PARADIGMA POLITIK BARU

Kroni Azmin, Zuraidah Didakwa Miliki Kereta Mewah

Mynewshub – Kritikan dan serangan bertalu-talu terhadap pemimpin dan wakil rakyat Barisan Nasional (BN) oleh Pakatan Rakyat nampaknya seolah-olah tiada berkesudahan.

Mereka acapkali dituduh menyalahgunakan kuasa, mengamalkan kronisma dan sebagainya.

Tetapi pendedahan oleh blog sel13.com ini nampaknya mengundang pertanyaan, adakah pemimpin Pakatan Rakyat yang lain ‘bebas’ dan ‘bersih’ daripada masalah sebegini.

Ia mengenai Ahli Parlimen Ampang, Zuraidah Kamaruddin.

Dalam entrynya, penulis blog tersebut mendakwa, sebelum menjadi wakil rakyat di negeri yang diperintah oleh PKR, Zuraidah hanya menggunakan kenderaan Perodua Myvi yang dibelinya pada tahun 2005.

Itulah satu-satunya kenderaan yang dimiliki beliau pada masa itu.

No kenderaan : WNL 8994

No enjin : E94A84B

Model : Perodua Myvi 1.3 Ezi (Auto)

Tarikh daftar : 31.10.2005

Pemilik : Zuraida Bt Kamaruddin

KP : 580314 71 5206

Beberapa bulan selepas diangkat sebagai ahli parlimen dan PKR membentuk kerajaan di Selangor Zuraida telah membeli sebuah kenderaan baru seperti berikut.

No kenderaan : WRL 575

No enjin : B5254 T2 A027402

Model : VOLVO XC90 2.5 T

Tarikh daftar : 01.07.2008

Pemilik : Zuraida Bt Kamaruddin

KP : 580314 71 5206

Harga kenderaan : RM 355,000.00

Manakala pada tahun 2010 Zuraida membeli sebuah lagi kenderaan seperti berikut.

No kenderaan : WTY 1547

No enjin : 2KD650 8915

Model : Toyota Hilux Double Cab 2.5 AT

Tarikh daftar : 31.05.2010

Pemilik : Zuraida Bt Kamaruddin

KP : 580314 71 5206

Harga kenderaan: RM 99,000.00

Pada tahun 2011 Zuraida membeli lagi sebuah kenderaan seperti berikut.

No kenderaan : WNA 276

No enjin : 1KD687 8384

Model : Toyota Hilux Double Cab 3.0 AT

Tarikh daftar : 03.11.2011

Pemilik : Zuraida Bt Kamaruddin

KP : 580314 71 5206

Harga kenderaan: RM 107,000.00

Nampaknya tiga kenderaan di atas masih belum mengcukupi lagi buat Zuraida, satu lagi kenderaan berikut dibeli tahun 2012.

No kenderaan : BLR 9680

No enjin : 1129 1331 8818 93

Model : Mercedes Benz E240

Tarikh daftar : 24.05.2012

Pemilik : Zuraida Bt Kamaruddin

KP : 580314 71 5206

Sehingga setakat hari ini itulah kenderaan yang dimiliki oleh Zuraida sejak bergelar YB empat tahun lepas.

Menurut sel13.com, Semakan di laman web MyEG juga mendapati keempat-empat kenderaan Zuraida kecuali Mercedes E240 ada 20 saman tertunggak yang belum dibayar.

 

Kalau apa yang ditimbulkan ini merupakan fitnah politik, kita berharap pihak yang berkenaan agar tidak menggunakan serangan tidak bertanggung jawab sebegini untuk dijadikan modal ‘menyerang’ Zuraida.

Namun pada masa yang sama, Zuraida kenalah tampil memberi penjelasan kerana kita tahu, jarang Zuraida ‘duduk diam’ kalau dikritik.

Lagipun kalau kita sering mengkritik, bersedialah pula untuk menerima kritikan.

Jadi dalam hal ini macam mana YB Zuraidah? (sumber dari sel13.com)

11 Comments

  1. Golongan penyangak ni nak berebut ke Putrajaya utk nak kaya cepatlah. Baru dpt elaun pembangkang sebg MP @ DUN dah bermewah. Kalau dpt perintah negara Anwar akan jadi Ali Baba. Hanya order je tukang urut xhinadoll. LGE tukang supply bg Anwar stim. Dah stin mesti turut perintah spt babi cocok hidung.

  2. halmi says:

    nafsu besar…

  3. fikrisoleh says:

    kahkahkah. Mulut cabul sangat. Dia ingat suka-suka hati saja tabur fitnah. Ingat boleh lepas? Najib itulah, Najib inilah, Rosmah gitulah, Rosmah ginilah. Akhirnya… tu baru sikit. PRU 13 sampai, terbogel habis.

  4. Kamu silap..dia menabung duit nak beli semua tu dari kecik…jangan main tuduh tuduh aje. Lagi satu kenderaan yang terakhir tu dibawa masuk ke Malaysia untuk pameran aje tau..nanti di pulangkan balik ke German dong.

    • ron95 says:

      pandai le ko kata dia menabung dari kecik wahalnya kereta beratus2 ribu hasil menabung dari kecik ke boleh lepas beli kereta-kereta camtu ke ngok.ye la tu belum bawak balik ke jerman dah pandu uji dulu yer kalau tak pun pandu je terus letak kat garaj rumah, wakakakaka!

  5. HAMSOR says:

    Mak Lampir !! hahaha…anji anji tata kunji jugak dia rupanya …. kata org, dia yg lebih..

  6. usin lempoyang says:

    ..jawab…jangan tak jawab…

    (2 x 5 = 5 x 2 ..hehehehe )

    Nota: kepada sesiapa yang berkenaan..(TAK KIRA BN KE..PKR KEE….SESIAPA SAHAJA.. KECUALI DAP YANG DAH TENTU KAFIR) yang cari makan dengan cara tidak jujur, bersedialah balasannya nanti di hari akhirat! sedangkan ‘menipu timbangan’ disebutkan dalam Al Quran akan mendapat balasan neraka, inikan pula mendapat laba secara haram..!! ingat..setiap manusia akan ditanyakan pertanggungjawabannya KELAK di alam barzakh dan di hari akhirat. Azab Allah amat pedih bagi orang-orang yang penipu. SO..PULANGKAN BALIK DUIT-DUIT YANG TAK HALAL ITU SEBELUM MATI MENJEMPUT MU..SEGERA!!)

  7. Cicitkudin says:

    “Paku dulang paku serpih mengata orang engku yg lebih. ” itulah ujian apabila seseorang itu berkuasa. Peluang dan ruang membuat wang menjadi acid test kpd jatidiri seseorang itu pejuang atau manusia beruang berwajah orang. Baru engkau tahu susah senangnya menolak pujuk rayu dan umpan kemewahan dr manusia yg hanya menyembah kuasa dan emas perak yg tiada kerja lain kecuali makan dan berak dlm hidupnya.

  8. Jack says:

    Muka hodoh macam babi ambik pulak duit rakyat. Dasar babi hutan!!!!

  9. moksuria says:

    takkan kereta aje mewah? macamana dengan rumah kediaman?
    berapa buah ada? berapa nilai rumah sebelum dan sesudah menjadi AP?
    takan tingal rumah teres 3 bilik kot? mana ada standard dengan nilai kereta – kereta tu….

  10. ron95 says:

    mak lampir beli keter pakai ilmu tarik duit tuuuuuu… tak pasal-pasal belum bayar saman trafik dia saman bloggers tu plak.

Leave a Comment

 

— required *

— required *