PARADIGMA POLITIK BARU

Dr Haron Din : Kes Mustafa Ali Perlu Dihadap Ke Lembaga Disiplin Pas

AIDCNews – 15/04/13 – Timbalan Mursyidul Am Pas, Datuk Dr Haron Din mencadangkan agar kes yang membabitkan Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustafa Ali perlu dirujuk kepada jawatankuasa disiplin parti tersebut.

Kenyataan Dr Haron yang disiarkan dalam Malaysikini berkata Pas mempunyai mekanisme dalaman sendiri untuk menangani perkara itu, dan jawatankuasa tatatertib yang diketuai oleh Datuk Wan Mutalib Embong perlu menanganinya secara bijaksana.

“Pas mempunyai mekanisme sendiri untuk mengatasi segala masalah, kita mempunyai pelbagai lajnah dan setiap lajnah mempunyai manual kerjanya sendiri. Contohnya Lajnah Tatatertib, di situ kalau wajar diambil tindakan, teruskan.

“Saya tiada kena-mengena dengan lajnah itu tetapi mereka lebih peka dan tahu kerja mereka, kalau perlu tindakan, mereka perlu buat, jika tidak berbaloi dilakukan, tidak ada faedah, maka mereka perlu ambil langkah tunggu dan lihat,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas isu rakaman video seks seorang lelaki yang didakwa mirip Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustafa Ali seperti yang tersebar luas ketika ini.

14 Comments

  1. songsang says:

    alahai biasa la PAS …dok kata depa laa bagus, depa lah alim, depa lah warak ,depa lah pastikan syurga dan neraka, depalah pastikan dosa dan pahala dan depalah akan buka pintu syurga apabila suku sakat dia orang mati. Depalah lahanatul,syaitan yang bertopengkan manusia. Sanggup jual maruah gadai agama kerana kepentingan diri.

  2. Siput says:

    Nampaknya Pope PAS boleh maafkan Stopa. Boleh delete dosa. Buat mungkar boleh masuk syurga. Tetapi orang UMNO sembahyang tak ada pahala.

  3. me says:

    ini hanya helah untuk tunjuk bahawa pas sudah mengambil tindakan dan untuk redakan keadaan..ayat haron din “kalau perlu ambil tindakan, mereka perlu buat..jika tidak berbaloi dilakukan, tidak berfaedah, tunggu dan lihat’…

    yg akhirnya kita semua akan tunggu dan lihat sahaja.:)))

  4. JZ says:

    Tuan-tuan, jangan teruja sangat dengan kenyataan HD. Ia mungkin untuk process pensucian formal sebagaimana Mat Sabu disucikan dahulu. MA akan muncul bersih dosa sebagai bayi lepas process disiplin kelak. Malangnya HD yg mempunyai kredibiliti dahulu telah hanyut apabila terus menyokong Pakatan Ahzab yg didalangi Liberal, Nasrani & Yahudi.

  5. betz says:

    Bila harun din buat kenyataan adil tidak berat sebelah mcm ni, berbakul2 dia kena maki dengan orang pas sendiri…. Biasalah. Pas ni memang taksub, kalau tak ikut pendapat hadi awang atau nik aziz, sesatlah… kafirlah… kena belilah… macailah… bab maki orang ni, pas memang hebat. tengokla tok gurunya sapaaa…

    harun din ada pendirian tetap dan tak bergoyang. tapi dia sangat menjaga hati kawan2 pas. Moga beliau sedar, apa yang beliau buat ini adalah assobiyah.

  6. wan korosuke says:

    Sokong 100%..pemimpin yang bermasalah dengan bukti yang kukuh & nyata perlu diambil tindakan x kira DSAI, Mustapha Ali or Najib sendiri..

  7. Anonymas says:

    Tuan Guru Hadi Awang akan mengetepikan kata-kata Haron Din, macam biasalah “pendapat beliau ialah pendapat peribadi. Siapa dia Haron Din?”

    • Leman serai Wangi says:

      TGHA kata kamera itu besi,tak boleh jadi saksi.

      Penyokong Tok setopa kata,kalo Mat Sabu dah sah berkhalwat dengan isteri orang, PAS masih sanjung apa salahnya Tok setopa,bukan kacau bini orangpun.

  8. PAS benarkan zina says:

    mengikut PAS, jika anda ingin berzina, bawa pelacur tu kedalam bilik. Kemudian gunakan alat elektronik pengesan kamera. Jika ada kamera musnahkan. Pastikan anda tutup semua pintu tingkap dan kunci dengan kukuh. Kemudian zinalah sepuas hati. Insyaallah tidak akan ada 4 saksi dan anda tak perlu risau dihukum.
    ..
    Berzinalah dengan mana2 pelacur yg anda suka, insyaalah hudud PAS akan melindungi anda. Amiiin. Takebeer!

  9. FARIS says:

    Aku tabik hormat pada Dato Haron Din…
    Beliau ada ciri2 seperti Dr. Hassan Ali & Nasharudin Mat Isa..
    Tak macam hadi awang, dah ada video pun masih tak percaya…
    Kononnya video tu besi, tak ada mata, tak ada telinga…
    Hadi, oh hadi…
    Apa nak jadi…
    Sampai sekarang tak sedar lagi…
    Apa nak jadi…
    Dia tunggu kalah PRU nanti….

    • sman says:

      Maksud Harun Din bukan nak suruh ambil tindakan tu,tapi dia hanya mahu mengelak dari memberi ulasa langsung berkaitan dgn isu Pak Mus,jadi dia tolak pada lujnah yg berkaitan.Aku tak pandang tinggi sangat HD ni,bila gagal mengambil langkah wajar berkaitan dgn kalimah Allah.Kenyataan beliau mengenai kalimah Allah pun terlalu lambat selepas 2 tahun Pas bersetuju membenarkan kalimah Allah di pakai oleh org bukan Islam.Bagi saya kenyataan beliau hanya bersifat politik,bukan ikhlas demi ugama.

      • anon says:

        Dato Haron Din, bagi pandangan yang berani dan benar serta cepat.

        Isu kalimah ALLAH, UMNO dahulu benarkan di sabah. Boleh lihat bukti dokumen undang-undang yang termaktub.

        • Jenat says:

          Anon April 16, 2013 at 12:29 pm,

          Saya dah baca dokumen tu … takda kena mengena pun pasal membenarkan termahan GOD dalam injil kepada ALLAH

          Kebenaran hanya untuk menulis Injil dalam Bahasa Malaysia di sana sahaja, bukan di semenanjung.

          Ada baca permintaan LGE tak ?? jelas dia minta kerajaan benarkan GOD dalam injil di terjemah sebagai ALLAH … awak paham tak natijah permintaan ini?

          Kenapa Anwar, Hadi, Nik Aziz, org PAS boleh berbelit setuju…

  10. Mustafa Ali Zina says:

    wahai munafik dan hipokrit PAS, Mustafa Ali perlu dihadap ke lembaga disiplin Pas sebab perbuatan dia berzina adalah amat terkutuk disisi Allah, bukan sebab “takut rakyat marah”.
    ..
    ingat Allah maha mengetahui… PAS kalau buat sesuatu tindakan sepatutnya KERANA ALLAH,
    bukan kerana PUTRAJAYA atau Kerana TAKUT rakyat marah!!!

Leave a Comment

 

— required *

— required *