Zulkifli Noordin : Anwar Berpenyakit ‘Selective Amnesia’

AIDCNews – 20/04/12 – “Saya nak tanya, setuju atau tidak, seperti Tun (Dr Mahathir) kata Permatang Pauh (Anwar Ibrahim) ini, dia ada ‘selective amnesia’ (sebahagian memoir hilang dalam ingatan/pelupa)..dan ini kita panggil politik dua alam..politik putar belit”, kata YB Datuk Zulkifli Noordin, Ahli Parlimen Kulim Bandar Baharu.

Zulkifli merujuk kepada kenyataan Tun Dr Mahathir Mohamad yang menegaskan Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) yang ingin dimansuhkan oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim, ditubuhkan pada 1997 ketika ketua pembangkang itu masih lagi Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan.

Bekas Perdana Menteri berkata, Anwar sendiri tidak tahu apa yang difikirkannya dan terlupa kerana ketika itu beliau adalah timbalannya dan pernah memangku jawatan Perdana Menteri pada 1997.

Ketika Zulkifli sedang berucap itu, ahli Parlimen PKR, Yusmadi Yusof dari Balik Pulau cuba mencelah, namun dibidas keras ahli Parlimen Kulim Bandar Baharu itu.

“Bila..bila ‘jambu’ kena..dia ada sikit masalah..’jambu’ ni bila dia kena…nak tanya ‘jambu’ kena tahan ISA sampai dua kali,” kata Zulkifli kepada Yusmadi.

17 Responses to “Zulkifli Noordin : Anwar Berpenyakit ‘Selective Amnesia’”

  1. kakak

    Apr 23. 2012

    Tanpa PTPTN bolehke belajar di kampus dan laksanakan perkara-perkara ini:

    nak beli makan (tak semua kantin/kafeteria murah untuk minum pukul 10, makan t/hari, minum jam 4, makan malam lepas Maghrib/Isyak/jam 8; nak naik bas/LRT/teksi (tak semua kawan ada kereta/motor nak tumpang), nak fotostat/cetak nota/rujukan tambahan (kadangkala tak masuk kelas, jadi ini perlu), nak hantar tugasan assignment untuk binding (takkan hantar dalam bentuk yang tidak menarik dan tanpa gambar/foto/grafik), kalau ada projek/kajian macam mana nak mula/bergerak kalau poket kosong dan banyak lagi nak, nak dan nak (Maklumlah kalau betul hendak bergraduat)

    Tak ada duit PTPTN bolehke lakasanakan benda-benda ini semua sedangkan
    emak bapak kat kampung kerja menoreh/tanam padi/berniaga di pasar lambak/pasar malam/ketua kerani/polis/askar biasa/pengawal/seorang pencen ?
    Dah elok-elok kerajaan beri peluang untuk biayai yuran dan perbelanjaan persendirian, nak suruh hentikan? Kalau duit datang dari Petronas, mungkin hanya untuk yuran. Apa jadi kepada perbelanjaan lain seperti di atas tadi? Mana nak cari ?
    Dan, sampai bila Petronas boleh tanggung ? Simpanan bekalan minyaknya tidak akan habis-habis ke? Dan kalau hendak dapatkan bekalan minyak terjadi secara semulajadi, berjuta-juta tahun lagi sahaja akan tersimpan di dasar bumi. Sanggup ke tunggu?

    Saya juga dulu belajar menggunakan duit pinjaman kerajaan. Tanpa pinjaman saya tidak mampu hendak menjejak ke menara gading. Alhamdulillah sudah dibayar dan tidak ada masalah sampai sekarang kerana niat sudah ditanam hendak bayar benda yang dipinjam. Mudah sekali.

    Pokoknya jiwa dan niat mesti bersih. Allah akan permudahkan.

    Reply to this comment
  2. pemudapemudi

    Apr 23. 2012

    TIBAI jgn x TIBAI..

    selamatkan Malaysia dr pemimpin x senonoh..

    Reply to this comment
  3. usop wilcha

    Apr 21. 2012

    TIBAI jangan tak tibai….Omega mana bang non….

    Reply to this comment
  4. Rumbe

    Apr 21. 2012

    komen2 yg ada ni senada jer , mungkin org yg tuls dgn yg komen sam jer.. kesian. mcm anjing menyalak bukit.

    Reply to this comment
  5. Rakyat Prihatin

    Apr 20. 2012

    JAMBU AIR…!!!!
    JAMBU BATU…!!!!
    amekaw..

    Aku xpaham laa pasal isu perjuangan nk mansuhkan PTPTN..
    apa sebenarnya diorang nak..? nak mansuhkan PTPTN semata.. atau nak free education..?

    1. Mansuhkan PTPTN.
    - klu nak mansuhkan, peminjam kena bayar balik yang telah dipinjamkan.. termasuk laa budak2 yg dok berdemo tu.. diorang dah guna duit tu.. untuk 2-3 tahun pengajian.. dah ada iPhone.. iPad.. bergelen2 minyak RON95 atau RON97 diisi guna duit PTPTN.. dah banyak bungkus nasi lemak, KFC, MCD masuk dalam perut budak2 nih guna PTPTN.. Apakah dengan memansuhkan PTPTN bermaksud menghilangkan hutang..? Apa yang diorang belajar kat IPTA nih..?

    2. Free education.
    - free education dalam pengajian mana yang mereka nak..? Dalam IPT je ke..? Sekolah rendah..? sekolah menengah mcm mana pula..? matrikulasi..?
    untuk free education.. apakah mereka nak kerajaan tanggung yuran pengajian..? angan2 mat jenin sungguh.. terperlu aku jelaskan pasal duit kerajaan yang diorang nak digunakan untuk tampung pengajian diorang nih wlpn pada masa skrg mungkin boleh tp dalam beberapa tahun.. Malaysia pasti akan jadi negara miskin.. tp sini aku nk tekankan… yuran pengajian ditanggung.. duit mana diorang nk guna untuk beli laptop.. topup kerdit hp.. minyak kereta..? sewa rumah..? duit makan sarapan.. lunch and dinner.. dan byk lagi laa.. apakah mak bapak diorang nk tanggung lagi..? klu ada 3 org anak dalam IPT.. camne nk tanggung..? pernah x diorang pikir…?

    Reply to this comment
  6. Anuar Berahim

    Apr 20. 2012

    Sapa2 yang kuat nafsu, jom join PKR…. ;-)… boleh main china doll… boleh tukar2 bini… boleh LGBT… dan banyak lagi…. heheheh….

    Reply to this comment
  7. org lama

    Apr 20. 2012

    hahaa u rock YB!!!.. amik ko aljubr n the jambuuusss hehee..

    Reply to this comment
  8. ron95

    Apr 20. 2012

    Ketika Zulkifli sedang berucap itu, ahli Parlimen PKR, Yusmadi Yusof dari Balik Pulau cuba mencelah, namun dibidas keras ahli Parlimen Kulim Bandar Baharu itu.

    “Bila jambu..dia ada sikit masalah”, kata Zulkifli kepada Yusmadi.

    BRAVO YB! BRAVO! BRAVO SENO’R! MEMANG SAH KENA DENGAN TEBIAT SI ANUGAYRAH SERTA KONCO-KONCONYA YANG SEMUANYA JAMBU-JAMBU ATAU KAKI MAT JAMBU GUPANYA.. KAH KAH KAH KAH KAH KAH!

    Reply to this comment
  9. sman

    Apr 20. 2012

    Jom TIBAI.

    Reply to this comment
  10. Anwar baboon

    Apr 20. 2012

    Anwar Ibrahim nyanyuk… dah tua nak mampus… 64 tahun… tapi nafsu serakah mengalahkan monyet baboon.. terpancut sana sini…..

    Reply to this comment
    • Rumbe

      Apr 21. 2012

      tukang komen ni org yg sama gak… meroyan. Sam meroyan ngan ZN dulu dialah tergilakan DSAI sanggup maki TDM sbg mahfir’aun.

      Reply to this comment
  11. RamzamRawaiTRG

    Apr 20. 2012

    sangat menarik….. boleh disiarkan rakaman arkib….contoh berita TV ketika itu… ketika PTPTN mula dilancar…. lepas tu….. semua berita TV bermula surat layan ummi hafilda…. tajuk2 berita harakah yg dituju kepada aljuburi…. sesi keterangan mahkamah sepanjang 1998,1999…. semuanya di youtube…. jom pakat semak

    Reply to this comment
  12. labu

    Apr 20. 2012

    Dah tua, memanglah pelupa. Tapi kalau buat demontrasi cara-cara berbudi pada tanah muda, dia ingat, takkan boleh lupa.

    TIBAI je lah Labu.

    Reply to this comment
    • huhu

      Apr 20. 2012

      kahkahkah…..word berbudi pada tanah muda tu aku rasa lawak…..aku pon TIBAI!

      Reply to this comment

Leave a Reply

Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE