Awas ! ‘Occupy’ Senjata Soros

AIDCNews -20/04/12 – Semakin nampak tembelang sebenar, apabila satu kumpulan yang dinamakan ‘Occupy Dataran’ bersama-sama mahasiswa berkhemah di Dataran Merdeka.

Mula-mula mahasiswa berkhemah kononnya mahu protes PTPTN, kemudian diambil alih oleh yang bukan mahasiswa iaitu’Occupy Dataran’, jadi kesemuanya dapat dihimpun dalam satu khemah besar yang dikenali sebagai kumpulan ‘Occupy’.

Bukan satu kebetulan, tetapi satu perkaitan, seperti kes gereja diceroboh dua tahun lepas, Datuk Seri Anwar Ibrahim terus bergegas melawat Gereja Luther, Petaling Jaya, kes yang sama juga diulangi semalam apabila Ketua Umum PKR terus bergegas ke Dataran Merdeka, apabila didakwa kumpulan ‘Occupy’ diceroboh.

Ada hint tersembunyi yang ketua pembangkang itu cuba terjemahkan terutamanya dalam menjejaki BERSIH 3~0.

Mungkin bagi rakyat Malaysia istilah ‘Occupy’ merupakan istilah baru, namun kepada masyarakat Barat khususnya di Amerika Syarikat (AS) , istilah ini merujuk kepada gerakan masyarakat sivil (civil society) yang berdemonstrasi di Zuccotti Park, Pusat Kewangan Wall Street, New York pada 17 September 2011 yang dipopularkan sebagai ‘Occupy Wall Street‘.

Ia ditiru dari demonstrasi Tahrir Square, Kairo yang merujuk kepada aktiviti demonstran ‘duduk dan berkhemah’ dalam menyuarakan ketidakpuasan masyarakat sivil kepada sistem yang dipratikkan di sesebuah negara.

Penganut ideologi ‘Occupy’ didoktrin bahawa sistem yang ada sekarang ini tidak adil, di mana kelas bawahan (rakyat) telah ditindas oleh kelas atasan (pemodal).

laman hotword.dictionary.com menyebut asal usul istilah ‘Occupy’ sebagaimana yang ditakrifkan dalam Balatronicum Lexicon pada tahun 1811 bermaksud “hubungan seksual, seperti ‘menduduki seorang wanita’.

Kebanyakan media alternatif Barat menuduh penyangak matawang Yahudi, George Soros mendalangi aktiviti ‘Occupy’ itu.

Misalnya, laman humanevents.com mendakwa Soros merupakan dalang yang melabur dana kepada kumpulan berhaluan kiri Occupy Wall Street itu.

Tuduhan yang sama turut dibuat oleh laman newsbusters.org, prisonplanet.com, thenewamerican.com dan lain-lain.

Soros melalui badan tajaannya, Open Society Institute (OSI) bertujuan mahu melaksanakan agenda ‘masyarakat terbuka’ di mana berusaha mencabut akar-akar agama yang menjadi penghalang ke arah mencapai masyarakat sivil itu.

Jika di Barat dalangnya Soros, siapa pula dalang ‘Occupy’ di Malaysia ?

15 Responses to “Awas ! ‘Occupy’ Senjata Soros”

  1. naw

    Apr 23. 2012

    Memang dah sah mahasiswa kita sudah ‘dibeli’ oleh pembangkang dan puak2 berkepentingan untuk menjatuhkan kerajaan kita. Lihatlah gelagat dan perangai ‘mahasiswa’ yang berkampong di Daratan, sah mereka2 ini bukan orang tempatan, bukan pelajar2 kita. Inilah strategi Anwar untuk mengamatkan lagi Bersih 3 apabila orang2 asing diimport untuk ‘memeriahkan’ Bersih 3. Mengapakah mereka2 ini sanggup berkampong di Dataran apabila mereka tiada berkempentingan dalam soal PTPTN…inilah cara Anwar mengimport balaci2 luar bagi menjayakan matlamatnya menjatuhkan kerajaan.

    Reply to this comment
  2. pemudapemudi

    Apr 23. 2012

    ikut sgt ler barat tu..lepas satu2 kita ikut cara barat..

    dengan pakaian para pendemo tah apa2..siap isap rokok dan pakai seksi..pastu bercampur bukan muhrim..

    pas buat apa?..kenapa tak tegur..join sekaki ada la..janji dpt keuntungan politik..apa keuntungan utk Islam?..

    PTPTN x perlu mansuh..nanti org2 yg kurang berduit nak belajar camne?..pikir ler sikit, yg banyak duit x per..yang penting mansuhkan cas perkhidmatan..itu lebih utama..cas tu yg sebenarnya membebankan bukan pinjaman..

    Reply to this comment
  3. semakin jelas

    Apr 22. 2012

    Gambar yang diperlihatkan memberi bukti bahawa campurtangan sedang berlaku. Jenis pakaian yang dipakai, hisap rokok bukan gambaran orang Malaysia. Jelas ia menyerupai Dataran Tahrir. Ia akan terus berada disana sehingga 28.4.12 hari Bersih 3. Mengapa dibiarkan ini terjadi. Kita dah tahu tujuannya merosakkan imej Dataran Merdeka. Apakah Dewan Bandar Raya tidak punya undang-undang menghalau mereka. Kalau warga gelandangan di halau mengapa mereka yang menyamar atas nama mahasiswa dibenarkan. This is a wrong signal given. Jangan biarkan warga yang taat menyatakan tidak puas hati yang amat sangat. We are the nation run by law and order. Jangan biarkan nasi menjadi bubur. Soal keselamatan negara terlalu berharga kepada kita. Jangan biarkan pemimpin yang sudah hilang integriti merosakkan keamanan negara.

    Reply to this comment
  4. Laksa Johor

    Apr 21. 2012

    Tidakkah mereka ini berfikir bahawa perangai mereka ini memalukan ugama, bangsa dan negara? Dah lupa kepada tujuan hidup yang sebenar? Dah lupa kepada Allah dan Hari Akhirat? Mana maruah diri? Buat benda mengikut syok sendiri sahaja sehingga menimbulkan kebencian orang ramai terhadap tindak tanduk bahalul mereka. Maaf cakap tapi muka Anwar dah semakin hodoh tetapi masih tak sehodoh perangai dia. Semoga karier politiknya berakhir pada PRU 13 ini. Aamiin.

    Reply to this comment
  5. Cicitkudin

    Apr 21. 2012

    Jangan kita biarkan Yahudi mencorakkan generasi pewaris negara. Ini tanggungjawab agama yang kita pikul bersama. Bersatu teguh kita menyekat kemaraan Yahudi. Ayuh kita tolak pemimpin yang sanggup merintis jalan dan membuka pintu Kota kepada Yahudi untuk menyusup masuk dan menyesatkan kita.

    Reply to this comment
  6. tibai

    Apr 21. 2012

    Tak kenal ke orang yg botak tu….Kan ke pelakon Mislina Mustafa? Pelakon movie Talentime, dan pembawa watak filem Zaiton Sameon tu tapi tak menjadi filem tu.

    Reply to this comment
  7. Muhammad Fakhrurazi Bin Ahmad Fadzil

    Apr 21. 2012

    Alangkah bagusnya sekiranya anak-anak muda islam beramai2 “occupy” masjid untuk menghadiri majlis ilmu daripada membuang masa di dataran itu. Ingatlah wahai umat bahwa pada satu masa nanti pasti kita semua akan berhimpun di padang yang lapang dan tidak berbukit, tidak berpohon dan tidak berair. Dan pada ketika itu tiada siapa yang dapat membantu kita melainkan amal ibadah kita sendiri. Tiada hak asasi manusia melainkan hak Maha Besar kepada sesiapa yang dikehendakinya. Berkumpulah kita beribu tahun lamanya tanpa ada makanan dan minuman dan kita akan merasa lapar dan dahaga yang tidak pernah terasa di dunia ini dan di bawah keterikan matahari yang tidak pernah di alami sebelum ini, melainkan mereka yang mendapat rahmatNYA. Cuba anda bayangkan, puasa satu hari pun kita sudah lapar ini kan pula beribu tahun lamanya tanpa makan dan minum.Beringatlah bahawa akhirat itu kehidupan kekal abadi dan dunia ini hanyalah sementara. Bersabar dan beramal selagi hayat dikandung badan. Semoga kita mendapat rahmatNYA kelak di sana nanti. Kepada kawan-kawan bukan Islam, carilah kebenaran tentang ketuhanan sebelum kamu terlewat. Jangan mendustakan kebenaran kelak kamu tergolong dalam orang yang rugi. Bukakan hati dan minda anda sejenak dan fikirlah sedalam-dalamnya tentang hak pencipta kita semua. Sesungguhnya Dia Maha Mengasihi lagi Maha Pengampun.

    Reply to this comment
  8. Jack

    Apr 21. 2012

    Sape Minah botak ni? Lesbian king ke? Ni kalau kena dengan Al Jub ni baru lawas…

    Reply to this comment
  9. akmal

    Apr 21. 2012

    Depa ni sampah kat dataran http://www.facebook.com/occupydataran

    Reply to this comment
  10. Oriolle

    Apr 21. 2012

    Wahai anak bangsa bangkitlah dari tidurmu….semalam berita mengeluarkan fakta betapa hanya 2 ribu lebih anak Melayu yang cemerlang Kelas Pertama yang tidak perlu membayar pinjaman PTPTN berbanding kaum Cina yang berjumlah 8 ribu lebih. Kamu ini betul-betul memalukan kaum Melayu……sungguh memalukan! dalam kamu sibuk berdemonstrasi….anak-anak kaum Cina tekun menelaah pelajaran agar mereka tidak perlu membayar pinjaman PTPTN. Belajarlah sesuatu dari kaum Cina yang sangat rajin. Dalam kamu sibuk berdemonstrasi sedarkah kamu yang kamu sedang diperalatkan oleh kumpulan seperti wanita di atas yang ingin mengubah wajah Malaysia menjadi negara bebas….bebas meliwat….berzina…minum arak dsbnya. Sedarlah wahai anak bangsa….masih belum terlambat untuk kembali ke pangkal jalan.

    Reply to this comment
  11. Ayahnye

    Apr 20. 2012

    Konon duduk demontrasi untuk bela nasib rakyat golongan bawahan dari ditindas oleh golongan pemodal!. Pirah…!. Ini samalah propaganda komunis di Rusia dan China dulu. Konon nak bela golongan pekerja dari kaum pemodal. Bila berkuasa berapa juta rakyat bawahan mati kebuluran dan dibunuh. Yang untung kaum illuminati jugak.

    Reply to this comment
  12. sman

    Apr 20. 2012

    Pas bersetuju ke dgn gelagat Minah botak yg terdedah aurat ni?.Mungkin kah Pok Nik dah pun jaminkan syurga utk dia ?.

    Reply to this comment
  13. ron95

    Apr 20. 2012

    aku pun tak terkejut klu benda ini wujud sebab memang dah dah wujud masa era hippies penghujung 60′an lagi. Mereka ini lebih layak digelar stranded ( tumpangan) kerana mereka ni menyemak mata aje bila nak lakukan apa yg mereka perjuangkan. mereka sebenarnya adalah parasit yang cuba merendah rendahkan martabat ekonomi & dan tamadun sesebuah bangsa dan negara. Aku rasa budaya ocuppy ni memang langsung tidak sesuai dengan peradaban serta budaya dan sosial negara kita, korang boleh bayangkan boleh ke korang sanggup ke tak mandi satu minggu, tidur di tepi jalan orang tengah lalu lalang, dan melakukan perkara-perkara yang privacy semata-mata kerana nak ocuppy depan mata orang lalu lalang (korang faham-faham ler). Aku rasa benda ini memang jijik itupun nasib la kat malaysia ni sebab occupy dataran kat malaysia tu takde sambutan pun alih-alih tahan sehari jer

    Reply to this comment
    • Rakyat Prihatin

      Apr 21. 2012

      apa nak jadi laa dengan Malaysia skrg..
      manusia2 pendek akal nih sanggup jadi keldai kuasa asing..
      klu Malaysia jatuh ke tangan kuasa asing (minta simpang 100%)..
      aku nk hambat puak2 kuat demo yg xde akal nih sorang2…

      Reply to this comment
      • usop wilcha

        Apr 23. 2012

        depa akai pendek tapi berlagak macam pandai…masih tak boleh bezakan fahaman komunisme + sosialisme dgn demokrasi..Ideologi kelas bawahan ditindas golongan atasan tu ideologi sosialis+komunisme…itu yang mereka ikut..hampeh..camna pulak depa boleh masuk U kalau itu pun tak clear..TAPI PATUTLAH pun, pensyarah depa bapak-bapak sosialis rupanya iaitu Syed Husin, Hishamudin Rais, Samad said…patut le..

        Reply to this comment

Leave a Reply

Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE