapeeon says:

        Kita jangan la jadi macam dia orang yang buat cam tu. Nanti kita pun sama juga ikut kumpulan dia orang. Silap silap telebih pulak. Yang kaya tu bio le kaya ..bukan nya dia ada bagi kita duit dia orang tu. Makan lah dia duit tu banyak banyak sementara idup. Mati sok tak nak di bawak nya.

  16. otoman taro says:

    saiful dah….nuar bila lagi????

    • giant robot says:

      Nuar nak bersumpah?? Dia pernah ke pergi buat haji or umrah?? Tak pelik ka… After 7 tahun dalam penjara.., tak teringin pulak dia nak ke Mekah…

      • Pak Udin says:

        pegi haji pun nak heboh satu Malaysia ke?? Taubat pun nak bagi tahu satu dunia ke?Selalunya org yang banyak buat salah kena buat ‘jom heboh’ bahawa dia dah taubat.HANYA TUHAN SAJA YANG TAHU beb.ANWAR tu dah banyak kali pegi umrah dan haji…hang tak payah risau hal dia bab tu….Hang dah pegi ke belum.?

        • Hulubalang says:

          piiirahhhh!!!…..kos suruh anwar bersumpah junjung quran dulu…baru bole cakap banyak……..pegi la nasihatkan Anwar suruh dia bersumpah…klu tak buat, apa nak takutkan?…..asyik berdalih je memanjang….orang bodoh pun bole tahu sapa yang salah, sapa yang betul…..ptuiiiihhhhh!

          • Pak Udin says:

            orang bodoh mcm hang lah….tak sudah-sudah berangan nak jadi Tuan Melayu…tapi kenyataan nya berkuli dengan Ah Chai…

          • sepupu Pak Udin says:

            Padan muka hulubalang berkuli dengan Ah Chai! Bang Udin tak berkuli dgn Ah Chai, dia berkuli dengan Kit Siang…

          • Saruni bin Sapeeon says:

            Tak baik kata orang yang sokong Anuar tu BODOH sebab dia orang tu semua orang pandai. Cumanya dia orang tu dah di bodohkan oleh Anuar yang lebih pandai putar alam. Kih,kih,kih

        • atip says:

          g umrah pun cari bontot bt pa..!!!!

          • Saruni bin Sapeeon says:

            Awak gi umrah dulu buat cam tu ke….tak betul tu. Ke awak lom gi umrah lagi. Cakap macam ong tak betul je…..

        • atip says:

          non g umrah pun cr bontot buat pa..!!!

        • Saruni bin Sapeeon says:

          Kalau setakat Anuar Ibrahim yang tu lah, jangan kan kata Haji dan Umrah, menipu, membelit, memutar alam pun dah tak terkira banyaknya. Tak pernah dia heboh satu dunia kata dia bohong, tipu atau belt dan meliwat orang. Bagus betul Anuar tu bagus macam kepala bu*** dia tu la. Baru jadi Menteri kewangan dah buat banyak orang bengkrap atau hampir bengkrap (termasuk saya) kerana dia asik naikan interest rate. Kalau jadi PM tak tau macam mana hacurnya Malaysia ni dia godeh. Sudah sudah lah dengan Anuar tu. Daripada puji atau sokong dia baik gosok bontot kuali biar jadi putih. Nanti kan Anuar terliur tengok bontot kuaki tu. Gosok jangan tak gosok. Piiira Anuar mabok!

Leave a Comment

 

— required *

— required *