Ustaz Fathul Bari Jejaki Masjid SYIAH

AIDCNews – 25/03/12 – Ustaz Fathul Bari telah menjejaki masjid Syiah di Muscat, Oman untuk melihat sendiri bukti-bukti penyelewengan akidah kumpulan tersebut.

Abu Aqif yang turut serta bersama Fathul Bari menemui beberapa bukti penyelewengan tersebut, termasuklah kitab-kitab yang mencela sahabat-sahabat Nabi Muhamad SAW.

Azan yang dilaungkan oleh kumpulan tersebut juga turut berbeza, di mana turut diselitkan pujian terhadap Saidina Ali ra.

Anda saksikan sendiri rakaman yang disediakan Abu Aqif di atas.

8 Responses to “Ustaz Fathul Bari Jejaki Masjid SYIAH”

  1. ABAI

    Mar 27. 2012

    aisayman…admin sikit punya bagus study pasal Anwar Ibrahim punya connection dgn Freemason/ dajjal..tapi lost di dalam mengenal sepenuhnya politik wahabi dalam memecah-belahkan umat….
    please la..do some homework..

    Reply to this comment
    • yat

      Mar 29. 2012

      nope, admin teruskan macam ni, tak payah pedulik dgn geng2 takut wahabi, wahabi bukan hantu nak takut….

      Reply to this comment
  2. Abu Ihsan

    Mar 26. 2012

    Orang yang cakap ini jenis kepala totok. Jenis ikut kata orang lain tanpa dalil. Imam al-Bukhari berfatwa: ” Sembahyang di belakang Syiah ar-Rafidah sama juga dengan sembahyang di belakang YAHUDI. Sembelihannya tidak boleh dimakan..”

    Imam al-Bukhari tidak berfatwa sembahyang di belakang Imam Wahabi (di Mekah) adalah haram!

    AJK pusat PAS sekarang dikuasai oleh orang Syiah atau yang sempati dengan Syiah. Mereka sekongkol dengan DAP yang berjuang untuk negara Republik. Berita ‘Harakah’ seperti suara Syiah sejak revolusi Iran lagi.
    Wahai kaum muslimiiin lihat bagaimana Syiah bunuh dengan kejam siapa yang bernama OMAR,ABU BAKAR dan OTHMAN walau pun budak kecil.

    Reply to this comment
  3. Laksa Johor

    Mar 26. 2012

    Kepada Pejuang dan saudara Muslim sekelian,

    Sebelum membuat sebarang tuduhan, sila lihat video klip berikut yang memberi sedikit penjelasan tentang Wahabi :

    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=z86lM58u-TE

    https://www.youtube.com/watch?v=Vo4dR0u0M8c&feature=related

    http://www.youtube.com/watch?v=2p2MD4WrGhI

    http://www.youtube.com/watch?v=4JTd9R2K9js&feature=related

    Reply to this comment
  4. yat

    Mar 26. 2012

    come on la, tiba2 jek wahabi pulak, wahabi tu apa? pak wahab ke?

    konon wahabi kat arab saudi tu la laksankan 100% hukum allah….

    Reply to this comment
    • Abu Helmie

      Mar 26. 2012

      Wahabi itu adalah ajaran islam yang sebenar. Sebabnya mereka mengunakan hadis yang sahih dan Al Quran dengan menggunakan fahaman dan tafsiran generasi sahabat, tabiin dan tabi’ tabiin. Puak-puak islam yang sesat memomokkan ajaran islam yang sebenar ini dengan nama ‘wahabi’. Mustahil mereka menentang rasullullah. Mereka menentang bidaah yang dibuat atas nama nabi, tapi disalah ertikan oleh orang jahil.

      Reply to this comment
    • Abu Ihsan

      Mar 26. 2012

      Syiah hendak melaksanakan hukum Allah 100% ke? Meraka dah dihukum kafir oleh Imam al-Bukahari. seribu tahun dahulu.Tetapi Khalifah Bani Abasiyyah terhutang budi kepada SYIAH menolong atau menghasut membuat revolusi menjatuhkan Penguasa Bani Ummayyah, mereka maseh tidak dikeluarkan terus daripada ISLAM.

      Reply to this comment
  5. Pejuang

    Mar 26. 2012

    agenda wahhabi lebih berbahaya terhadap UMMAH di Malaysia berbanding agenda Syiah. Syiah mendustakan para sahabat, manakala Wahhabi mendustakan Rasulullah s.a.w. Wahhabi lebih teruk dari Syiah kerana menggunakan hadis2 sahih untuk maksud yg menyeleweng.

    Lihatlah sejarah bagaimana indonesia berjaya dicerobohi Belanda, lihat juga bagaimana Khalifah Usmaniyah di runtuhkan dengan bantuan tokoh2 wahhabi ini, saya minta para admin cuba kaji apa sebenarnya disebalik polemik kaum muda kaum tua yang menyebabkan masyarakat Melayu suatu ketika dulu hingga berpecah2…. Ideologi ini sangat halus mencengkam orang2 muda yg masih mentah dalam memahami hikmah agama dan memperalatkan mereka.

    Almarhum Dr Burhanuddin sendiri pernah terpengaruh dengan ideologi ini, walaubagaimanapun menyatakan kekesalannya terhadap fahaman ini setelah memahami hakikat sebaliknya. Hari ini, Nik Aziz sendiri ada dikaitkan dengan ideologi ini dan Syiah juga turut ada dalam Parti islam semalaysia PAS!

    Pihak admin perlu membuat kajian yang mendalam terhadap tokoh2 yang berfikrah wahhabi ini kerana , negara Wahhabi (Arab Saudi) inilah yang telah diisyaratkan oleh Rasulullah s.a.w mengenai kedatangan fitnah di akhir zaman dari Najd. Merekalah yg banyak membantu musuh2 islam untuk merosakkan Ummat dari dalam.

    Reply to this comment

Leave a Reply

Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE