PARADIGMA POLITIK BARU

Dah Tiga Bulan Anwar Tahu Sabah Akan Diserang Lanun Sulu…

DET – Mula dari bulan 12, tahun lepas, setiap kali Anwar berceramah, dia akan menyanyi lagu itu, walhal ketika kali pertama dia menyanyi, umno/bn di Sabah cukup kuat.

Kalau dikaji balik, benar apa yang ditulis dalam laman web Inquirer dan Manila Time bahawa memang Anwar dalang di sebalik pencerobohan lanun Sulu, pasal Anwar dah canang Sabah goyang 3 bulan sebelum penceroboh lanun Sulu masuk Lahad Datu…

Tak percaya? korang tengok video di bawah, perhatikan tarikh-tarikh itu…

31 Comments

  1. Ana says:

    Che Gu Rokiah, ramai yg berfikiran ‘narrow-minded’ seperti sman. Menilai sesuatu tanpa literal thinking. Daya intellectual yg tak matang. Sabah adalah Fixed Deposit BN. Bila ada beberapa BN politician yg shift support to PR spt Wilfered, Yahya Lumpong dll, scenario politik Sabah sehingga ada menteri Sabah letak jawatan, tertubuhnya RCI Sabah. akibat tekanan ahli politik Sabah terhapap BN hingga terdedah projek IC & warganegara segera. Ini lah yg di lagukan oleh Anwar. Sabah nak hilang.

  2. Sebenarnya bg aku. Pembangkang bagus dan harus ada.
    Cuma anwar dan Dap ja yg tk patut ada.
    Bangkang dgn cara sihat bagus untuk negara.
    Tgk skrg byk benda kerajaan bagi kat kita sebab usaha dan cerita karut diaorg.
    If those 2 entity tadak, rasanya aman byk kita…
    Kita kena ingat… Setiap yg baik mahupun buruk ada hidayat sebaliknya.. Ok..

    • ahmadzack says:

      Pembangkang memang perlu ada, tetapi bukanlah kerjanya membangkang semata-mata, perlu bijak & professional, kalau benda baik untuk rakyat pembangkang patut setuju, kalau dah pembangkang sibuk nak huru-harakan negara, berpakat dengan yahudi & sultan palsu tak tahulah nak cakap macammana.. tak habis2 nak saman… saman.. saman….

  3. Dare to changes says:

    Aku rasalhkn… Gelombang rakyat nanti akan membuktikn sapa yg mejoriti mcm ni lah kalau keutamaan bansa didahulukn agama nombor dua… Fikir2kn dn renungkn…

  4. Ooomyenglish says:

    YANG BENAR TU KADANG KALA PAHIT……..SUSAH NAK TERIMA.
    TETAPI FACTS ARE FACTSYOU PUSING SPIN MACAMANA PUN, IT STILL REMAINS AS A FACT……..JADI TAK BOLIH LARI DARI FACTS……..BESI KE PLASTIK KE….BUT IT REMAINS A FACT.

  5. Azam says:

    Anwar sour grape! Sore loser! Pengkhianat Islam!

  6. Anonymas says:

    Meh saya nyanyi pula.

    PERMATANG PAUH NAK HILANG….PERMATANG PAUH NAK HILANG….PERMATANG PAUH NAK HILANG….

    haha

  7. tok_uda says:

    ini laa manusia a.k.a. aljubr paling bangsat a.k.a. CIBAI TIBAI BABI

  8. chloe says:

    Sudah terselah d mckk. Bw lari wan az ke thailand. Saiful. China dol kalimah Allah..buat crta pasal altantunya hukumnya utk tali barut adalah hukum pancong.

  9. itsme says:

    nanti ‘didlm sana’ ko nyanyilah cam tu… insyaallah sampai keperut bumi..

  10. sman says:

    Dulu tak terima dek akal kalau orang kata Anwar begitu dan begini,kerana perwatakanya alahai cukup Islamik sehinggakan percakapannya pun sengau Arab ,itulah mungkin sebabnya beliau di gelar Pak Shaikh.Tapi sekarang bila melihat’ keganasannya’tunggang-langgang bergelut dengan cinadoll,segala apa yg di katakan mengenai Anwar betul belaka nampaknya.

  11. Lim Lynn says:

    Anwar Ibrahim jadi terlalu terdesak; dia hendak jadi Perdana Menteri Malaysia di Puterajaya. Tiba-tiba PAS hendak Hadi jadi Perdana Menteri Anwar Ibrahim tak boleh tukarkan pendapat sokongan ahli PAS. Manakala Majlis Syura PAS kata Kalimah Allah adalah hanya untuk penganut Islam Anwar Ibrahim tukar nada bercakap untuk pecat Datuk Dr Hasan Mohamed Ali. Sudah 5 bulan Nurul Izzah memutarbelitkan kenyataan dan menginsafi dirinya atas satu kenyataan. Nurul Izzah dan Anwar Ibrahim anak borek bapa rintik. Tetapi Anwaraidc boleh lihat niat dan kelakuan Anwar Ibrahim yang tak sesuai jadi Perdana Menteri Malaysia sepandai pandai tupai melompat, akhirnya jatuh ke tanah juga.

  12. Lim Lynn says:

    Ahli silap mata Anwar Ibrahim memang suka bertindak atas rancangan untuk letakkan negara dalam keadaan huru hara dan menghina Perdana Menteri Najib Tun Razak belum boleh mengetatkan cengkaman.

  13. raja tiram 2 says:

    Sedeynye bakal pm malaysia mcm nih, jelek n x ada otak, buat malu je, seumur hidup aku x kan pangkah pakatan haram nih, puiiii, penipuuu nk mampos, muka pon x de cahaya

  14. Kapal Selam says:

    Dajjal Melayu

    • pejuangislammelayu says:

      meme nuarbrehem ni menate dajalmelayu….kalu lah nnt kakah ni jd pm…aku sendiri akn jd ketua pmbrontak brsenjata utk hapuskn makluk dajal dn konco2nya dr bumi msia ni…mu tengok la nnt…aku benci sungguh manusia pengkhianat bangsa perosak agama mace menate nuar ni..nauzubillah….mudah2an menate nuar ni mapuh lebih awal dr pru13

  15. fihah says:

    Rahman Ya Rahim Ya Aziz Ya Jabar Ya Zaljalaliwalikram…
    Tuhan Semesta Alam Tuhan Yang Maha mengetahui,Yang Maha besar…Ku memohon dan berdoa kepada Mu Ya Allah..Bantulah anggota
    keselamatan kami Ya Allah…Tajamkan penglihatan dan hati semua anggota keselamatan kami setajam mata pedang kekasih kami
    Nabi Muhammad SAW … Ya Allah turunkan ilmu mu bagi anggota keselamatan kami mengesan musuh-musuh nyata dan
    bersembunyi dikalangan kami di dalam negara ini dan luar…. Ya Allah kuatkanlah tubuh jasad dan roh pejuang keselamatan kami..
    Ku memohon kepada Ya Allah yang berkuasa ke atas setiap kejadian…bantulah pasukan keselamatan kami…Jadikanlah senjata dan
    peluru mereka tidak memberi kesan ke atas tubuh fizikal dan roh anggota keselamatan dan rakyat negara kami Ya Allah…..
    Ya Allah bantulah kami..bantulah kami Ya Allah..Menangkan kami ke atas mereka… Ya Allah lindungilah rakyat negara ini dari
    kerosakkan dan penindasan musuh-musuh dan pengkhianatan dikalangan kami…Amin-amin Ya Rabbalalamin….

    ALLAH telah menyelamatkan Malaysia dari kejahatan dan kecelakaan insan yang bernama manusia.
    ALLAH telah menyelamatkan rakyat kita
    ALLAH telah menyelamatkan Anggota keselamatan kita
    ALLAH telah melindungi negara kita..
    ALLAH telah memberi rezeki kepda kita
    Wahai rakyat sekalian…..
    ALLAH memberi perlindungan dan memakbulkan permohonan kita dari doa-doa dan sembahyang hajat yang tuan-tuan lakukan..
    ALLAH telah membantu kita…….memenangkan pasukan keselamatan kita…
    ALLAH telah mengagalkan usaha penceroboh..
    ALLAH telah menggagalkan rancangan jahat pengkhianat dalam negara..
    ALLAH telah mengesan rancangan pencerobohan diperairan negara…
    ALLAH telah membantu kita…
    ALLAH meletakan kita dalam golongan yang BENAR..
    ALLAH menerima permohonan Doa kita…

    KENAPAKAH ALLAH MENGUJI SEBEGITU HEBAT SEBABNYA…ALLAH MEMINTA KEPADA KITA UMAT ISLAM UNTUK MEMPERTAHANKAN KALIMAH
    ALLAH DI BUMI MALAYSIA….ALLAH ITU WUJUD……

    ALLAH JUST FOR MUSLIM/ISLAM…

    PELINDUNG BANI JAWI……

  16. cikgu rokiah says:

    rakyat sabah pilih PR masa PRU13 itu maksud anwar….bukan hilang kena tawan….
    kpd blogger cukuplah sebelah sana perangai mcm budak dan majal…kita sebelah kerajaan biarlah matang berpolitik….atau anda dah tiada idea nak tulis?

    • basry says:

      Bolehkah cikgu Rokiah minta Anwar nyanyikan lagi lagu tersebut di Sabah sekarang..?

    • ahmadzack says:

      Kenapa Bang Non selalu nyanyi Sabah nak hilang? kenapa bukan Sarawak, Terengganu, Johor, Perak atau Putrajaya nak hilang? Setuju dengan basry cuba suruh nyanyi depan orang-orang Sabah skrg?

      • shahz says:

        patut sgt disiarkan disemua web,blog atau media….biar mereka nilai sendri……

      • kalau orang sabah tengok semula video ni…. mahu kan mengamuk orang sabah cari batang buluh rebung berbulu kemudian pegi sula papabelalai… ni balasan manusia yg porak poranda hidup sejahtera rakyat marhaen… kerana gila kuasa… sudah tiba masa pakatan rakyat diguling rakyat… janji tinggal janji janji palsu.. janji manismu

      • sman says:

        Betul,mengapa Sabah yg di sebut berulang-ulang di beberapa tempat berlainan,sebutlah negeri lain di tempat yg lain.Lagu tu pula mula dinyanyikan selepas pertemuan dgn Nur Maisuri,dah sepakta agaknya masa tu.Tak kan Najib goyang kalau hanya Sabah nak hilang ,kerana Najib akan dapat kembali Selangor,Kedah dan kemenangan lebih besar di Kelantan ,kalau pun tak dapat tawan.Mana mungkin Sabah nak hilang dalam pilihanraya dalam keadaan Pakatn yg makin hurhara.

    • Anonymas says:

      Aik siapa pulak kau nak mentakwil apa yang DSAI cakap? Cover nampak?

    • shahz says:

      kita sama2 tgk PRU 13……sabah dh nk hilang…

    • meid hollusta says:

      cikgu rokiah… knpa perlu nyanyi menghina orang lain? dan knpa perlu nyayi seperti yakin sgt sabah nak hilang? suruh DSAI tu matang sikit jg dlm berpolitik. balik2 dia sahaja di dalam keadaan mencurigakan

    • jomo sabah says:

      ini kalilah org sabah kasi tunjuk siapa yg akan perintah. bersyukurla atas apa yg tlh dinikmati

Leave a Comment

 

— required *

— required *