PARADIGMA POLITIK BARU

Apa Hubungan Nurul Izzah & Afifah – Bekas Ketua Wanita PKR

mynewshub – Bekas Ketua Wanita Parti Keadilan Rakyat (PKR) Pulau Pinang, Aminah Abdullah mendesak agar Presiden PKR, Datin Seri Wan Azizah dan isteri Timbalan Presiden PKR, Shamshida Taharin untuk tampil menjelaskan segala spekulasi mengenai hubungan sebenar antara Ahli Parlimen Lembah Pantai yang juga merupakan Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar dan anak perempuan Azmin Ali, Farah Afifah.

Aminah berkata, sidang media antara dua ibu itu perlu dilakukan bersama agar dapat menjawab segala persoalan orang ramai mengenai status Nurul Izzah dan Afifah dari segi hukum syarak Islam.

“Apakah pertalian sebenar mengikut hukum syarak antara anak Azizah dan Datuk Seri Anwar Ibrahim iaitu Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah dengan anak Azmin dan Shamshida iaitu Farah Afifah.

“Ini bukannya satu dakwaan, tetapi satu pertanyaan yang perlu diperjelaskan orang. Dalam PKR pun banyak yang tertanya-tanya, tapi mereka tak berani bersuara takut dipecat,” katanya di sini hari ini.

Aminah yang dulu berjuang dalam parti PKR, pernah mendengar cerita tentang status sebenar Afifah, namun enggan mempercayai dan menganggap itu sebagai khabar angin.

“Dulu, apabila saya berjumpa dengan beberapa sahabat dalam PKR, mereka sering memperkatakan tetapi disebabkan tiada bukti kukuh, kami hanya mendiamkan diri,” katanya.

Selain itu, Wan Azizah dan Shamshida perlu menjernihkan keadaan yang semakin tegang berikutan orang ramai sudah mempunyai tanggapan PKR adalah parti seks bebas dan mengamalkan hubungan songsang iaitu lesbian, gay, biseksual dan transeksual (LGBT).

Bagi Aminah, perjuangan politik dalam PKR hanyalah satu topeng sahaja dan berlandaskan nafsu seks dikalangan pemimpin-pemimpin parti itu sahaja.

Malah, PKR juga turut mempromosikan seksualiti merdeka kepada ramai pengikut-pengikut parti tersebut.

Bagaimanapun, sehingga kini Wan Azizah dan Shamshida masih lagi tidak dapat dihubungi untuk mendapatkan maklumat lanjut mengenai gesaan Aminah.

Gesaan supaya kedua-dua ibu itu untuk tampil menjernihkan keadaan dan memberi penjelasan mengenai isu status sebenar anak perempuan Azmin Ali dan Shamshida, Afifah timbul setelah Presiden Parti India Malaysia (MUIP), Datuk S. Nallakaruppan tampil mendedahkan hubungan sulit antara Pengasas PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim dengan Shamshida.

Nallakaruppan juga turut mendakwa mempunyai simpanan bukti-bukti yang kukuh mengenai hubungan sulit antara Anwar dan Shamshida.

Bukti-bukti tersebut akan dibongkarkan oleh Nallakaruppan sewaktu perbicaraan yang akan berlangsung di mahkamah nanti.

Menganggap itu sebagai fitnah yang dilemparkan kepada dirinya untuk menjatuhkan kredibilitinya sebagai pemimpin, Anwar telah bertindak memfailkan notis saman RM100 juta terhadap Nallakaruppan.

Namun, sehingga kini Anwar masih lagi senyap tanpa sebarang tindakan lanjut saman terhadap bekas sahabat baiknya itu.

Afifah dikatakan adalah anak perempuan Anwar hasil dari hubungan sulitnya dengan Shamshida.

Tetapi, Azmin Ali dan Shamshida sehingga kini hanya mendiamkan diri dan tidak membuka mulut menceritakan perkara sebenar termasuklah tidak membuat ujian DNA bagi mengesahkan status diri Afifah.

Ekoran dari tekanan dari pelbagai pihak, Wan Azizah dan Shamshida masih lagi tidak bersua muka bersama untuk menjelaskan kedudukan perkara sebenar.

Sebelum ini, Wan Azizah dan Shamshida dikatakan bersetuju untuk mengadakan sidang media di ibu pejabat PKR di Tropicana.

Sidang media tersebut bertujuan untuk menjernihkan keadaan tegang ekoran dari timbulnya fitnah mengenai hubungan sulit Anwar dan Shamshida.

Justeru itu, Wan Azizah dan Shamshida menggunakan sidang media tersebut untuk menegakkan kebenaran tentang fitnah yang dilemparkan kepada suami masing-masing.

Namun, sidang media tersebut terpaksa dibatalkan di saat-saat akhir kerana dikatakan terdapatnya gangguan dari beberapa pihak termasuklah dari UMNO.

Ummi Hafilda Ali ketika mengulas tentang sidang media yang terbatal itu berkata, adalah mustahil untuk Wan Azizah dan Shamshida untuk duduk semeja mengadakan sidang akhbar bersama memandangkan mereka saling bermusuhan.

Ummi berkata, cerita mereka akan mengadakan sidang media tersebut hanyalah gimik semata-mata.

14 Comments

  1. backdoor says:

    Tanya lah Nik Ajis apa hukumnya hubungan antara Azmin dan anaknya. Affiah tu berbintikan siapa? Azmin atau Abdullah? Kalau diragui kedudukan nasadnya kenapa berdiam diri sahaja. Kesian budak tu menjadi mangsa keadaan pulak. Mangsa kerakusan ibu bapanya. Maknanya kalau benar Affifah tu anak anwar kalau dia bernikah nanti, Azmin atau waris sebelah azmin tidak boleh menjadi wali selagi waris Anwar masih ada, itu pun kalau anwar dah meninggal dunia, tapi bila nikahnya? Dan tetapi kalau itu betul anak Anwar, anak yang lahir hasil hubungan luar nikah, siapa yg akan menjadi walinya. Kalau wali wakil/hakim, maknanya ada udang disebalik………….Waulahu’alam. Subhanallah. Simpati untuk Affifah. Semoga dia dilindungi Allah Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang. Amin.

  2. alkisah dizaman nabi dahulu… apabila berlaku dot…dot dot… dibiarkan anak itu sehingga remaja…. maka dapat lihatlah muka siapa diwarisi oleh… maka yang pelaku lelakinya boleh dikesan…. sesuatu perkara yang menarik di zaman dna kini, nurul izzah dan ”adik tirinya” boleh ambil ujian dna utk melihat peratusan persamaan genetik paternal mereka

  3. ahlee bin ahtan says:

    sedekah kanlah FATIHAH kat arwah P.Ramlee dan Saloma sekali Alfatihah.

  4. capt jam omega says:

    hubungan nurul izzah dengan afifah bukan adik beradik sebab nurul izzah keluar dari puki wan jijah secara sah(kawin lah tu) sedangkan afifah keluar dari puki shamsidar bini orang(tak kawin pun dengan anuar).anak haram.pi tanya haron din kalau tak percaya.

  5. Tok Masiko says:

    Dulu kita terpesona dengan episod pertalian keluarga dlm filem cerita KELUARGA 69 arahan Tan Sri P.Ramlee, kini tak kurang juga kita terpesona dengan episod drama cerita KELUARGA 96 lakonan Anwar/Shamsidar.Pertalian Nurul Izzah dng Afifah ialah ‘BERADIKUPU’.

    • usop wilcha says:

      teringat kata2 p ramlee,…”ya! kami keluarga tonggang terbalik..keluarga 69..”… pandai p ramlee anticipate fenomena keluarga anwar dan azmin sejak 40 tahun dulu lagi…

  6. Pak Suka says:

    Laaa….mereka kan bukan adik beradik Izah binti Anu War Afifah binti Azmin…mana ada adik beradik cuma yang menyebabkan dua-dua tu lahir kerana air mani anuwar. Satu masuk dalam Azizah ni sah dan satu lagi dalam samsidar tapi tah sah taraf cuma secara kebetulan ada bintinya….

  7. HAMSOR says:

    Hubungannya adalah adik-beradik. Kandung ke tiri ke tak penting..lagipun dalam Islam, semua pun bersaudara..

  8. ron95 says:

    Anwar Ibrahim bapak porno negara kini sudah ketahuan

  9. huhu says:

    Kak Jijah, sila la jawab….

  10. usop wilcha says:

    hubungan izzah dan afiffah…mudah..satu bapak lain emak..satu emak ikan sepat kering kata bapaknya, satu lagi emak baik punya servis kata bapaknya…

Leave a Comment

 

— required *

— required *