PARADIGMA POLITIK BARU

Tun M : Taktik Anwar Tuduh Pilihanraya Tidak Adil

KUALA LUMPUR, 26 Nov – Malaysia tidak lagi bebas jika pihak luar dibiar campur tangan dalam menentukan kerajaan yang memerintah, kata bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad.

Bercakap kepada pemberita selepas menyampaikan ucaptama pada Persidangan Riba Dunia Ketiga pada Isnin, Dr Mahathir mendakwa hasrat pembangkang menjemput pemerhati luar untuk memantau pilihan raya umum ke-13 sebenarnya bertujuan menuduh kerajaan menipu dalam pilihan raya.

“Tujuan satu sahaja, dia (pembangkang) kalah dia nak buat demonstrasi tentang penipuan dalam pilihan raya. Kerajaan tipu sebab itu parti kerajaan menang. Itu sahaja.

“(Pembangkang) Nak buat rusuhan macam di negeri Arab supaya dapat jatuhkan kerajaan di luar daripada sistem pilihan raya,” katanya apabila ditanya mengenai tindakan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim yang dilaporkan menulis kepada Menteri Luar Australia Senator Bob Carr meminta negara itu membantu memantau pilihan raya di Malaysia.

Ditanya mengenai pemerhati bebas yang dijemput semasa pilihan raya umum lepas, Dr Mahathir berkata: “Secara rasmi kita tak jemput, tapi kalau dia nak datang dan tengok, tengoklah.

“Tak ada negara yang mana parti kerajaan boleh kalah di lima buah negeri… tak dapat dua pertiga kerusi di Parlimen. Kalau betul-betul dia (kerajaan) nak tipu, saya ingat parti lawan (pembangkang) tak boleh menang lima buah negeri,” katanya.

Persidangan Riba Dunia Ketiga membincangkan isu riba dan kaitannya terhadap kemelesetan ekonomi global yang berpanjangan, inflasi dan pergolakan sosial yang melanda dunia ketika ini.

Persidangan dianjurkan oleh Thinkers Trends Malaysia Resources dengan kerjasama Institut Kewangan dan Perbankan Islam, Universiti Islam Antarabangsa Malaysia dan Pusat Al Ghazzali untuk Sains Islam dan Pembangunan Manusia (Australia)- Bernama

8 Comments

  1. Lim Lynn says:

    PAS lies changes from Hudud then saying it’s should be Shariah.
    http://stopthelies.my/?p=2118
    Chua Soi Lek answered a long time ago Nik Aziz isn’t paying attention. He [Nik Aziz] is the frog in the water slowly heating up becoming hotter.
    http://theunspinners.blogspot.com/2012/11/pass-soi-lek-attack-boomeranged-to-nik.html
    http://theunspinners.blogspot.com/2012/11/kekalkan-panas-isu-nurul-jangan-sampai.html
    Blogs don’t stop writing about Nurul Izzah and Anwar Ibrahim.

  2. Ana says:

    Kalau betul2 adil, lama dah BN jadi pembangkang, kata seorang bekas SB yg jadi perwakilan dari Taiping masa muktamar di KB .

  3. SIOUX says:

    DIA DAH CIUM AKAN KALAH SO KALAU KALAH NANTI SENANG LAH DIA PUTAR ALAM. AN WAR MEMANG AN WAR NAMA PUN CUN KALAU DIA KALAH NANTI JADI
    ” DEAD HERO ” PUN JADI LAH ASAL DIA JADI HERO ITU LAH ANWAR SEMUA ORANG SALAH ……. DIA SAJA YANG TAK BETUL…..

  4. Syafrina79 says:

    meroyan nak jadi PM..dah dapat 5 negeri pun tak cukup..bagi betis nak …haaaaa…

  5. sman says:

    Saya bersetuju dengan Tun, Anwar al Jub memang seboleh-bolehnya mahu menunjukan bahawa pilihanraya di Malaysia tidak adil,jadi sekiranya mereka tewas bolehlah mereka mengumpulkan gromobolan mereka kejalan raya pula.Bila mereka kejalanraya,tahulah apa yg akan berlaku,’Arab Spring’ kali ini barangkali.Walau cara mana sekali pun ,mereka memang mahu merampas Putrajaya,sakit hatinya kerana gagal 16 Sept. 2008 yg lalu masih terkesan di hatinya,dendam pada Tun pun masih belum reda.Gulungan si kayaraya sejenis DAPig memang bodoh kerana mempercayai Al Jub,kalau ‘Arab Spring’ berlaku di negara ini ,mereka adalah gulungan paling rugi.Kekayaan mereka akan merudum ,rumah,tanah,saham dan perniagaan mereka akan hancur lebur,padan muka mereka.Kita tak banyak ruginya,malahan mungkin itu masanya nanti kita dapat ‘pulang paku buah keras’ pada mereka supaya jangan terlalu tamak,sudah ada harta berimbun-timbun jangan pula tamakan kuasa.Jika ini berlaku,kita tidak akan memaafkan sesiapa lagi.

  6. Anwar Kaki Zina says:

    Bangsat Anwar Ibrahim adalah babi yg paling pandai membuat alasan sebelum perbuatan jahat/maksiat/rasuah atau kegagalan dia terbongkar.
    ..
    1) Dia dah awal2 cuba timbulkan persepsi dunia yg pilihanraya malaysia tak adil supaya bila PKR kalah teruk pilihanraya nanti akibat nafsu rakus kroni2 dia dan rasuah yg berleluasa, dia akan canang seluruh dunia:
    “Haa.. kan aku dah kata pilihanraya malaysia tak adil.”
    ..
    2) Dalam kes hobi zina Anwar Ibrahim dengan pelbagai pelacur, dia dah siapkan alasan awal2 dgn membuat tuduhan UMNO suntik virus HIV kedlm tubuh dia semasa di penjara supaya kalau dia kena AIDS akibat terlalu banyak berzina, dia akan kata:
    “Haaa.. kan aku dah kata UMNO dah suntik HIV dalam badan aku..”
    ..
    3) semasa 1998 dia membuat tuduhan kroni yg amat teruk terhadap Dr M, tujuannya dia nak tutup kes2 kroni dan nepotism dia yg amat dahsyat dari mata rakyat.
    ..
    4) Membuat tuduhan kononnya UMNO dan BN rasuah dan dia ada berlori2 bukti (yg sampai kini tak ada sesiapa pernah lihat walau sehelai), rupa2nya dia nak tutup kejahatan2 dia mengambil rm60 juta duit TOTO dan rm Billion yg digelapkannya semasa dia menjadi Menteri kewangan & Timbalan PM. (Pengakuan Bersumpah Datuk Murad)
    ..
    5) Membuat tuduhan Najib berpakat dgn tentera utk menguasai Malaysia jika PKR menang. Tujuannnya nak kaburkan mata rakyat usaha2 dia dalam memujuk pihak2 atasan tentera utk berpaling tadah dan menjatuhkan kerajaan secara ketenteraan.
    ..
    6) dan berpuluh2 lagi kejahatan luar biasa bangsat dajjal babi bernama Anwar Ibrahim Kaki Zina ni … syaitan yg paling licik menggunakan taktik “crying wolf” iaitu membuat tuduhan dan fitnah yg amat besar dan jahat keatas umno/BN dgn bertujuan utk mengaburi mata rakyat keatas kejahatan luar biasa yg dia sendiri lakukan.

    Anwar “babi butuh puki” Ibrahim!!

  7. Cicitkudin says:

    Nasib baik dari kumpulan pemantau terdiri daripada wakil-wakilnegara ASEAN. Mereka sendiri akan lihat bagaimana PRU Malaysia berjalan mengikut Perlembagaan dan undang-undang serta kesahihan proses demokrasi Malaysia. Anwar boleh melalak sampai keluar anak tekak.

Leave a Comment

 

— required *

— required *