Nalla Buka Rahsia Anwar-Shamsidar

AIDCNews – 14/04/12 – Setelah hampir 14 tahun mengunci mulut, akhirnya pada Mac 2012, Senator Datuk S Nallakarupan mula buka mulut.

“Saya mahu perbicaraan dimula dengan segera sebab saya mahu rakyat Malaysia tahu kebenaran tentang hubungan sulit Anwar dan Shamsidar. Saya yang disuruh oleh Anwar untuk mengatur pertemuan sulit ini.

“Saya juga akan beritahu ‘hasil’ yang diperoleh Shamsidar dan Anwar daripada perhubungan sulit ini,” katanya dalam sidang media di Hotel Grand Season, Kuala Lumpur, 28 Mac.

Shamsidar, wanita yang disebut Nalla itu adalah merujuk kepada Shamsidar Taharin, isteri Azmin Ali, Timbalan Presiden PKR.

Ummi Hafilda, adik bongsu Azmin yang turut hadir dalam sidang media Nalla itu berkata beliau pernah mengintai Nalla membawa Anwar dan Shamsidar pada pada 30 Jun 1997 dari Bangsar Shopping Complex ke Tivoli Villa.

“Saya pergi mengintai Datuk Nalla, 30 Jun 1997, (di mana Nalla) menaiki kereta Daimler WBV 37. Saya rakamkan semua gambar-gambar tersebut.

“Saya cabar Anwar, Azmin, Shamsidar saman saya”, katanya.

Nalla mengesahkan kebenaran kata-kata adik Azmin Ali itu.

“Ummi Hafilda sudah jadi camera man..dia tangkap gambar di Tivoli Villa, bila saya angkat Anwar di dalam kereta”, katanya.

“Saya ikut Datuk Nalla daripada Bangsar Shopping Complex..dua jam saya tunggu Anwar dan Shamsidar dalam kondo (Tivoli Villa), 5.30 petang hingga 7.30.. Magrib”, sambung Ummi Hafilda.

Untuk memahami episod bersejarah yang bermula pada 30 Jun 1997 hingga membawa kepada pemecatan Anwar sebagai ahli UMNO dan terpaksa bergelut di mahkamah pada tahun 1998 , sila baca di sini

Datuk Seri Dr. Muhammad Shafee Abdullah, peguam popular masa kini yang dilantik Nalla mewakilinya berkata anak guamnya akan melakukan pembelaan kebenaran untuk melawan saman fitnah Anwar.

“Beliau (Nalla) akan timbulkan pembelaan justifikasi ataupun pembelaan kebenaran bahawa apa yang beliau cakap itu adalah benar.

“Dengan itu injunksi (menghalang Nalla bercakap tentang isu ini yang dipohon Anwar) akan runtuh dengan sendiri. Mana-mana mahkamah pun tidak akan terima injunksi jika ada pembelaan yang sedemikian” katanya.

Katanya, kes ini bukan kes peribadi sebaliknya melibatkan kepentingan awam.

“Isu ini bukan isu peribadi di antara seorang dengan seorang yang lain, tetapi ini adalah satu isu di mana masyarakat ada hak nak tahu.

“Sebab ia melibatkan pemimpin, bakal pemimpin (Perdana Menteri), rakyat mesti tahu, apa kebenaran yang sebenarnya”, katanya.

Berdasarkan bukti-bukti yang ada pada Nalla, Shafie yakin beliau boleh menang dalam kes ini.

“Yang saya yakin kita boleh menang (kes ini), kalau saya boleh sebut istilah dalam Bahasa Inggeris, Datuk Nalla ini akan bercerita dari ‘horse’s mouth‘ (satu sumber maklumat yang dianggap sebagai asal atau yang tidak dapat disangsi).

“Mengikut beliau (Nalla), beliau ada di mana-mana tempat, bukan satu, dua tempat,”, katanya.

Kehadiran YB Zulkifli Noordin dan Anuar Shaari mengukuhkan lagi hubungan akrab Nalla dan Anwar sekitar tahun 1990-an, di mana tempoh masa hubungan sulit Anwar-Shamsidar berlaku.

Anuar Shaari, bekas Setiausaha Sulit Anwar di Kementerian Kewangan berkata Nalla sering datang ke pejabatnya untuk menemui Anwar tanpa perlu membuat temu janji.

Zulkifli yang pernah menjadi salah seorang peguam bela Anwar untuk kes 1998 mengesahkan lagi hubungan rapat Anwar-Nalla di mana beliau pernah dilantik sebagai peguam pemerhati kepada Nalla yang ketika itu masih berpihak kepada Anwar.

31 Responses to “Nalla Buka Rahsia Anwar-Shamsidar”

  1. adamedic

    May 29. 2012

    salam
    knapa anwar kna jwb n kna bri bukti yg d minta oleh pihak2 mhkamah n hakim yg x berlaku adil pd nya..knapa x tnya pm najib ..knapa najib x brani nk prgi prancis jd saksi n bela diri dr tduhan scorpene.knapa x suruh rosmah sumpah mubahalah x bli cincin puloh2 juta duit rakyat…knapa x brani bersihkan snarai pengundi…knapa hanya kes2 peribadi aje spt seks, liwat yg d ptar blit, iaitu kes2 yg x perlu bukti n dokumen ..kes2 yg x mlibatkan rm je yg di canang bn.

    Reply to this comment
  2. Jojo

    Apr 21. 2012

    Salam norsha.klu hukum hudud tu mmg la kena ada 4saksi ngan pengakuan,tp ada satu lg kalua ada QARINAH(bukti) kena hukum gak kawan(hukum takzir)..islam kan adil dan indah.kalau mcm tu semua yang gila sex untung la bole rogol prmpuan kat dlm semak@tempat yg takde orang tak kena hukum sbb xde 4 saksi dan pengakuan perogol.yang salah orang kena rogol sebab di kira fitnah so kena la hukum qazaf

    Reply to this comment
  3. kisah benar

    Apr 21. 2012

    Saya sangat sedih bila norsh beria ia mengatakan semua ni fitnah umno. Sebab saya sudah dengar anwar i ni buat kerja liwat 30 tahun dulu semasa saya masih sekolah menengah di sebelah sekolah menengah tempat anwar belajar. Kebetulan sekolah saya berjiran. Masa tu saya pun seorang peminat anwar bila dia memperjuangkan islam dalam abim. keluarga saya semua minat anwar. Kawan kawan saya disekolah masa tu gelak besar bila saya sebut anwar. Mereka kata kau kena jaga belakang dari si anwar ni. Dia kaki belakang.
    Bagi saya, tak timbul fitnah umno 30 tahun dulu sebab anwar belum pun masuk politik dan tak ade sebab umno jadi pemfitnah masa tu. Sejak anwar di lucut jawatan, semua orang fikir ini fitnah umno tapi saya langsung tak fikir Mahathir buat silap sebab saya dah dengar anwar buat kerja belakang lama 15 tahun sebelum tu. Ini cerita benar saya. Terpaksa saya tulis disini supaya semua orang boleh baca. Kalau orang kata saya pulak memfitnah, kau fikir la sendiri. Saya bukan ahli umno pun tapi saya tak mau rakyat terus di tipu oleh anwar.

    Reply to this comment
    • Cik Yat

      Apr 22. 2012

      Saya mula kenal Anwar tahun 1974 tapi dah dapat nilai dia kaki berontak anti kerajaan. Nak ikut trend demo di negara-negara jiran. Memang jenis manusia yang tak reti bersyukur.

      Reply to this comment
  4. ali

    Apr 19. 2012

    assalamualaikum wbth,

    taniah kepada abang Usop Wilcha dengan penjelasan dan breakdown2 nya sekali. Namun agak mengecewa kan pula reply yang di terima dari saudara/saudari norsha. apabila dengan selambanya memutarkan tajuk yang dihujjah kan kepada topik lain.
    sangat mengecewakan. sekali sekalung taniah utk abang Usop. bravo!!!!!

    Reply to this comment
  5. ahli surga pas

    Apr 16. 2012

    rasakan nyaman nya shamsidar, ini pukulan bang nuar bukanmcm bang min kau

    Reply to this comment
  6. azlanshafiee

    Apr 16. 2012

    ada siapa tahu kenapa sidang media Shamsidar dan Wan Azizah dibatalkan saat saat akhir?

    Reply to this comment
  7. Norsha

    Apr 16. 2012

    Salam, fitnah Shamsidar ada affair dgn Anwar yg dibawa oleh Ummi Hafilda ni dah lama sejak 1997 lagi. Bukan fitnah baru, yg di recycle oleh Ummi & co setiap kali pilihanraya kecil & umum. Cerita bagaimana yg Allah gambarkan manusia sanggup memakan daging saudara nya sendiri! Semua org dewasa yg mengikutinya sejak tahun 1998 akan faham berapa desperate nya UMNO / BN, bergantung kpd character assassination utk terus relevant kpd orang Melayu! Cukuplah! lama- lama generasi lama pupus & kelak memakan diri UMNO/ BN sendiri! Majority Rakyat Malaysia, kecuali beberapa kerat yg mindanya sudah corrupted, tak percaya pun! Kes Shamsidar ni dah tamat masa Liwat 1 lagi, tapi recycled semula oleh kilang fitnah yg dibawa oleh orang Fasik & orang Kafir spt Nalla! Masa SAC 1 Musa Hasan buat affidavit pasal Anwar alleging him as sodomist & womanizer tahun 1998, hakim Wahab Patail ( Abang kpd DPP Gani Patail) benarkan disiarkan di media , TV & suratkhabar, walaupun belum dituduh dimahkamah! Buruknya Anwar dgn pelbagai tuduhan seolah- olah beliau telah guilty as labelled by media! Just imagine when media was massively abused by UMNO to trial in open media court! DNA yg kononnya anak luar nikah pun dah dibuat, termasuklah satu sample DNA ke Singapore, tak benar pun tuduhan tu!! Peranan & sumbangan besar kedua- dua SAC 1Musa Hassan & DPP Gani Patail telah diganjarkan dgn masing- masing jadi KPN & Attorney General! Atas dunia ni apa pun dpt ganjaran sementara shj! Tapi dosa dibawa ke akhirat kekal abadi, ruginya kalau jadi orang yg muflis diakhirat! Tuduhan yg tidak berlandas kan hukum syarak & dibawa oleh orang Fasik! Wslm.

    Reply to this comment
    • Syoknya Anwar Berzina

      Apr 16. 2012

      Seronoknya anwar bangsat berzina. Sebab sentiasa ada si bangang dan bahlol macam Norsh ni yg dah digelapkan mata dan hati oleh Allah SWT.
      ..
      - Anwar terkinja2 nikmat shahwat dan terpancut berzina dgn pelbagai wanita & pelacur
      - Si bahlol2 macam Nosha susah-susah kena bela & lindung Anwar. (Engko dapat apa norsha? hahaha)

      Reply to this comment
      • Norsha

        Apr 16. 2012

        Salam, saudara tak rugi kalau kita gunakan bahasa yg elok & berhujjah dgn sopan! Bahasa yg kesat & keji menggambarkan hati yg tak bersih! Bagaimana nak berjuang untuk Islam & orang Melayu kalau hati dah tak bersih! Berbahas lah dgn hujjah & bukan cacian ! Be intellectual & use wisdom! Wslm

        Reply to this comment
        • Pemerhati

          Apr 16. 2012

          Begitu yakin Norsha dengan Anwar.
          Mengapa tak biarkan sahaja orang lain dengan apa yang mereka percaya. Take things situ a pinch of salt.
          Apakah Norsha begitu pasti apa sahaja tentang Anwar itu benar belaka, walhal terdapat banyak kebohongan lain yang terserlah?
          Hanya Tuhan sahaja yang tahu kebenarannya.
          Cara Norsha membela Anwar menunjukkan pandangan tidak neutral dan berat sebelah atau bias cenderung terhadap orang yang mungkin pernah menjadi “idola” Norsha.

          Reply to this comment
          • Norsha

            Apr 16. 2012

            Salam, saya tak kata semua pasal Anwar tu bohong, cuma bab tuduhan zina & liwat ada hukum mengikut kaedah Islam. Siapa saja yg menuduh perlu bawa bukti ikut kaedah Islam! Disini ada hukum Qazaf! Orang yg berzina & sabit samada melalui Iqrar( pengakuan pelaku sendiri ) atau sabit melalui 4 saksi yg tidak fasiq, hukuman berbeza samada belum atau telah berkahwin! Yg kahwin hukum nya rejam sampai mati. Bab Qazaf, menuduh orang berzina pun ada hukumnya. Iaitu sebat 80 rotan jika tak benar & tak ikut kaedah syarak! Yg jadi masalahnya sekarang ramai suka- suka tuduh tanpa bukti ikut syarak! Maka ramai yg dah jatuh pada hukum Qazaf! Banyak lah bertaubat & semoga Allah ampunkan kita semua! Saya selalu komen, yg bhg lain tuduhan Anwar tu Israel, atau talibarut Yahudi ke, jual negara ke, Zionist ke, hamba Cina DAP ke, hamba India ke dll teruskan lah , tidak masuk bab hukum yg termaktub dlm Quran & Hadis! Labellah apa pun Anwar tu saya tak masuk campur, sbb tak terlibat hukum yg nas!

    • pikir la sikit

      Apr 16. 2012

      Norsha, norsha….x penah ambil iktibar ke? Citer ‘recycle’ tu ditimbulkan semula sebab yang empunya-empunya badan tu hanya tau buat maksiat pastu sembunyi n bole buat bodo jer dengan dakwaaan2 yang ditujukan kepadanya. Lagi kelakar, hujah untuk melepaskan diri hanya cukup dengan ayat…’konspirasi UMNO’…’fitnah yang jijik’…kih…kih…kih.

      Naper x nasihatkan pemimpin kesayangan engkau tu bagi penerangan sikit berdasarkan bukti…kan boleh tutup isu tanpa perlu recycle….kan…kan…kan Norsha?

      Reply to this comment
    • pikir la sikit

      Apr 16. 2012

      Norsha, nak tau salah satu bukti yang bole tolong nuar pemimpin kesayangan engkau tu? Mudah jer…tunjukkan salinan keputusan ujian DNA yang lengkap dengan nama-nama pihak yang diuji DNA nya kat Singapura tu. Jangan nanti cuma bagi keputusannya aje ye norsha…bole recycle lagi sekali la pulak kut?

      Patutnya engkau x perlu bagi idea pun kat nuar sbb semua orang yg x bersalah tentunya berusaha sedaya upaya untuk kemukakan semua bukti yang dia ada…bukan hanya pandai tuding jari salahkan orang.

      Reply to this comment
    • pikir la sikit

      Apr 17. 2012

      Mmm…kalau bab nuar nak mengaku, usah harap la. Kalau ada pulak 4 saksi yg bukan fasik sanggup tunggu n lihat keris nuar masuk ke dlm sarung…rasa aku otomatik saksi-saksi tu dah lebih teruk dari fasik, norsha?

      Reply to this comment
      • Norsha

        Apr 17. 2012

        Allah dah jadikan hukum Hudud ni bukan senang utk jatuh kan hukuman seseorang bersalah! Tak pernah dlm sejarah zaman Nabi & Sahabat berlaku, kecuali dgn Iqrar! Tujuan hukum Allah bukan utk hukuman semata- mata, tapi utk pelaku bertaubat. Seorang perempuan mengaku berzina di zaman Nabi dtg jumpa minta dihukum ( Iqrar), Nabi tangguh- tangguh beberapa kali hingga selesai bersalin & tangguh lagi selepas menyusu 2 tahun! Bukan hukuman tetapi Nabi bagi peluang bertaubat & perempuan tersebut masih lg mahu dihukum dgn hukum Allah! Hukum Hudud hikmahnya menggerunkan org dari melakukan dosa, disukarkan utk sabit & Allah buka peluang utk bertaubat! Wslm

        Reply to this comment
    • usop wilcha

      Apr 17. 2012

      Norsha,
      Siapa lah kita untuk menyatakan sesuatu tuduhan itu sebagai ‘fitnah’. Tak mungkin apa sahaja yang dituduh terhadap anuwar fitnah belaka. Orang yg dituduh tidak berhak mendakwa tuduhan keatasnya fitnah. Biarlah orang lain yang menentukan berdasarkan BUKTI_BUKTI yang ada. Sekarang ini orang ramai minta anwar buktikan semua tuduhan itu fitnah. Caranya:
      1. Tunjukkan jam OMEGA…GAGAL tunjuk bererti tuduhan itu betul…bukan fitnah..
      2. Beri DNA kepada pihak bebas untuk buktikan afifa bukan anak dia…ini pun tak buat..GAGAL…hari tu kelentong jek..mana boleh dia buat sendiri ujian dan lepas tu declare kat orang dna tak sama..kena bagi pihak bebas lah yg buat…dia ingat kita ni bodoh ke apa? main percaya je…
      3. Beri alibi yang dia tiada dalam bilik bersama saiful time meliwat tu…GAGAL beri alibi…
      4. OKlah kalau BUKTI takde pun takpelah…sebab nak tolong punya pasal…nak bagi bersih punya pasal…apakata SUMPAH mubahalah…Tutup terus cerita..walaupun bukti tak ada…TAK NAK BUAT PULAK!! TAKUT TU….

      Dah! macam mana kita nak kata semua tuduhan tu FITNAH? Aku pun kalau boleh nak kata semua tuduhan terhadap anuwar tu fitnah semata2. TAPI TAK BOLEH….Takde dalil yang mengatakan ianya fitnah, justeru aku percaya semua tuduhan itu benar, tidak ada yang benar melainkan benar belaka…ish.ish..anuwar..anuwar..udah le norsha, tinggalkan je lah penipu tu…

      Reply to this comment
      • Norsha

        Apr 17. 2012

        Salam Usop, saya faham hujjah saudara tapi tak perlu lah saya ulas lanjut. Baiklah kita concentrate utk memikirkan bagaimana hendak menaikkan taraf ekonomi & kekuatan dalaman orang Melayu utk bersaing dgn orang Cina, supaya kita tidak terus ketinggalan tercorot dlm ekonomi. Ini lebih bermanafaat dari cerita dalam kain! Yg ekonomi ni sepatutnya agenda kita yg perlu diutamakan! Perlu ada revolusi minda supaya orang Melayu keluar dari terbelengu dgn inferiority complex!! Pejuang Melayu sejati patut utamakan agenda ekonomi! Sudah tentu bersandarkan Islam, kita hendakkan keberkatan, bukan yang haram spt Judi, arak, persundalan dll. Sayu dihati melihat semua bidang ekonomi dibolot oleh orang Cina! Tapi kita sesama Melayu bergaduh & bertengkar perkara yg tak berfaedah!! Membuang masa berharga dgn masalah yg tidak membawa manafaat dunia & akhirat! Bila kita bergaduh, Cina bertepuk tangan!! Kita majoritinya miskin & papa kedana sementara mereka kaya raya! Selama ni pun orang Melayu yg menjual kepentingan Melayu sendiri dgn harga yg rendah!! Fikir fikir kan!

        Reply to this comment
        • konfius

          Apr 19. 2012

          Sy x bersetuju dgn anda tapi apapun anda berhujah dgn penuh hemah so syabas. Anyway point2 Usop 2 perlu dijawab oleh puak PR. Byk lg point sbnrnya, tp yg ni pun xterjawab so sendiri mau ingat jelah..

          Reply to this comment
  8. madai

    Apr 15. 2012

    Belom Sop!!!baru tengah nak mengelegak,

    Reply to this comment
  9. sman

    Apr 15. 2012

    Yang saya pelik nya bagaimana Azmin boleh menerima semua ini tanpa rasa apa-apa.Bagaimana Azmin bila bersama isterinya ,bagaiaman pula rasa hati kecil Azmin bila berdepan dgn Anwar.Lagi menghairankan ialah khabarnya Azmin cukup taat kepada Anwar,maknusia yg di katakan ‘membelasah’ isterinya.Maknusiakah Azmin?Berimankah Azmin,atau semua apa yg di perkatakan itu memang tidak berlaku ,hanya fitnah kosong?.Tapi,mengapa pula beliau tidak menamatkan terus segala tuduhan itu dengan membuat ujian DNA terhadap anak yg di pertikaikan,bukankah kita perlu bersikap berani kerana benar?.Semuanya menghairankan.Perumpamaan,kalau tidak ada api masakan ada asapnya dan pokok tidak akan bergoyang jika tiada anginnya terus menjadi jawapan dalam kes ini,bagi mereka yg berfikir.

    Reply to this comment
    • Rumbe

      Apr 15. 2012

      Yg peliknya bila ada bangsa merdeka dan sudah pandai membaca dan menaip keybord tapi masih dangkal akal fikiran. Mcm mana mrkboleh percaya dakwaan2 kosong. DSAI dituduh punya hunbungan dgnkamsidar, hanya tuduhan dan paksa pula azmin mempercayai.. bodohnya!

      puak ini pula pelik bila azmin ‘taat’ kpd DSAI. tentulah pelik sebab mrk pelik bila ada orang yg tak makan saman dan tahu jahatnya kospirasi UMNO. Org melayu yg sibuk jaga ‘dalam kain ‘DSAI ni tak tahu nak fikir hal ehwal ekonomi rasuah dan salah guna kuasa pemimpin UMNO. yg mrk pikir ialah macam mana nak dapat tender, subsidi dan dapat hiburan tanpa batas. Bila ada org pandai yg cuba menongkah arus.. mereka rasa pelik la.

      Reply to this comment
      • pikir la sikit

        Apr 16. 2012

        Lagi pelik bila baca hujah-hujah kosong engkau Rumbe…hehe.

        Reply to this comment
  10. madai

    Apr 15. 2012

    Begini lah perangai bakal2 pemimpin yang akan memimpin kita selepas PRU13 nanti,Pemimpin2 yang sedap2 membelasah bini orang yang kes nya terpaksa di bawa ke mahkamah mengusong segala tilam bantal selimut dan cadar yang sudah di bicarakan dan akan di bicarakan semula kerana atas kesedapan itu lahir seorang anak yang tidak tahu apa2 dan tidak berdosa,itu yang sudah dan akan dibicara, yang masih belum di bicara tapi akan di bawa ke Mahkamah Syariah Kuantan seko manusia yang menyimpan se jemput janggut dan berketayap putih di kepala menggalahkan Nabi juga sedap2 membelasah bini orang atas alasan rasa simpati, sedang belaci pencacai memerah segala kudrat memekik melolong di jalanan siang dan malam malah sanggup berguling di jalan raya untok mempertahankan bapak2 iblis ini,Mari kita kerahkan kudrat dan keringgat kita tentang iblis iblis ini pada PRU yang akan datang,

    Reply to this comment
  11. usop wilcha

    Apr 14. 2012

    MASAK YOOPPP!!!

    Reply to this comment
    • madai

      Apr 15. 2012

      USOP!!!
      Datok Nalla dan geng geng nya tengah masak pakei dapo arang, mereka tengah kipas bara sekarang,,,panas Sop,,,mengalahkan dapo geh,

      Reply to this comment
      • usop wilcha

        Apr 17. 2012

        Aja yang iya kome oi..paneh bebeno tu..kalu dicucuh kat anu anuwar ghasa teman mau idup balik peliornya tu..kata dr. hoogland udah tak mandang dah..iye ke bior bebeno weh! aku nengok mengongkek bukan main lagi oghang tua bang non tu dalam apa nama BESI yang ada gambo tu..bideo..video..

        Reply to this comment

Leave a Reply

Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE