Perhimpunan Anti Lynas Gagal Tarik Peserta

KUANTAN, 1 Jan – Himpunan Anti-Lynas yang diadakan di kawasan Perindustrian Gebeng di sini gagal menarik penyertaan ramai apabila hanya 500 peserta hadir, malam tadi.

Perhimpunan itu dilakukan sempena menyambut tahun baharu 2013 dan berlangsung secara aman.

Tinjauan Bernama mendapati, kebanyakan peserta membawa bersama payung akibat hujan renyai-renyai sejak petang semalam.

Mereka kemudiannya mula melaungkan slogan anti-Lynas dan menyalakan lilin serta membawa sepanduk ketika acara mengira detik 12 malam dimulakan.

Antara yang dilihat hadir pada perhimpunan itu, Sasterawan Negara, Datuk A Samad Said, aktivis politik, Hishamuddin Rais.

Para peserta kemudian bersurai dengan dikawal anggota polis -Bernama

12 Responses to “Perhimpunan Anti Lynas Gagal Tarik Peserta”

  1. joe

    Jan 06. 2013

    Memang bodo anwar ni..teringin sungguh dia nak jadi PM. mangkuk betui.. agak2 la bro..bykkan sembahyang taubat bro

    Reply to this comment
  2. sayamelayu

    Jan 02. 2013

    Aku rasa yahudi yg dok labur kat pkr pun tepuk dahi malu, awat bangang sangat anwar ni, makin lama makin x berasap demo….hahaha

    Reply to this comment
    • Anwar Ibrahim

      Jan 03. 2013

      Ini ternyata suatu fitnah dan konspirasi UMNO untuk menjatuhkan aku sebagai PM dan pemimpin ulung dunia. Kegagalan Perhimpunan anti lynas ini ternyata hasad dengki dengan kejayaan aku sebagai lulusan am ijazah Pengajian Melayu yang dapat sampai ke tahap Shakespeare dan World Bank IMF. Nantilah aku jadi PM selesai semua masalah. Tunggu aku jadi PM selesai semua masalah.

      Reply to this comment
  3. itsme

    Jan 02. 2013

    Dlm konteks agar rakyat msia tidak terpedaya dan termakan hasutan yg berleluasa dr kedai kopi ke lobby hotel dan dr surau kpd masjid, Kem Penerangan Msia boleh mengambil peluang ini memberi ruang kpd sessi penerangan perihal projek Lynas melalui RTM 1&2 juga tv3 setiap hujung minggu agar dakyah2 pembangkang dpt ditepis bkn shj oleh pemimpin atau mahkamah tapi juga rakyat itu sendiri. Penerangan sebegini perlu bagi menegakkan kuasa rakyat yg sebenar. Rakyat sememangnya menolak politik sentimen yg dimainkan oleh PR namun langkah berjaga2 juga perlu. Peranan ini boleh dimainkan oleh media perdana tanpa prejudis.

    Begitu juga dgn kes hudud, Kementerian Penerangan bersama pendakwah2 islam tersohor berserta JAKIM perlu mengambil slot2 dimasa2 utama dlm bbrp bulan bagi sessi penerangan isu hudud yg sebenar. Saya rasa jika mrk dpt berbuat demikian bkn shj org islam akan bertambah faham bahkan non muslim juga boleh menerima dgn baik kerana tiada yg susah pun utk melaksanakan hukum Allah ini.Jika siri penerangan tidak dibuat bagaimana mrk yg non muslim waimah muslim sendiri hendak faham? Jadi semestunya kita sbg org islam dipertanggungjawabkan utk menrangkan hukum Allah yg semestinya disediakan bagi kesejahteraan hidup manusia dimuka Allah ini. Ini jugabpeluang yg perlu diambil sebaik mungkin utk berdakwah jika tidak pasti kita akan disoal kelak diakhirat.

    Reply to this comment
  4. Pemerhati Gelagat

    Jan 02. 2013

    Kebenaran tidak mengatasi kebatilan. Walau dikatakan kebatilan yang terancang dengan baik boleh mengatasi kebenaran yang tidak dirancang dengan baik tetapi fakta dan data mengenai lynas sudah terbentang luas. Bila semakin ramai yang tahu kecelaruan akan akhirnya lenyap.

    Reply to this comment
  5. Cicitkudin

    Jan 02. 2013

    Itu adalah petanda semakin ramai rakyat dah tak makan temberang pembangkang.

    Reply to this comment
  6. Ilmuminati

    Jan 02. 2013

    Pada orang melayu…banyakkan membaca….baru ada ilmu untuk membangkang.

    Reply to this comment
  7. Guitar Player

    Jan 02. 2013

    Bagus! rakyat dah mula guna otak untuk fikir, pakar nuklear pun mengesahkan projek ni selamat. Aku tengok mcm2 alasan diciptakan sebagai dasar protes diorg, semua alasan bersifat self defeating. Kalau mcm ni lah mentaliti diorang yg dicorakkan oleh Master Of Puppets diorang sampai bila2 la minda tak akan berkembang. Yang belum sedar tu buatlah kajian jangan mengikut saja tanpa berfikir.

    Reply to this comment
  8. ron95

    Jan 02. 2013

    lynas ada kaitan dengan kepentingan politik mereka – ia juga berkaitan dengan politikal DAPig lynas adalah syarikat yang mampu membawa keuntungan berbillion-billion dollar bukan ringgit kepada kerajaan dan sebab ini lah kenapa ada Pakatan Rakus seperti DAPig begitu cemburu dengan kerajaan yang berjaya membawa pelaburan lynas ke negara ini.

    Reply to this comment
  9. Zakir

    Jan 01. 2013

    rakyat dah smakin sedar siapa dibelakang gerakan2 anti kerajaan ni. hanya mereka yg kurang berilmu, cetek minda dan sememangya mempunyai ideologi komunis shj yg mash bersama demonstran seperti kumpulan anti lynas ni. yg pasti ramai di antara mereka itu dibayar untuk melaksana demonstrasi. boleh baca tindak tanduk mereka

    Reply to this comment

Leave a Reply

Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE