‘Bangang’..’Kepala Bapak Hang’, Cerca Anwar Kepada Mufti Perak & Fathul Bari..

AIDCNews – 03/02/12 – Datuk Seri Anwar Ibrahim kembali mencerca Tan Sri Harussani Zakaria, Mufti Perak dan Ustaz Fathul Bari Mat Jahya, Pengerusi Sekretariat Ulama Muda dengan kata-kata sinis, ‘Apa hang bangang sangat ni’.. ‘Kepala Bapak Hang’ apabila mereka berdua menegurnya berkaitan dengan ucapannya di BBC News, 12 Jan.

“(Anwar berkata soalan wartawan kepadanya adalah) ‘awak telah difitnah berulang kali mengenai liwat..apakah awak akan pinda undang-undang atau batalkan undang-undang kalau awak jadi Perdana Menteri.

“Saya jawab..kita umat Islam dan saya percaya majoriti bukan Islam..terima institusi perkahwinan di antara lelaki dan perempuan..dan saya tidak pernah minta maaf..itu keyakinan kita..itu apa maknanya..maknanya tak terima lah..apa hang bangang sangat ni..apa hal..

“Kemudian saya sambung..bagaimana dengan undang-undang sekarang..377B..yang kenakan saya, yang fitnah, yang khianat..yang pergi siasat ke bilik-bilik orang..reka..bagi DNA la..(air) mani la..apa semua..saya kata undang-undang sekarang ini..yang ada dibuat undang-undang di Malaysia..bukan undang-undang Islam..undang-undang ini saya kata..usang..jumud..mesti dipinda..

“Tafsirnya panggil ustaz tua sorang, ustaz muda sorang..’eh tak patut..tak patut Anwar kata begini..saya minta dia beristighfar dan bertaubat’..Kepala bapak hang..”, kata Anwar dalam program Mesra Rakyat Bersama Rakyat, di Dengkil, Selangor, 27 Jan.

Berdasarkan keterangan Anwar di atas, terdapat perbezaan dengan percakapan sebenarnya yang dirakamkan BBC News, Asia.

Soalan sebenar BBC – jawapan Anwar

Dalam wawancara dari Mumbai itu, wartawan BBC bertanya Anwar soalan seperti berikut :

“Sejauh mana anda mahu menyampaikan mesej kebebasan itu, kerana kes anda yang digugurkan terhadap anda telah memberikan tenaga baru kepada pergerakan perjuangan hak kumpulan homoseksual di negara anda…ramai yang muncul bertaruh walaupun anda telah dibebaskan…apakah anda bersedia untuk mempertahankan sikap anti diskriminasi termasuk hak asasi kumpulan-kumpulan gay?”

Jawab Anwar; “Kita perlu mengkaji semula sesetengah daripada undang-undang kuno dan lapuk itu…kami orang Muslim dan bukan Muslim, secara amnya percaya dan komited menyokong institusi perkahwinan di antara laki-laki dan wanita, tapi kita tidak boleh dilihat sebagai bersikap zalim dan menghukum. Kita juga tidak boleh menganggap undang-undang kuno itu sebagai relevan…kita perlu mengkajinya semula…

Kita tidak mempromosikan homoseksualiti khalayak awam atau khalayak ramai…saya rasa tidak perlu bagi kami meminta maaf tentang perkara itu…tetapi untuk menggunakan undang-undang itu bagi menghukum atau menganiayai mereka yang tidak bersalah tidak boleh dipertahankan“.

Rujuk soalan wartawan dan jawapan Anwar sebenar dalam rakaman video di atas, kiri.

Semasa penjelasan Anwar dalam ceramah di Dengkil, Anwar menyembunyikan fakta soalan wartawan berkaitan soalan khusus tentang gerakan gay dan pindaan undang-undang, tetapi dalam rakaman BBC, walaupun Anwar tidak menyebut khusus tentang undang-undang tersebut, namun di Dengkil, dia mengesahkan bahawa undang-undang itu adalah undang-undang anti-liwat, 377B.

Dalam undang-undang Malaysia, Seksyen 337B Kanun Keseksaan bermaksud hukuman penjara maksima 20 tahun, termasuk sebatan terhadap ‘sesiapa yang melakukan hubungan seks luar tabii (meliwat) secara sukarela’.

Mufti Perak, Fathul Bari di TV3

Dalam program Soal Jawab TV3 bertajuk “Akidah dan Homoseksual”, 18 Jan, dua orang ahli panel, Harussani dan Fathul Bari dipertontonkan rakaman jawapan Anwar (tanpa soalan wartawan) rakaman dari BBC tersebut.

Rujuk rakaman video TV3, di sebelah kanan.

Berdasarkan rakaman jawapan Anwar di BBC itu, Harussani berkata terdapat dua point penting yang ingin disampaikan oleh Anwar, iaitu pertama, undang-undang lapuk dan kedua, menghukum individu yang tidak bersalah.

“Satu dia kata..undang-undang yang ada berkenaan homoseksual ini dah lapuk ataupun tidak lagi relevan pada waktu ini..apakah yang dimaksudkan di situ, maknanya kita tidak perlu menghukum orang-orang yang membuat perkara macam ni (melakukan aktiviti liwat).

“Kalau itu yang dimaksudkan, maka itu adalah satu ucapan yang cukup salah dari segi syarak kerana hukuman-hukuman liwat itu telah pun wujud dalam Al-Quran yang mensifatkan perbuatan liwat itu sebagai fahisah (zina)”, katanya.

Menurut Harussani hukuman terhadap pesalah liwat telah disepakati oleh semua ulama Islam iaitu kesemuanya bersetuju pelaku aktiviti liwat mesti dihukum dan tidak boleh dilepaskan.

“Jadi kalau itu diingkari hukum yang telah disepakati boleh membawa seseorang itu tergelincir daripada akidah..Jadi apabila kita sudah menentang agama yang menentukan hukum, maka sama ada kita mengatakan itu tak betul..kalau itu kafirlah kita..kalau kita kata ianya sudah lapuk, maka fasiqlah kita”, katanya.

Aspek kedua yang dibahaskan oleh Mutfi Perak adalah maksud kata-kata Anwar yang berkata menghukum individu yang tidak bersalah.

“Saya rasa ini kalau maksud ‘tidak bersalah dihukum’..memang dia pun dalam kes baru ni, memang dia tak bersalah..didapati tidak bersalah, tidak dihukum.

“Jadi kalau dia maksudkan, orang yang melakukan liwat itu, tidak ada kesalahan, (tetapi) dihukum, maka itu tidak adil… maka itu (bermaksud dia) menentang hukum..lagi sekali saya menyatakan orang yang menentang itu tidak mempercayai hukum Allah, maka tergelincirlah akidahnya”, katanya.

Fathul Bari pula berkata ucapan Anwar boleh dinilai dari segi niat dan kefahaman tentang Islam.

“Niat beliau, wallahualam..apa tujuan beliau mengungkapkan perkataan-perkataan yang dilihat sebenarnya tidak relevan dengan Islam itu sendiri..kita tak tau yang tu.

“Adapun dari sudut kefahamannya..dilihat di sini, kefahamannya tentang undang-undang Islam, tentang hukum hakam Islam..saya kira, cara beliau bercakap seolah-olah menunjukkan beliau tidak memahami undang-undang Islam dan hukum-hakam Islam itu sendiri”, katanya.

Israel

Semasa ceramah di Dengkil, Anwar juga turut menyentuh tentang rencana di Wall Street Journal tentang sokongannya terhadap Israel.

“Ditanya saya tentang hubungan Palestin-Israel..saya kata..Pertama..mesti pertahankan hak aspirasi perjuangan rakyat Palestin.

“Kedua..kalau ini diterima..saya tidak pertikai untuk jaga kedamaian supaya jangan ada peperangan di antara Palestin dan Israel, maka saya kata, saya terima kerajaan Israel dipelihara dengan aman”, katanya.

Namun penerangan Anwar di Dengkil berbeza dengan laporan Wall Street Journal (WSJ), 26 Jan yang memberi keutamaan Anwar untuk menyokong dan menjaga Israel serta mengkesampingkan isu Palestin.

Anwar seperti dilaporkan WSJ, 26 Jan telah berkata “I support all efforts to protect the security of the state of Israel,” said Mr. Anwar, although he stopped short of saying he would open diplomatic ties with the Jewish state, a step which he said remains contingent on Israel respecting the aspirations of Palestinians”

Maksudnya; “Saya menyokong semua usaha untuk menjaga keselamatan negara Israel, kata Anwar, namun apa yang dia katakan itu tidak bermaksud dia akan membuka hubungan diplomatik dengan negara Israel, satu langkah yang menurutnya bergantung sama ada Israel akan menghormati aspirasi rakyat Palestin”.

Dua orang bekas orang kanan Anwar, Senator Ezam Mohd Nor dan Anuar Shaari yakin kata-kata Anwar di WSJ adalah kata-kata sebenar yang lahir dari hatinya yang menggambarkan sikap dan pegangannya terhadap Israel.

“Sejak bila hak rakyat Palestin dibela oleh Israel ? Malah setiap hari hak rakyat Palestin dibunuh dengan kejam oleh Israel. Apa Anwar tidak tahu semua ini ?

“Dia tahu tetapi yang penting bagi Anwar adalah (kepentingan) dirinya sendiri dan satu-satunya cara untuk dilihat sebagai kawan Yahudi selepas menghentam APCO tempoh hari adalah buat kenyataan pertahankan hak Israel seperti yang dinyatakan dalam Wall Street Journal tempohari”, kata Ezam yang juga bekas Setiausaha Politik Anwar.

Anuar Shaari yang juga bekas Setiausaha Sulit Anwar mencabar Ketua Umum PKR itu agar menyaman WSJ, jika sekiranya, media itu tersalah petik berkenaan percakapannya.

“Kenyataan Anwar tentang Israel itu dipetik dari WSJ, jadi kenapa disalahkah media lain.

“Saya percaya media lain memetik bulat-bulat apa yang terkandung dalam WSJ, jadi jika dia nak beri amaran atau ambil tindakan, dia perlu ambil tindakan terhadap WSJ terlebih dahulu.

“Saya percaya ia adalah apa yang diperkatakan Anwar dan WSJ tidak tersalah petik. Pendirian sebenar tidak dapat disembunyikan lagi dengan beberapa petunjuk terkini seperti Israel ‘syurga’ LGBT.

“Kini, Anwar tidak dapat menahan diri lagi daripada menunjukkan sokongan kepada Israel”, katanya.

Video Ucapan Anwar Sokong Negara Israel Mula Tersebar..

94 Responses to “‘Bangang’..’Kepala Bapak Hang’, Cerca Anwar Kepada Mufti Perak & Fathul Bari..”

  1. usop wilcha

    Feb 04. 2012

    CONFIRM ANUWAR PANDAI CAKAP DAN PUTAR-BELIT ISU… ORANG YANG TAK TELITI TAKKAN PERASAAN DIA PUNYA TIPU..

    Reply to this comment
  2. enamkay

    Feb 04. 2012

    Saudara Baharuddin,
    Saya berharap saudara cukup peka dengan apa yang berlaku di Palestin, 1.5 juta rakyat palestin kini adalah mangsa
    pembunuhan secara perlahan2 oleh rejim Israel dengan menutup semua laluan masuk komesial ke Gaza atas alasan “Keselamatan”
    sebagai senjata pembunuhan bagi menghapuskan umat islam di bumi Palestin, beratus-ratus umat Islam mati kebuluran, Stesen utama
    yang membekal tenaga elektrik terpaksa ditutup, hospital tidak dapat berfungsi umat islam terpenjara di sebalik benteng kongkrit semua kezaliman ini dilakukan
    dengan alasan menjaga keselamatan Israel.Paling menyedihkan pintu masuk dari mesir juga di sekat angkara agen-agen Israel.
    Dengan alasan keselamatan juga Israel sedang melobi barat agar menyerang Iran kerana mengancam keselamatan Israel.
    sokongan terhadap usaha menjaga keselamatan Israel bererti menghalalkan kezaliman terhadap umat Islam di Palestin.
    Saudara Baharudin kena ingat jangan terlalu taksub dengan Anwar Kerana Allah S.W.T telah menegaskan di dalam al-Quran;
    “Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani menjadi teman-teman rapat(mu);
    sebahagian mereka adalah pelindung bagi sebahagian yang lain.
    Sesiapa di antara kamu mengambil mereka menjadi pelindung (teman rapat),
    Maka Sesungguhnya orang itu termasuk golongan mereka.
    Sesungguhnya Allah tidak memberi petunjuk kepada orang-orang yang zalim.” (Surah al-Maidah: 51)
    Jadi mereka (pemimpin-pemimpin itu) adalah termasuk dalam golongan mereka (musuh-musuh) dan
    bukan sebahagian daripada umat ini.
    ( cth yahudi : Paul Wolfowitz/Algore/Soros) melainkan Anwar tak mengaku diorang ni kawan dia.
    Semua terpulang pada saudara ingin berada di pihak yang mana.

    Reply to this comment
  3. Zek

    Feb 04. 2012

    Baharuddin, Teman doakan mike diberi ALLAH petunjuk dan hidayah disuatu hari nanti sama seperti bekas2 rakan Anwar yang telah meninggalkannya setelah mereka diberi P n H oleh ALLAH. Amin!

    Reply to this comment
  4. ahmad shukri bin mokhtar

    Feb 04. 2012

    mulai skarang kita cari kasut lama kita yg dah tak berguna. Remdam dulu kasi kaw2 punya bau.. Kita baling kasut kat anwar . KEMPEN BALING KASUT KAT ANWAR = KBKA., ANWAR KENA BALING KASUT = AKBK

    Reply to this comment
  5. basry

    Feb 04. 2012

    Kalau Anwar nama Tuhan yang muliapun Anwar sanggup gadaikan untuk tujuan politik peribadinya, apalah sangat bagi dia untuk mengutuk ulama serta bekerjasama dengan zionis yahudi demi untuk berkuasa..

    Reply to this comment
  6. patriot

    Feb 04. 2012

    baharuddin… klau baharuddin mmg nk cr kebenaran.. baharuddin g lah bkwn rapat dgn dia… jd pemban2 peribadi dia ka…atau setiausaha dia ka…klau ms 2 mmg anwar baik jgk pd baharuddin… baharuddin go on lh jd pykong dia… tp klaulh jd bnda yg sblknya….(sy x mntak) baharuddin plk jd mngsa terbaru dia mcm yg sblm2 ni… jgn kata org x psan ye… hehehe…

    Reply to this comment
  7. rakyat brsyukur

    Feb 03. 2012

    entah sk0la mane laa sdr baha ni blajar buat f0rmula2 ni..tp mst kt sk0la f0rmula math pn tnggang lnggang gak an?..haha..tp ksian kt g0lngan ulama yg ada ilmu tntng islam..blajr tntng islam tp die glar gelaran yg agk mlmpau oleh insan yg x taw laa ada ilmu straf dgn ulama ni ke x..

    Reply to this comment
  8. CT. Kudin

    Feb 03. 2012

    Hasil tindak tanduk PR menyingkirkan Hassan Ali, umat Melayu semakin bersatu bangkit mempertahankan agamanya. Formula siapa yg gagal?. Formula siapa yg sudah makan diri. Allah memberi Hassan Ali kekuatan fizikal dan mental untuk bangkit menentang kemungkaran dan kepalsuan. Allah memberi kesedaran kpd umat Melayu untuk bersatu kembali mencapai W2020.

    Reply to this comment
  9. CT. Kudin

    Feb 03. 2012

    Yang gagal ialah formula DSAI. Kebenaran semakin hari semakin terserlah. Kemenangan semakin dekat. Lebih banyak kebenaran akan muncul InsyaAllah.

    Reply to this comment
  10. CT. Kudin

    Feb 03. 2012

    Datuk Eskay Abdullah, yg mengenali DSAI sejak 1995/1996 bermula sbg physical therapist beliau , adalah org yg teraniaya. Sepatutnya seorang muallaf spt dia diberi bimbingan agama, bukan disuruh bersubabat dalam kerja-kerja kemungkaran . Syukur akhirnya Allah memberi dia keinsafan di Masjidil Haram ketika menunaikan ibadah haji dan mengumpul kekuatan dan keberanian membuat pendedahan yg mengejutkan. Berani bersumpah laknat pulak tu dan bertanggungjawab atas pendedahannya. Semoga Allah terus memberi dia kekuatan dan mendapat lebih banyak pembelaan sbg orang teraniaya. Dan kepada orang yg menganiayai beliau kita berdoa agar menginsafi diri dan kembali ke pangkal jalan. Semoga beliau mempunyai keberanian untuk mendedahkan lebih banyak rahsia yg tersimpan. Bukan demi berkempen PRU 13 tetapi demi menegakkan kebenaran dan mencegah kemungkaran.

    aharuddin sekejap

    Reply to this comment
  11. Laksa Johor

    Feb 03. 2012

    Admin,
    Komen-komen Bahruddin menyemak sahaja. Saya syorkan supaya Admin delete setiap kali terima daripadanya supaya tidak mengganggu usaha-usaha kami untuk menegakkan kebenaran dengan menyerlahkan perangai putar belit/hipokrisi Anwar.

    Reply to this comment
    • warisatuliman2011

      Feb 03. 2012

      A.w.w. handai taulan. Saya sokong kuat saranan Laksa Johor kerana jika dilayan dia semakin menjadi2 dan kita buang bateri, jika tidak dilayan seolah2 dia betul dan benar. Biarlah kita gunakan segenap tenaga dan fokus kpd usaha2 memerangi Anwar dan konco2nya yg kini bagai cacing naik ke mata. Salam.

      Reply to this comment
  12. cuak

    Feb 03. 2012

    kenapalah mr nuar tak tunjuk je video BBC tu kat screen besar, lepas tu terjemahkan kepada orang-orang kampung yang hadir malam tu satu satu soalan yang ditanya wartawan BBC tu.mesti baru org kampung tahu siapa yang benar!! tapi nuar tak berani punya buat cam tu, sebab tentu dia kena lanyak punye.sebab sah sah dalam ceramah ni dia menipu pasal soalan wartawan tu.

    Reply to this comment
    • Baharuddin

      Feb 03. 2012

      apa ajelahh…..buktikan “penterjemah” menipu kepada orang-orang kampung yang hadir malam tu . Kalau tidak sdr n puak hanya tahu buruk -sangka dan kelentong aje!!!

      Reply to this comment
  13. al-Madani

    Feb 03. 2012

    UMNO LAYAN WAKIL PALESTIN YG KALAH APABILA ADA PERSIDANGAN DI KL, HAMAS DIKETEPIKAN WALAUPUN TELAH MENANG SECARA DEMOKRATIK.

    ANWAR DAN ABIM DAH BANYAK HABISKAN MASA DAN TENAGA MEMBELA RAKYAT PALESTIN… WAHAI URANG UMNO TUNJUKKAN PEMBELAAN KAMU YG SEBENAR BUKAN STKAT MENGUTUK DAN FITNAH ORG.

    Reply to this comment
    • warisatuliman2011

      Feb 03. 2012

      Ko boleh blahlah…..tak perlu layan kebangangan ko tu.

      Reply to this comment
    • Baharuddin

      Feb 03. 2012

      WAHAI URANG UMNO TUNJUKKAN PEMBELAAN KAMU YG SEBENAR BUKAN STKAT MENGUTUK DAN FITNAH ORG., kata al-Madani
      —————–
      ……nasihat ini sesuai juga untuk puak2 formula gagal misi 1ATerus gah , Rakyat berpecahbelah ke 2020!!!

      Reply to this comment
      • ron95

        Feb 03. 2012

        “baharuddin” ni le yg aku nak tengok..sudah terserlah emo seperti anugayrahnya

        Reply to this comment
    • anti-pas

      Feb 03. 2012

      sedap betul ko goreng..kasi la bukti sekali. jgn dok bela sangat bapa peliwat negara tue…yg mana salah kita betulkan..nie bukan fitnah..bacala kat WSJ. kalu x paham english..pakai Google translate

      Reply to this comment
    • ron95

      Feb 03. 2012

      al madani ko tak sedar diri lagi ke?….dari dulu anwar balaci yahudi dan israel dan pandangan ko mengatakan anuwar dan abim membela palestin adalah sekali melalut! adakah anuwar selama ini pernah ambil berat tentang palestin selama jadi TPM? adakah abim kini masih bersuara mengenai palestin? yg nyata skrg ni pun abim dah jadi kuda kayu anuwar anugayrah melalui proksinya siddiq fadhli tu. Dan yg paling mengarut & melalut dari al-madani ni adalah malaysia kita ni ada pilih bulu diantara hamas dan fatah? ada ke malaysia ada campurtangan dlm isu politik palestin? malaysia takde pun pilih kasih diantara amas dan fatah bahkan kita sendiri mintak mereka muhsabah dan sekarang kini tengok! Mereka dah pun bersatu! demi palestin dan umat islam diseluruh dunia khasnya mempertahankan Al-Aqsa!… ni mesti tak pernah baca berita ni. ko dapat sumber berita ni kat mana?.. meloyakini?… haramkahjadah?… al madani ni elok tak payah guna nama madani. elok je ditukar kepada al-pandikutty sesuai dgn jiwa pencacainya.

      P.S = aku bukan org umno tapi aku org dan org melayu dan aku mahu memajukan diri bangsa dan agama aku!

      Reply to this comment
  14. cuak

    Feb 03. 2012

    sifat-sifat orang munafik: bila bersama golongan orang kafir, dia akan meluahkan isi hatinya yang sebenar, sebaliknya bila bersama orang islam, dia akan berpura-pura memperjuangkan islam, ikut landasan islam. jadi kita percaya apa yang nuar katakan kepada BBC dan dalam video terbaru sokong negara israel tu, hantam islam tu, itulah isi hatinya yang sebenar. menyokong golongan kafir.

    Reply to this comment
    • Baharuddin

      Feb 03. 2012

      apa ajelahh…..buktikan sifat “munafik” DSAI yg sdr katakan itu . Kalau tidak sdr n puak hanya tahu buruk -sangka dan kelentong aje!!!….jika tidak sdr mempunyai 1 daripada sifat org munafik, bila bercakap dia bohong!

      Reply to this comment
      • bun rhot

        Feb 03. 2012

        bila bercakap dia berbohong itu sifat anuar ibrahim

        Reply to this comment
      • anti-pas

        Feb 03. 2012

        baha..baha..ko lagi..aku rasa x perlu la aku tulis..lisssssssssttttt panjang anwar berbohong kat satu rakyat m’sia…aku ingat ko pun sure salah sorang kena auta ngan anuuuuuwar.

        Reply to this comment
      • tentera hijau

        Feb 03. 2012

        16 sept antara pembohongan terbesar nuar trhadap penyokongnya….

        apa nk jadi? apa nk jadi? alih kuasa tak jadi jadi….

        Reply to this comment
  15. warisatuliman2011

    Feb 03. 2012

    A.w.w. handai taulan. Apa nak kita hairankan sangat keceluparan mulut Anwar tu. Penasihat2nya sendiri berani kata Allah s.w.t. “samseng” dan “mencarut”, jadi Anwar tentu berani ikut gaya mereka utk turut merendahkan diri dan etikanya dgn menggunakan bahasa2 kesat terhadap para ulama. Dan yg sama menariknya ialah pengikut2nya (atau mungkin dia sendiri yg menyamar) dlm internet sebangangnya sama ada dari segi menggarap persoalan atau menghuraikan isu: menggunakan kaedah cut-n-paste, lari dari topik atau tajuk, memutarbelitkan maklumat dan seumapamanya, walaupun ada ketikanya menggunakan ‘frasa2 berat” tetapi tidak bermakna. Lihat sahaja pada wajah Anwar seseorang dapat melihat sama ada nurnya masih bersinar atau telah malap dek sikap2 munafiknya yg tidak berpenghujung. Hanya Allah Azawajalla yg dapat membaliknya hatinya. Jika tidak, dia akan terus tenggelam dan lemas bersama2 nafsu serakahnya itu. Salam.

    Reply to this comment
    • Baharuddin

      Feb 03. 2012

      Lihat sahaja pada wajah Anwar seseorang dapat melihat sama ada nurnya masih bersinar atau telah malap dek sikap2 munafiknya, kata sdr waris
      ————-
      Wow….dari wajah (sinar atau malap) dah dapat tahu dia munafik atau tidak. Sila buktikan (dgn dalil hadis atau quran)!!,……jika tidak sdr lah yg munafik kerana Rasulullah bersabda, 4tanda orang itu munafik……salahsatu drpnya ialah , bila bercakap dia bohong!

      Reply to this comment
      • anti-pas

        Feb 03. 2012

        wow..ko dah menjawab soalan yg anwar munafik … nak aku kasi bukti ker ? satu cukup la..anwar cakap dia ade alibi masa kes liwat saiful..mana..mana alibi nya ? so anwar munafik dah ok…

        Reply to this comment
  16. CT. Kudin

    Feb 03. 2012

    Bagi sesetengah orang berfikir mudah, apabila seseorang itu marah-marah dan menggunakan bahasa kasar terhadap pihak yg menuduhnya, kononnya org itu geram kerena tuduhan terhadapnya tak benar. Mungkin juga perlakuan sebegitu disengajakan bagi memberi potrayal sedemikian kpd audiens yang sebegitu.

    Reply to this comment
    • Baharuddin

      Feb 03. 2012

      Betulah tu sdr CT Kudin….kononnya sdr n gang lebih baik/sabar drp DSAI….Tetapi yg saya nampak (baru dlm tempoh 5 hari di muka cyber)….tahap sabar, tahap perangai sdr n gang2 lebih “10x lebih buruk” daripada Anwar. Padahal DSAI dah lalui sejak 1998!!
      Maknanya sdr n gang “10X mungkin juga perlakuan sebegitu disengajakan bagi memberi potrayal sedemikian kpd audiens yang sebegitu”.

      Reply to this comment
      • anti-pas

        Feb 03. 2012

        Allah cipta org sama akalnya…tapi bila besar ade org lebih pandai sebab dia rajin, selalu berfikir dan berilmu. org yg berilmu nie senang nak tahu yg mana putih dan yg mana hitam..except certain cases yg melibatkan rohaniah. tapi dlm kes anwar..tak yah fikir panjang..tak yah pening2..Allah dah tunjukkan kekuasaannya..lepas 3 thn saiful bersumpah…aku tgk anwar yg paling berserabut skang nie..saiful dan keturunnanya elok aje..

        so utk sedarkan org yg ‘kurang akal’ kadang2 kita kena keras sikit sebab dah mcm2 explain tapi org ‘kurang akal’ asyik dok cite formula bangang..sekian.

        Reply to this comment
  17. cuak

    Feb 03. 2012

    orang kampung yang tak reti bahasa inggeris, tak faham bahasa inggeris bulehlah nuar kelentong. satu dunia dah tahu ape yang sebenarnya nuar kata, surrender je lah nuar oiii..ngaku je lah.

    Reply to this comment
    • Baharuddin

      Feb 03. 2012

      surrender je lah nuar oiii..ngaku je lah.,,kata cuak
      ——————
      memalukan betul sdr dan puak2 formula misi gagal ni…ada akal ke nak minta lawan menyerah? ……kata banyak benor bukti2 jahat DSAI, apa hanya bukti2 kelentong?

      Reply to this comment
      • ron95

        Feb 03. 2012

        oiii “baharudin” ko tu yg lebih memalukan diri sendiri dengan formula pakatan puak lut dan luar tabie ko tuh!

        Reply to this comment
  18. johan

    Feb 03. 2012

    baharuddin ni 3 suku, setengah tiang atau taksub gila babi atau suka nak menegak benang basah.korang layan orang macam ni buat apa mengabiskan nafas je.. doakan dia dapat petunjuk .i

    Reply to this comment
    • Baharuddin

      Feb 03. 2012

      saya insyallah saya dah dapat petunjuk……yg sayasedih ni memikirkan sdr n gang Allah hijab akan formula2 saya itu, jadi sampai sekarang tak “faham2″…..Ya Allah berilah mereka faham.i

      Reply to this comment
      • ron95

        Feb 03. 2012

        ko ni berdoa ke atau memperli tuhan?… nampak doa ko ni mcm bukan islam plak yg berdoa. patutnya doa org islam tidak seperti itu. ni mesti bukan melayu guna nama “baharuddin” nih!

        Reply to this comment
      • tukang tengok

        Feb 04. 2012

        Oh…formula yang tu ke? Kalau betul2 buat kajian boleh dapat phd tu…..

        Reply to this comment
  19. CT. Kudin

    Feb 03. 2012

    Menjelang Maulid Rasul marilah kita cuba mengamalkan ketinggian budi bahasa dan kesabaran nabi Muhammad SAW. Tahap kesabaran seseorang menghadapi saat-saat getir mencerminkan peribadi mulia seseorang. Seorang pemimpin juga harus menunjukkan contoh baik dan adab tinggi dalam menegur terutama terhadap jawatan Mufti. Dalam konteks masyarakat majmuk Malaysia, kalau kita tidak menghormati Mufti dan ulama-ulama, kita sebenarnya mengajar org lain untuk tidak menghormati penasihat hal ehwal agama kita apa lagi seorang penasihat agama kpd Sultan selaku ketua agama Islam dalam sesebuah negeri.

    Reply to this comment
    • Baharuddin

      Feb 03. 2012

      Tahap kesabaran seseorang menghadapi saat-saat getir mencerminkan peribadi mulia seseorang., kata CT Kudi
      ——————
      Betulah tu sdr CT Kudin….kononnya sdr n gang lebih baik/sabar drp DSAI….Tetapi yg saya nampak (baru dlm tempoh 5 hari di muka cyber)….tahap sabar, tahap perangai sdr n gang2 lebih “10x lebih buruk” daripada Anwar. Padahal DSAI dah lalui sejak 1998!!

      Reply to this comment
  20. neelofart

    Feb 03. 2012

    Aku rasa Anwar diberikan Allah nyawa yg panjang untuk menjadi contoh kepada orang2 mushrikin. Petunjuk agar kesemua dosa2nya dibongkarkan, perlakuan2 tidak bermoralnya didedahkan, keaiban2nya ditunjukkan dan aspirasi2 songsangnya dipaparkan kepada umum. Agar menjadi pengajaran kepada semua pengikut2nya dan puak2 mushrikin yg menyokongnya. Nyawa Anwar dipanjangkan dan tetapi akan diakhirkan dgn sekelip mata dgn cara yg amat dahsyat sekali. Jika tidak percaya, ikutilah hikayat Anwar ini hingga akhir dan anda akan tahu betapa besarnya kuasa Allah. Akan ada perkara yg paling menyayat hati di saat Anwar menghembuskan nyawanya nanti. Dosa2 yg ditanggungnya teramat besar sehingga bumi pun tidak akan menerima beliau. Panjangkanlah nyawa Anwar ya Allah, kami hamba2mu perlukan petunjukMu untuk melihat org2 mushrikin ini diseksa semasa di bumi lagi, agar oa menjadi pedoman kepada org2 muslimin.

    Reply to this comment
    • backdoor

      Feb 03. 2012

      mungkin juga kita ini adalah umat akhir zaman, Tuhan mahu menunjukkan tanda2 yg mana kiamat telah hampir…ye la salah satunya adalah umat islam yang luarannya nampak alim tetapi sebalik nya melakukan segala kemungkaran…Keagungan Allah yang maha mengetahui. Kalau Anwar menuduh Datuk Eskay sebagai munafik serta menafikan sumpah laknat yg dilakukan datuk eskay, mungkin juga melalui datuk eskay yg anwar anggap munafik itu Allah dedahkan keburukan Anwar….kalau org yg beriman mungkin tidak la kot melakukan apa yg datuk eskay lakukan…maknanya dua2 memang bersubahat dalam perbuatan zina tu cuma yg lebih aksi adalah anwar sendiri…elok la dua2 berkawan pun. Tapi tengoklah nanti siapa sempat bertaubat sebelum Maut datang menjemput. Waullahu’alam.

      Reply to this comment
      • Baharuddin

        Feb 03. 2012

        ini satu lagi bukti yg boleh diserahkan kpd Mufti2/Menteri Agama …..cakap aje tapi tak buat2….ikutlah standard ISO (ada input-ada process- ada output).Ini asyik2 cerita pasal “input” aje. Macamana nak mencapai objektif 0Anwar lenyap ni!

        Reply to this comment
    • anti-pas

      Feb 03. 2012

      inila Tuhan nak tunjukkan setelah beratus atau beribu kali PAS buat semayang hajat, bukannya aib kat Mahathir atau Saiful..aku tgk anwar aje yg kena….nie ade kes video seks plak kat Bangkok…

      Reply to this comment
  21. ron95

    Feb 03. 2012

    Reply to this comment
    • ron95

      Feb 03. 2012

      gerenti baharuddin puas hati punyer leh!

      Reply to this comment
      • Baharuddin

        Feb 03. 2012

        saya tak tengok pun…..saya tunggu sdr hantar ke polis dulu,kemudian saya tunggu KPN komen cay!! Tolonglah ikut prosedur seperti formula saya tu…hai tak faham2 lagi!

        Reply to this comment
        • ron95

          Feb 03. 2012

          udah le baharudin ekau tak tengok ke atau “baharudin” yang satu lagi yg akan tengok untuk baharudin yg tgh menyibuk skrg ni? Sorrilah formula ko tu takde prosedur. lagi byk org kata ko ni kurang siuman ade le!

          Reply to this comment
  22. Baharuddin

    Feb 03. 2012

    Sepatut Muftiti Perak & Fathul Bari ikut pesanan Rasulullah seperti sabdanya,
    ” BANTULAH saudaramu apabila ia menjadi ORANG YG MENGANIAYA atau ORANG YG TERANIAYA”.
    Seorang sahabat bertanya”,Kita memang membantunya jika ia menjadi org yg teraniaya tetapi bagaimana pula boleh kita membantunya, jika ia menjadi orang yg menganiaya?”
    Jawab Nabi saw “kita melarang dari menganiaya orang lain itulah bererti kita membantunya”
    —————–
    Apa yang tersirat dari isu ini? iaitu BILA ulama TIDAkk patoh suruhan idolanya (Rasulullah) maka terimalah akibat dari ORANG YG TERANIAYA, manakala ORG YG MENGANIAYA jadikan isu ini sebagai “BAHAN KEMPEN PRU KE13″!!!

    Reply to this comment
    • backdoor

      Feb 03. 2012

      tak habis2 cut & paste…ko bantu lah Datuk Seri Jamil Khir Baharom yang difitnah mengguna kan dana Majlis Agama tu? Selain dari shahrizat, najib…dia bukan saudara seislam ko ke? Atau hanya kerana mereka bukan dari Pakatan Rakyat?

      Reply to this comment
      • Baharuddin

        Feb 03. 2012

        tak habis..?….. tak apakan,supaya mudah2an sdr n gang aham…..sebenarnya apa yg saya buat adalah utk kebaikan DSAI (org teraniaya) dan sdr n gang (org yg menganiaya) akhirnya kedua2 pehak bersatu satu, ke2020, salah ke tu?… ttg Datok Khir sebab dia tak jatuh dibawah status itu nak buat apa saya tolong,lagipin Mufti Wilayah pun dah coverkan !

        Reply to this comment
  23. Nadim

    Feb 03. 2012

    Elok kalau NGO2 dan orang melayu memberi perhatian dan lipat gandakan usaha untuk menggesa parti UMNO dan PAS untuk bersatu. Inilah kunci kepada kesinambungan Islam dan Melayu di negara ini.

    Satu sahaja solusinya… UMNO kena bersedia untuk melaksanakan hukum Islam sebagaimana yang dilaungkan oleh PAS sebelum ini. Cuba UMNO pelawa PAS kearah itu…Kita tengok apa pulak reaksi PAS… Sure PAS check mate… dan tidak ada alasan lagi untuk PAS tidak mahu bersatu kerana kita akan bersatu diatas tali Allah.

    Selain itu, kurangkan perhatian kepada Anwar Ibrahim. Biarlah apa yang nak dia kata pun. Akhirnya, dia akan mati dengan sendirinya. Samalah dengan penyokong tegar beliau disini. Dah tak ada rasa malu dalam diri.

    Reply to this comment
  24. HAMSOR

    Feb 03. 2012

    Ini arwah baharudin yg meninggal masa BERSIH 2.0 ke?

    Reply to this comment
    • ron95

      Feb 03. 2012

      ni bukan yg betul2 meninggal ni baharuddin betul2 pelakon & pelawak pakatan kunyit!
      Tak heran lah kenapa la pakatan ronggeng kunyit byk menghasilkan pelakon
      bertaraf hollywood seperti anugayrahnya!

      Reply to this comment
  25. pkpk

    Feb 03. 2012

    Baharuddin,

    Ko punya taksub dekat idola ko si anwar tu tahap2 ghuluw pun tak guna. Formula ko pun tak diterima oleh ex-founder PKR sendiri dol. Cuba ko cerita sikit, berapa ramai pengasas parti ADIL dulu? Cuba cerita sembang sini. Dan ko bandingkan dengan sekarang, berapa ramai ex-founder tu yang dah blah.

    Mereka2 tu bukan orang2 biasa macam ko Baharuddin. Yang jenis kadang2 dapat jumpa anwar. Diorang tu paling tak pun hari2 jumpa anwar. Duduk semeja. Makan semeja. Bincang strategi sama2. Ada yang lawyer anwar, ada yang strategis anwar. Mana diorang semua?

    Cuba ko bukak minda ko. Pikir luar kotak, luar dari formula nonsense 1-1=1 yang syok sendiri tu. Orang2 yang pernah rapat dengan anwar majoritinya dah blah dari sisi dia dan ramai antara mereka mendedahkan rupa anwar yang sebenar. Tapi ko ni yang jarang2 jumpa anwar, dalam setahun mungkin la 2-3 kali dapat salam tangan dengan anwar yang lebih sudu dari kuah. Pegidah.

    Kalau aku nak dengar cakap2 orang, aku lebih percaya cakap2 orang2 yang rapat dengan anwar dari cakap kosong ko. Dengan bahasa mudah. You are nobody. Grow up Baharuddin.

    Reply to this comment
    • Baharuddin

      Feb 03. 2012

      yalah apa2 aje ….bertindak cepat masa dah suntuk, hanya lapan tahun lagi nak 2020 dan beberapa bulan lagi nak PRU ke13!!
      Kalau tak faham apa itu 1F dan 1M* tu….cuba lihat carta dibawah.Jgn lambat2 bertindak ,cay…..agar hasilnya 0Anwar lenyap,Rakyat bersatu ke2020 tercapai.!
      ————–
      GUNAKAN
      ——————————————————————————————
      Formula berjaya misi: 1M*-1A=0A lenyap, Rakyat Bersatupadu ke2020
      ——————————————————-
      M*=MAKSIAT*
      Tanda (*) menunjukan semua bukti sahih ttg kejahatan DSAI MESTI diserah kepada pehak dibawah bagi tujuan dakwaan, perbicaraan, hukuman (jika bersalah)
      -MUfti2/Menteri Agama – hal2 berkaitan salahguna agama,melayu
      -Polis/sprm-hal2 berkaitan salahguna duit
      -YDP Agong- hal2 berkaitan-ingin menjatuhkan Raja2 Melayu.
      +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
      HAPUSKAN
      ——————————————————————————————-
      formula gagal misi: IF-1A=1A terus gah, Rakyat Berpecah belah ke2020!
      ————-
      F=FITNAH (bukti tidak sahih atau “hearsay” aje)

      Reply to this comment
  26. naw

    Feb 03. 2012

    Malaysia dalam bahaya!
    Keceluparan dan tindakan Anwar akhir2 ini terserlah mengambarkan ketidak siuman watak manusia ini, apa tah lagi apabila dia sanggup mempertahankan keselamatn Israel, kemudian disusuli pula dengan meminta penyumbangan dana dari kenalan Yahudi.
    Kalaulah benar Yahudi menyalurkan dana untuk politik Anwar dan pembangkang, maka Malaysia dalam bahaya! Bayangkan untuk kali ini RM100 juta, entah berapa billion sudah Yahudi menyalurkan dana2 ini untuk Anwar, berapa banyak kali pula Anwar menerima dana2 ini sejak dia menjadi pembangkang…entah puluhan berbillion jumlahnya! Apakah janji2 Anwar kepada Yahudi ini sebagai pembalasan dari sumbangan dana2 tersebut…bumi Malaysia sudah tentu menjadi balasannya! Yahudi tetap Yahudi, mereka akan tetap meminta habuan balik dari Anwar setelah Anwar berkuasa kelak…nauzubillah. Kita boleh bayangkan puak2 Yahudi akan diberi layanan untuk bertapak dibumi pusaka bertuah ini. Bayangkan jika syarikat2 milik kita sudah dikuasai Yahudi. Institusi dan badan2 berkanun kerajaan dan swasta bagaimana? Capur tangan Yahudi dan Amerika sudah tentu memain peranan dalam dasar politik dan sosial kita.
    Kawan2…kita tak boleh ambil mudah percaturan dan mainan politik jahat Anwar yang melibatkan kuasa2 asing terutama Amerika dan Israel. Sebagai rakyat yang bertanggung jawab kita wajib MENOLAK ANWAR dari laman politik tanah air demi untuk menjaga keharmonian, kesejahteraan dan kebebasan Islam, Melayu dan raja2 kita.

    Reply to this comment
    • Baharuddin

      Feb 03. 2012

      Gabriel
      February 3, 2012 at 8:29 am
      Anwar dah tak relevan, tak faham faham ke Melayu Islam PAS & PKR.
      Reply

      Baharuddin
      Your comment is awaiting moderation.
      February 3, 2012 at 11:16 am
      faham tapi gantikan lah 1F dengan 1M*…….barulah Allah beri rasa “faham” kpd seluroh rakyat Malaysia. Kalau dok guna 1F macam mana Allah nak bagi itu bagi PECAHBELAH lgi ade le………sdr faham hajat saya sekarang?!
      Anwar dah tak relevan, tak faham faham ke Melayu Islam PAS & PKR.
      Reply

      Reply to this comment
      • Baharuddin

        Feb 03. 2012

        Maaf pembetulan,,,
        ——————————————————————————————
        Anwar dah tak relevan, tak faham faham ke Melayu Islam PAS & PKR., tanya sdr gabriel n gang

        ——————
        faham tapi gantikan lah 1F dengan 1M*…….barulah Allah beri rasa “faham” kpd seluroh rakyat Malaysia. Kalau dok guna 1F macam mana Allah nak bagi itu bagi PECAHBELAH lgi ade le………sdr faham hajat saya sekarang?!

        Reply to this comment
  27. c10

    Feb 03. 2012

    DAH KANTOI PUN NAK SPIN LAGI… MEMANG DASAR ‘SUPER-SPINNER’, KAT MASYAR NANTI TAKLEH NAK SPIN, ANWAR OIII!

    Reply to this comment
    • Baharuddin

      Feb 03. 2012

      ahmad shukri bin mokhtar
      February 3, 2012 at 12:43 am
      yang menaikkan ANWAR adalah kita semua . . Tp yg menjatuhkan ANWAR adalah dirinya sendiri..
      Reply

      Baharuddin
      Your comment is awaiting moderation.
      February 3, 2012 at 10:15 am
      salah tu….yg menjatuhkannya sdr n gang, yg menaikan ialah dgn kehendak Allah!!. Yg kesiannya DSAI tak dapat 0ALenyap tetapi DSAI terus 1A terusgah. Buktinya lihatlah kronologi DSAI dari 1998-sekarang!!
      Reply

      Baharuddin
      Your comment is awaiting moderation.
      February 3, 2012 at 10:19 am
      1998….dituduh liwat 1 dan DrM pecat jawatannya TPM
      kemudian….. dipenjara
      kemudian…..lebam mata, akibatnya KPN dipecat
      kemudian…..isteri DSAI bertanding PRU,akibatnya imam mesjid negara kalah
      kemudian….DrM menangis2 nak letak jawatan, akibatnya Tun ahmad badawi jadi PM
      kemudian…..DSAI dibebaskan
      kemudian….Dato Hishamuddin kata PKR pupus lepas PRU12, akibatnya PKR menang besar
      kemudian…anak DSAI bertanding PRU,akibatnya Dato Shahrizat kalah
      2008…..DSAI ura2 nak jadi MP semula, akibatnya saiful kata dia diliwat
      kemudian….saiful sumpah laknat dimesjid,akibatnya DSAI menang besar PRK dan jadi MP semula
      kemudian…tersebar video sex ,akibatnya DSAI kekal jadi Ketua Pembangkang PR
      kemudian…dibicarakan liwat saiful, akibatnya DSAI dibebaskan
      kemudian….difitnah nak pinda undang2 liwat, akibatnya UM kena saman 50juta
      kemudian….difitnah nak bersetongkol dgn israel, akibatnya……
      kemudian………..1Anwar Terus Gah,Rakyat Berpecahbelah ke2020!!

      Reply to this comment
      • muak

        Mar 27. 2012

        memanglah baha oiiiiiiii………..dalam pada tu Anwar kena telanjang habis2an…Tuhan nak tunjuk dia sape

        Reply to this comment
  28. BANGGANG PUNYA ANWAR

    Reply to this comment
    • Baharuddin

      Feb 03. 2012

      subhanallah….sdr juga mesti jgn ikut/tunjuk sifat macam anwar tu, rupanya sdr kalau marah sama “buruk” dgn dia. Bersabarlah …..usaha dan rancang dgn betul dgn gang2 sdr (misalnya guna formula misi berjaya) itu insyallah Allah beri kemenangan diatas hajat sdr itu!!……

      Reply to this comment
  29. Baharuddin

    Feb 03. 2012

    Berdasarkan keterangan Anwar di atas, terdapat perbezaan dengan percakapan sebenarnya yang dirakamkan BBC News, Asia.,kata AIDC
    —————————
    Dan apa lagi…..ada bukti2 kukuh dan sahih, serahkan kpd Mufti2/menteri agama/ polis/sprm untuk missi berjaya 0ALenyap Rakyat bersatu, kearah 2020.
    Ini asyik2…..ulang skrip “bunyi sama aje” ,HASILnya -missi gagal dan 1A terus gah, rakyat berpecahbelah ke2020.
    ——————-
    Cepat bertindak dgn tepat dan betul sekaran!!!!!!!
    ke Mufti2/menteri agama(bab agama ) dan polis/sprm(bab diut)

    Reply to this comment
    • Mr Y

      Feb 03. 2012

      Cukup-cukup la tu baharuddin… Tak payah susah-susah nak paksa orang lain guna formula ko untuk lenyapkan Anwar ko tu…

      Anwar akan melenyapkan diri sendiri… Anwar akan melenyapkan diri sendiri… Anwar akan melanyapkan diri sendiri…

      1Malaysia – Anwarkencing = 1Malaysia

      Senarai Anwar kencing:
      1. Bukti 12 Kotak bukti rasuah era mahathir, KENCING !!!
      2. Akuan Sumpah Azizan, KENCING !!!
      3. Akuan Sumpah Umi Hafilda, KENCING !!!
      4. Anwar & Keracunan Arsenik , KENCING !!!
      5. Awar & Kerusi Roda @ patah tengkok, KENCING !!!
      6. Permohonan Maaf Ghafar Baba, KENCING !!!
      7. 16 Sept tubuh Kerajaan Baru Malaysia, KENCING !!!
      8. DYMM menyokong Kerajaan Baru 16 Sept, KENCING !!!
      9.ATM sokong Kerajaan Baru 16 Sept , KENCING !!!
      10.”We Got the Numbers”, KENCING !!!
      11. Konspirasi membunuh Anwar sejurus Saiful membuat Laporan polis, KENCING !!!
      12. Isu Apco, KENCING !!!
      13.FELDA Bengkrap KENCING!!!
      14. Akuan Sumpah Rahimi, KENCING !!!
      15. Akuan Sumpah Rasid, KENCING !!!
      16. Ketelusa Pemilihan PKR 2010, KENCING !!!
      17.Katanya dia tak kenal Saiful, KENCING!!!
      18.Mengaku tidak akan bertanding dengan Tun Ghaffar utk jawatan Timb.Pres.UMNO,KENCING.!!!
      19.Mengaku tak songlap wang rakyat, tetapi pengakuan Dato Murad menyimpan RM3 billion utk boss, KENCING!!!
      20.Melibatkan DS Najib dgn pembunuhan Altantuya, KENCING!!!
      21.Berjanji dengan penduduk kg buah pala sebelum PRU12. Kg buah pala tinggal kenangan. KENCING!!!
      22.Berjanji (sebelum dipecat)tetap kan setia pada PM walaupun akan dipecat. KENCING!!!
      23. Kata ‘LAWAN TETAP LAWAN’ tapi yang terjadi, TANGGUH TETAP TANGGUH.. KENCING!!!
      24.Kata anti Zionist, Diam-diam buat Apology. KENCING!!!
      25.Kata anti Zionist, tapi kawan baik dia HARDCORE Zionist. Kencing!!!
      dan banyak lagi….

      Jangan nak paksa orang lain guna formula bodo ko tu… Tak perlu nak aibkan sesiapa dengan bukti-bukti diserah kepada PM ka, TPM ke SPRM ke, PDRM ke melainkan ada pertuduhan mahkamah.

      Tabiat ko tak ubah macam satu spesis yang berkata: “Aku lebih baik dari dia…”

      Reply to this comment
      • Baharuddin

        Feb 03. 2012

        sdr berilah 1001 senaraipun tetapi yg saya nampak iaitu hasilnya 1A terusgah, Rakyat berpecah belah ke2020. Itu sebab saya kata gunalah formula yg hasilnya 0Alenyap Rakyat Bersatupadu ke2020 (iaitu 1001 bukti itu serah kpd pehak yg bertanggung jawab. Saya tak mahu sdr macam peribahasa ini “ayam kokok berderai tapi…………………….”. itu saja hajat murni saya !!!

        Reply to this comment
        • ron95

          Feb 03. 2012

          Gah aper anugayrah ko ni.. kat kote bengkok beraction dengan china doll ke?… udah le Baharudin komen ko semua sampah jer… cam tin kosong ada ler

          Reply to this comment
        • backdoor

          Feb 03. 2012

          ko ni rasional ke tak rasional….mana ada dalam satu suku/kaum/etnik/negara bersatu padu? dalam keluarga yg kecil tu pun ada yg becah belah….kalau pun ikut formula ko tu takkan adanya bersatu padu…nak kata ko bangang memang sah sah ko bangang, nak kata ko xcerdik memang sah sah ko tak cerdik…tak payah lah ko nak cakap pasal formula ke ape…dah memang ko ahli PKR nak buat mcm mana….ataupun ko ni melayu tapi ahli DAP….tak pakai otak…ko nak sokong anwar ko sokong lah…formula kita 1anwar – 1PR = 0musibah.

          Reply to this comment
      • tukang tengok

        Feb 05. 2012

        Gila, banyaknya kencing
        nama pun parti kencing rakyat
        baharudin pun kena kecing…tapi takpa, dia makan gaji….atleast kena kencing pun dapat duit….apa ada hal

        dia ada formula kejayaan…..

        Reply to this comment
  30. bzz

    Feb 03. 2012

    anwar tak paham bahasa inggeris. Ckp je mcm pandai, tapi tak paham pun ape maksud dia. main bantai je. Cuma dia bukan macam bekas MB tu. Anwar kan suka berlagak…

    Reply to this comment
    • Baharuddin

      Feb 03. 2012

      jgn “geram2″ aje….sdr n gang bertindak segera dgn formula misi berjaya tu!!

      Reply to this comment
  31. Baharuddin

    Feb 03. 2012

    Sepatut Muftiti Perak & Fathul Bari ikut pesanan Rasulullah seperti sabdanya,

    ” BANTULAH saudaramu apabila ia menjadi ORANG YG MENGANIAYA atau ORANG YG TERANIAYA”.
    Seorang sahabat bertanya”,Kita memang membantunya jika ia menjadi org yg teraniaya tetapi bagaimana pula boleh kita membantunya, jika ia menjadi orang yg menganiaya?”
    Jawab Nabi saw “kita melarang dari menganiaya orang lain itulah bererti kita membantunya”
    —————–

    Apa yang tersirat dari isu ini? iaitu BILA ulama TIDAkk patoh suruhan idolanya (Rasulullah) maka terimalah akibat dari ORANG YG TERANIAYA, manakala ORG YG MENGANIAYA jadikan isu ini sebagai “BAHAN KEMPEN PRU KE13″!!!

    Reply to this comment
    • Aduhai..

      Feb 03. 2012

      hahahahhhaah.tiada siapa nak aniaya ko lah…..ko yg buat sendiri,ko cakap sendiri..ko kempenlah sendiri…dan hiduplah dengan angan-angan ko sendiri….aniayalah diri ko sendiri wakakakakakaka. akhirnya jadi bahan ketawa kempen PRU 13 nanti….

      Reply to this comment
      • Baharuddin

        Feb 03. 2012

        apa2 ajelah….tapi jgn lupa sattlekan formula missi berjaya tu…mana tahu berjaya kelak!

        Reply to this comment
        • pikir la sikit

          Feb 03. 2012

          Mana tau? La…sendiri pun x confident. Hehe. Engkau dah pakai formula tu kat mana baharuddin? Suruh org guna, sendiri pun x guna. Dah patenkan formula tu ker belum? Kih…kih…kih.

          Reply to this comment
    • backdoor

      Feb 03. 2012

      ko tak nak bantu shahrizat ke? ade ke ko pegi kat blog pembangkang membela shahrizat? Ade ko bantu najib yg difitnah tanpa bukti? Ko tak bantu ke saiful? ko tak nak bantu azizan ke? kenapa ko tak bantu? sebab otak ko dah memang mcm tu…ko mmg nak menangkan anwar seorang saje…formula ko tu formula dari anwar…orang mcm ko aje yg copy paste…

      Reply to this comment
  32. Gabriel

    Feb 03. 2012

    Anwar dah tak relevan, tak faham faham ke Melayu Islam PAS & PKR.

    Reply to this comment
    • Baharuddin

      Feb 03. 2012

      faham tapi gantikan lah 1F dengan 1M*…….barulah Allah beri rasa “faham” kpd seluroh rakyat Malaysia. Kalau dok guna 1F macam mana Allah nak bagi itu bagi PECAHBELAH lgi ade le………sdr faham hajat saya sekarang?!

      Reply to this comment
  33. ron95

    Feb 03. 2012

    ni ke contoh nak jadi PM negara ini? maki mufti dan ustaz plak tu
    dah la pluralitis perosak ugama… BALACI ZIONIS LAKNATULLAH
    PLAK TUH!….Ini perangai sebenar anugayrah yg kononnya imam
    mahdi?… dasar lidah biawak!.Setan zionis! patut dia isytihar dirinya
    murtad dah!

    Reply to this comment
    • Baharuddin

      Feb 03. 2012

      dasar lidah biawak!.Setan zionis! patut dia isytihar dirinya
      murtad dah!, kata sdr ron95
      ———-

      subhanallah….sdr juga mesti jgn ikut/tunjuk sifat macam anwar tu, rupanya sdr kalau marah 2x “buruk” daripada dia. Bersabarlah …..usaha dan rancang dgn betul (misalnya guna formula misi berjaya) itu insyallah Allah beri kemenangan diatas hajat sdr itu!!……salam

      Reply to this comment
      • ron95

        Feb 03. 2012

        ooii malaun ko ni waras ke tak?.. klu syg anugayrah ko sgt pi main jauh-jauh..sapa pun tak layan ko

        Reply to this comment
  34. atuk

    Feb 03. 2012

    Ini lah dia bahasa orang yang sedang kemaruk sangat nak jadi Perdana Menteri Malaysia .

    Reply to this comment
    • Baharuddin

      Feb 03. 2012

      org marah begitulah sdr atuk……contonya tengok ajelah puak2 sdr,subanallah….ada 3x lebih “buruk” drp itu. Tetapi lepas ambil sembahyang dan habis sembahyang, beristighfar….ok dan rasa menyesal pulak.
      Masalahnya,beberapa minit/jam selepas itu….mulalah datang semula “penyakit buruk” itu!….itulah kerja diantara musoh2 Allah iaitu “syaitan dan nafsu jahat” yg membuak2kan. …..
      Ushalah untuk menghapuskannya 100% salah satu caranya gunalah forrmula misi berjaya saya tu! i

      Reply to this comment
      • backdoor

        Feb 03. 2012

        itulah kerja diantara musoh2 Allah iaitu “syaitan dan nafsu jahat” ———–> tau pun tapi nik aziz cakap apa? ade ke firman Allah boleh berkwan dgn syaitan? sebab nik aziz berkawan dengan penyokong yahudi pencacai dajjal sebab tu boleh kuar fatwa kentut

        Reply to this comment
  35. atuk

    Feb 03. 2012

    Nuar cuma nak pusing sikit kat orang Dengkil agaknya.

    Reply to this comment
    • Aduhai..

      Feb 03. 2012

      korang tengok yang duduk kat belakang tu….muka semua tak konfiden aje kat dia….last minute semua tu cabut tinggalkan dia…memang dah tahu kantoi…mesti lompat undi…wakakakakakaka.

      Reply to this comment
    • Mr Y

      Feb 03. 2012

      Jom kempen baling kasut kat Anwar Ibrahim masa dia bagi ceramah.

      Jom kempen baling kasut kat Anwar Ibrahim masa dia bagi ceramah.

      Jom kempen baling kasut kat Anwar Ibrahim masa dia bagi ceramah.

      Lepas ni dia bagi ceramah kat balik tingkap supaya bila kena baling nanti dia senang nak mengelak.

      Reply to this comment
      • Baharuddin

        Feb 03. 2012

        subhanallah…..jgn berniat bergitu, contoh tak baik untuk genarasi yg akan datang. Nanti katakan 2020, sdr seorg calon (kalau bukan sdr pun, anak sdr, isteri sdr dsbgnya) dan sdg berceramah sdr kena baling….apa perasan sdr?.Rasulullah ada berpesan, kalau kita tak suka org buat jahat kat kita, maka kita dulu jgn buat jahat kat org”!!
        Lebih baik dan berfaedah jika sdr n geng guna formula berjaya misi saya itu,…pakat2lah cuba!

        Reply to this comment
        • Mr Y

          Feb 03. 2012

          Takde siapa nak mencalonkan diri sendiri sebagai PM melainkan Anwar dengan formula caci maki fitnah orang lain untuk jadi PM. Kalu dah tak relevan ok apa kena baling kasut. Kalu kat Singapore dah lama tak dengar nama Anwar ni.. terus senyap

          Minta maaflah sebab formula ko pun tak releven untuk diujicuba. Baru nak ujicuba dah macam terbukti. Ko sendiri kata ‘mana tahu berjaya kelak?’ kehkehkeh memang tak ada bukti boleh berjaya dah suruh orang guna formula.

          Baharuddin
          February 3, 2012 at 11:12 am

          apa2 ajelah….tapi jgn lupa sattlekan formula missi berjaya tu…mana tahu berjaya kelak!

          Bagi la reference dengan nama, tajuk, tahun, jurnal penerbit sebagai rujukan. Ni setakat air liur aje nak suruh orang ikut?

          Reply to this comment
          • M

            Feb 03. 2012

            Ya la Mr Y…setuju dgn cadangan Kempen Baling Kasut kat Anwar tu …tambah lagi bila terlalu sangat dok baca formula si Baharuddin tu.. jadi teringin pulak nak baling kasut kat Anwar. Apasal ye? Formula Baharuddin tu berkesan kot? Dah jadi tak sabar nak baling kasut kat Anwar ni.

Leave a Reply

Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE