Ibrahim Ali Cabar Anwar, Izzah Saman Malaysiakini

AIDCNews – 10/11/12 – Presiden PERKASA, Datuk Ibrahim Ali hari ini mencabar Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan anaknya, Nurul Izzah untuk turut menyaman portal berita Malaysiakini, susulan kontroversi yang timbul dalam satu forum di gereja baru-baru ini.

“Anwar dalam ucapannya di Terengganu semalam kata Nurul Izzah difitnah. Ini satu pembohongan, kerana CD yang dipertontonkan jelas menyebut kebebasan agama sama rata tetapi Anwar kata lain pula, dalam lingkungan Perlembagaan Persekutuan.

“Perkataan Perlembagaan Persekutuan ini hanya muncul apabila kontroversi ini timbul bagi memperbetulkan kenyataan yang dibuat. Inilah yang mengecewakan seorang ahli Majlis Peguam yang bertanya dalam forum berkenaan.

“Maknanya (sekarang) siapa yang berbohong? Macam mana dia boleh kata bohong sedangkan ia sudah tersiar dan (Nurul Izzah) tidak mengaku. Saya cabar mereka untuk menyaman portal berita itu. Jika tidak, dialah sebenarnya bapa pembohong,” katanya seperti dilaporkan Sinar Harian.

Anwar hari ini ketika bercakap dalam majlis sambutan Deepavali anjuran kerajaan negeri Selangor di Klang sekali lagi mencerca Utusan Malaysia dan TV3 sebagai ‘pandykutti’ yang bermaksud ‘anak babi’.

“Saya tidak rasa masalah walaupun sekarang isu agama dimainkan sebegitu rupa, sekarang Nurul Izzah hari-hari kena hentam TV3, Utusan, media-Umno”.

“Dia (media) kata Nurul Izzah minta orang Melayu suruh keluar Islam, ini ‘pandykutty’ punya cakap.. ada betul ke.. tak betul.. saya tahu.. saya ‘train’ (didik) dia,” kata Anwar pada majlis itu yang dihadiri kira-kira 100 orang di Jalan Tengku Kelana.

Ini kali kedua Anwar menggunakan ungkapan menghina dalam bahasa Tamil. Pada tahun lalu, beliau dikecam kerana menggunakan perkataan menjijikkan itu ketika mengecam pentadbiran Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

Anwar turut mempertahankan anaknya dengan mendakwa Nurul Izzah adalah mangsa fitnah media.

“Dia (Nurul Izzah) cuma mahu cakap jangan paksa.. kita mahu hidup cara baik-baik.. itu saja.. orang Islam mesti kuat Islam dia. Tapi untuk itu dia (media) pusing.. dia mainkan.

“Mana-mana kampung saya pergi…orang tanya ini apa TV3 cakap itu ada betul ke? Saya cakap sudah puluh tahun dia (media) tipu jadi kita jangan (percaya),” kata Anwar

9 Responses to “Ibrahim Ali Cabar Anwar, Izzah Saman Malaysiakini”

  1. ron95

    Nov 12. 2012

    Kepada orang-orang Tamil yang bakal menyambut Deepavali tak lama lagi yg telah sedar ditipu dengan anugerah tuhan ini supaya mengirimkan ucapan pandikutty kepada bakal PM?Persiden Malaysia ini. Kg Buah Pala sudah tiada lepas ni Batu Caves jadi kondo pula. Apalagi bertindak la segera, sedari dari awal.

    Reply to this comment
  2. atuk ulong

    Nov 12. 2012

    Ini Pandykutti Anuar kata itu Utusan Malaysia dan TV 3 ada tipu dan jangan percaya, “Saya cakap sudah puluh tahun dia (media) tipu jadi kita jangan (percaya),” kata Anwar ,tapi masa jadi T.PM tak pernah kata macam tu pun ,begitu juga kalau berita yang sokong kegiatan diri nya tak komen apa pulak .

    Reply to this comment
  3. Lim Lynn

    Nov 11. 2012

    http://antarapos.com/v1/index.php?q9nan56SpKPkoObnaNGXpVvZn7WqcZhg
    Rakyat Malaysia telah lama gelisah apabila PKR tak tunaikan janji di buat sebelum PRU 12 dan akan datang PRU 13
    Persatuan Ibu Tunggal Cempaka Biru daerah Gombak dan Petaling memberikan masa dua minggu kepada Kerajaan Negeri untuk menunaikan janji manifesto iaitu memberikan elaun bulanan kepada ibu tunggal.

    Pengerusinya, Siti Khatijah Mohamad berkata, pihaknya pernah menghantar senarai nama 400 ibu tunggal selepas Pakatan Rakyat (PR) menang Pilihan Raya Umum ke-12 (PRU12) lalu kepada Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) Selayang Baru pada 2008.

    Namun, menurutnya sehingga kini tiada sebarang maklum balas tentang status elaun itu sedangkan kebanyakan ibu tunggal berharap supaya ia dilaksanakan untuk meringankan beban.

    Hadir sama, Pengerusi Gerakan Prihatin Rakyat Selangor (GPRS), Datuk Suhaimi Shahadan.

    Reply to this comment
  4. Ana

    Nov 11. 2012

    Saya setuju penjelasan Anwar, Utusan & TV3 tak perlulah jadi pandykutti.

    Reply to this comment
    • ron95

      Nov 12. 2012

      tv3 dan utusan ke pandikuty?
      abis tu meloyakini dan meloyaciter tak pandikutty?
      anwar kutuk najib pandikutty
      kini anwar plak dipandikutty dengan ko-ko sekali.

      Reply to this comment
  5. KadukTechnoLogik

    Nov 11. 2012

    mula2 dengan bangga melaporkan….. apabila memakan diri…… cakap tak faham makna lerrr.. salah konteks lerr…. sekarang senjata memakan tuannya…… youtube.. twitter…. facbook menjadi saksi…… ambik kauuuuu….

    duit soros dan yahudi emas segunung tidak boleh membeli ketentuan Allah di muka bumi…. balasan akhirat sudah pasti… cuma balasan di muka bumi….. kalau boleh nak tengok dengan mata kepala sendiri…. hayatilah nasib Hitler…Napoleon…dan Ariel Sharon

    Reply to this comment
  6. Lim Lynn

    Nov 11. 2012

    http://antarapos.com/v1/index.php?q9nan56SpKPkoObnaNGXpVvZn7WqcZVl
    http://antarapos.com/v1/index.php?q9nan56SpKPkoObnaNGXpVvZn7WqcZVi
    Sebenarnya, media tak putar belit apa dia katakan. Nurul Izzah mula gelisah apabila di tanya oleh Jais dan bawa Peguam dengan dia.

    Reply to this comment
  7. zul

    Nov 11. 2012

    anwar ibrahim aka peliwat tua/penyontot pelacur cina/penzina! lu mmg anak gampang! lu cakap itu media (tv3, utusan) berpuluh tahun fitnah? dulu lu guna apa media waktu berkuasa? lu la sebenar bapak segala pemfitnah, pembohong, pemutar belit, penipu, pengkhianat, lain2 pembaca tambah sndiri la sbb gua dah tak naik meluat giler vavi pd malaun anak hara sekor ni….MANUSIA SIAL!!!!!

    Reply to this comment
  8. Gringo

    Nov 11. 2012

    Anu War ni memang kaki spin. Budak tadika pun faham apa yg anak baghal Anu War cakap. Pada pandangan sayalah, Allah sedang melaknat keluarga Anu War ni bila Allah benarkan mrk ni berterusan melakukan dosa-dosa besar supay terus mrk ni masuk neraka jahanam. Jadikan ini satu iktibar buat kita.

    Reply to this comment

Leave a Reply

Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE