PARADIGMA POLITIK BARU

Anwar Tidak Pertahan Kerusi Permatang Pauh ?

AIDCNews – 24/01/13 – Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim membayangkan kemungkinan tidak akan bertanding di kerusi Parlimen Permatang Pauh pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13), tetapi bertanding di kawasan lain.

“Insya-ALLAH, saya akan bertanding tetapi kemungkinan besar saya masih diminta untuk pertimbangkan satu dua kawasan lain,” katanya semasa pertemuannya bersama Sinar Harian semalam

Bagaimanapun, Anwar enggan menyatakan kerusi yang bakal dipertimbangkan itu.

Menurut daftar pemilih sehingga 31 Julai 2008, majoriti pengundi di Permatang Pauh berbangsa Melayu dengan 69.4 % diikuti bangsa Cina 24.5 % dan bangsa India hanya 6 % manakala lain-lain adalah 0.1 %.

Pada 7 Januari lalu, Zulkifli Jalil dari Utusan Malaysia melaporkan sambutan pengundi Permatang Pauh terhadap Anwar tidak seperti dahulu lagi.

“Dikhabarkan hangat ke telinga penulis, Permatang Pauh bukanlah lagi kubu kuat Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR), Anwar Ibrahim.

“Program dan ceramah-ceramah yang dihadiri Anwar bersama gengnya tidak lagi ‘dilambung-lambung’ macam dulu. Apabila kelibatnya muncul di sana dalam satu program baru-baru ini, ada yang duduk dalam kereta sahaja. Tak ada sambutan hangat. Tidak ramai orang Permatang Pauh hadir.

“Kebanyakannya ‘diimport’ dari Tasek Gelugor dan Batu Kawan. Baru sebulan lepas ketika hadir di Taman Perda, Bukit Mertajam, hanya 20 orang hadir. Melihatkan itu, Anwar pun cabut, tak jadi berceramah,” lapornya.

Kemudian diikuti laporan kedua oleh blogger GA pada 21 Januari lalu yang menyebut Anwar rungsing dengan kehadiran bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad ke parlimennya itu.

“Special instruction Anwar kepada beberapa orang inner circle – untuk turun semula ke Permatang Pauh dan buat analisa selepas lawatan Tun Mahathir ke kawasan tersebut.

“Pada mulanya, Anwar tak risau langsung dengan kehadiran Mahathir. Pada Anwar, ‘old man’ will not make an impact. Cumanya, Anwar jadi rasa tak sedap hati kerana kebanyakan kawasan di Permatang Pauh sudah berani meletakkan banner Mahathir secara terbuka.

“Anwar cukup terperanjat apabila dimaklumkan oleh seorang Koperal cabuk, kehadiran lebih 6,000 orang.

“Mana pergi sentimen benci Mahathir yang patut ada di Permatang Pauh? Lebih mengecewakan Anwar, semua ini disusun oleh Ibrahim Ali. Injured politician. Tapi mampu kumpul 6,000 orang. Shit.” lapornya.

9 Comments

  1. Kaki Zina Anwar Ibrahim says:

    bila bertanding tempat baru, boleh buat janji2 palsu yg baru sebab bakal2 mangsa adalah orang2 baru.
    ..
    di tempat dia sendiri bangsat anwar ni dah dikecam dan dibenci oleh penduduk setempat krn sikap putarbelit lidah biawak dan tak habis2 meluangkan seluruh masa dan tenaga utk menutup segala maksiat2 zina, rasuah dan kegiatan talibarut yahudi (penerima dana yahudi) yg kini dibongkarkan satu persatu oleh BEKAS KAWAN KARIB dia sendiri..
    ..
    akibatnya rakyat menjadi mangsa dan diabaikan oleh bangsat kaki zina anwar ni…

  2. Guitar Player says:

    Anwar lupa undi protes tahun 2008 bukan disebabkan oleh kerja kuat PR, sampai sekarang pun PR bukannya ada buat apa2 yang bermanfaat untuk negara asyik nak memporak peranda adalah. Undi protes dulu tu berpunca dari kritikan Tun Mahathir, itu sebabnya Tun Mahathir sampai sekarang masih ada kredibiliti yang konsisten. Dengar Tun Mahathir bercakap fikiran boleh mendapat input untuk berkembang maju secara positif, dengar Anwar bercakap fikiran akan jadi jumud dan mundur ke belakang penuh dengan sentimen2 subversif dan dakyah sonsang akhir zaman. Yang hak dan yang batil dah terang dan jelas, aku tetap akan undi BN dalam PRU 13.

  3. WakKang says:

    Anwar dah tak yakin dia akan mendapat sokongan undi org islam dan melayu. Tu pasal dia kena cari tempat baru, yg ramai pengundi kristian. Rasanya dia akan bertanding di china town kot……

  4. sman says:

    Seorang Pak Cik yg satu ketika dulu rapat dgn Nuar di P.P berkata…’tak usah ceritalah buruk Nuar di PP ni .aku pun dah tahu semuanya’.

  5. irwan says:

    dia peg overseas bukan nak jadi pensyarah ..tapi jadi porn star…

  6. itsme says:

    “Dunia adalah kerisauan dan duka cita. Apabila adanya kebahagiaan bererti keuntungan bagi kita semua” (Abdullah bin Mas’ud)”

    apakah anwar tenang hidupnya?? tepuklah dada tanyalah iman bang nuar oiii…

    • WakKang says:

      Anwar adalah contoh manusia yg dihantui oleh dosanya sendiri, dijauhkan Allah dari petunjukNya dan sesat didalam dirinya sendiri menjadi munafik.

  7. itsme says:

    ni namanya takut dgn bayang2 sendiri, ni lah akibat byk berbohong… lama2 makan diri sendiri. tun m had made a bitter but correct decision…. salute!! may Allah bless u, always.

  8. Isketambola says:

    Tak payah bertanding datok seri, kan datok seri dah tahu akan jadi Pensyarah Oversea.. buat apa nk bertanding lagi, buat penat aje nak jalankan PRK pulak..

    Rugikan duit rakyat lagi buat menda yang tak berfaedah ni..

Leave a Comment

 

— required *

— required *