Ustaz Hassan Basri : Fahaman Anwarisme Paling Bahaya …Sesat

AIDCNews – 01/02/12 – Ustaz Hassan Basri, bekas Ketua Penerangan PAS Negeri Selangor (2001-2003) berkata fahaman Anwarisme adalah menjadi ancaman yang paling bahaya dan menyesatkan di negara ini.

“Tiba-tiba kita dikejutkan kononnya untuk membangun dan menjaga keselamatan Yahudi..Israel..Ini lah ancaman yang diperingatkan Allah swt..

“Yang kita bimbang..satu fahaman yang amat sesat yang berada di hadapan kita..fahaman yang mengajak kita jauh dengan Allah swt..yang kalau boleh saya sebut iaitu ‘fahaman Anwarisme’, fahaman yang paling bahaya berada di tengah-tengah kita”, katanya dalam ceramah bertajuk “Masa Depan Politik Malaysia – Demi Kedaulatan Agama Islan, Bangsa Melayu & Institusi Raja-raja (IMR) di Balai Pahlawan, Seksyen 2, Bandar Baru Bangi, Selangor pada 31 Januari 2012.

“Kenapa saya sebut bahaya..pertama kerana sanggup mengiktirafkan Israel..satu bangsa yang dilaknatkan Allah swt.

“Saya amat heran dalam keadaan itu pun kita boleh menerima…sedangkan kitalah dahulu menjadi juara menentang kebiadapan Israel.

“Apakah Mahfuz Omar lupa..apabila pemain ragbi dari Israel datang..mereka berarak, mereka menentang, akhirnya apabila dipenjara kerana mereka mempertahankan Islam daripada pencerobohan Israel, hari ini, tokoh mereka, ikon mereka menyatakan akan menjaga Israel, sekiranya Israel mengiktiraf negara Palestin, mana suara-suara yang dahulunya menjadi juara menentang Israel laknatullah

“Apakah ini bukan ancaman kepada masa depan Islam ?”, katanya.

Rujuk mulai minit 17:36 video di atas.

63 Responses to “Ustaz Hassan Basri : Fahaman Anwarisme Paling Bahaya …Sesat”

  1. itsme

    Mar 26. 2013

    doktrin pemikiran berpuak2 dulunya mmg sengaja diwujudkan apabila british memberi kemerdakaan kpd tanah melayu, lepas tu PAS tanpa disedari tlh mengikuti tanpa mendalami maksud tersirat, lps tu anwar ibrahim pula keluarkan Islam Madani, Pak Lah dgn Islam Hadhari.. kalu diikutkan tiada fahaman sebegini melainkan ianya adalah anjuran yahudi dqn nasroni, bg segelintir umat islam mrk terus selesa dgn pelbagai istilah yg sebenarnya membuatkan islam kelihatan berpuak2 dan berkelompok walhal Islam hanya AlQuran dan Sunnah. Ini menambahkan lg kefahaman masyarakt antarabangsa bahawa Islam itu amat sukar difahami…

    pelbagai peristiwa tlh berlaku dlm negara semenjak anwar menjawat jawatan dan selepas itu.. kesemuanya meragut keharmonian yg selama ini dikecapi oleh rakyat Msia. Anwar pembawa kemudaratan yg amat jelas dlm masyarakt Islam hr ini.

    Tanpa berani kehadapan dan memaksa puak2 yg ingin menjqtuhkan beliau, beliau terus membawa cerita jalanan dan cara jahiliyah dlm mencapai cita2 nya. Bg umat Islam diMsia Allah mungkin tlh menunjukkan jln yg terbaik utk kita pilih jadi istiharahlah dan fikirlah dgn hati yg ikhlas.

    Bg yg belum Islam, sedarlah Anwar bknlah manusia yg anda semua boleh berpaut, dan yg bkn Melayu, jika Anwar dgn selambanya boleh ‘menjual’ nama tuhannya maka apalah anda disisi beliau.. melainkan anda adalah juga bkn manusia yg baik. Islam agama yg syumul dan UMNO sedari dulu mementingkan keamanan dan kpd yg belum Islam anda boleh hidup aman dan damai sehingga sekrg dan akan dtg Insyaallah. Jd UMNO/BN adlah pilihan yg tepat dgn kemudaratan yg paling minimum berbanding dgn parti2 lain yg ada.

    Reply to this comment
  2. Anak Melayu

    Feb 03. 2012

    Salam,

    Musuh utama Islam adalah orang2 yahudi. Jadi, dgn apa yg dilakukan oleh DSAI adalah??
    Sedarla wahai orang islam tak kira bangsa. Ini secara amnya pun sudah menampakkan kesalahan DSAI yang besar sbgai ahli politik dan Orang Islam.. Kenapa perlu d bincangkan lagi. Jika sayangkan agama atau lbh tepat PATUH kpada agama.. Bersama2 lah kita memBuatlah tindakan dan keputusan yang benar. Knapa perlu dihalalkan benda yg DSAI buat?? Apa komen2 pakatan pembangkang? Senyap sribu bahasa. Sanggup menjual maruah agama dan sedara islam yg lain. Kecewa, sungguh kecewa!!

    Allahuakbar3x!!

    Reply to this comment
  3. Zek

    Feb 02. 2012

    Semoga saudara Baharuddin diberi taufik dan hidayah seperti rakan2 Anwar yang telah meninggalkannya. Amin.

    Reply to this comment
  4. neelofart

    Feb 01. 2012

    Aku rasa Anwar diberikan Allah nyawa yg panjang untuk menjadi contoh kepada orang2 mushrikin. Petunjuk agar kesemua dosa2nya dibongkarkan, perlakuan2 tidak bermoralnya didedahkan, keaiban2nya ditunjukkan dan aspirasi2 songsangnya dipaparkan kepada umum. Agar menjadi pengajaran kepada semua pengikut2nya dan puak2 mushrikin yg menyokongnya. Nyawa Anwar dipanjangkan dan tetapi akan diakhirkan dgn sekelip mata dgn cara yg amat dahsyat sekali. Jika tidak percaya, ikutilah hikayat Anwar ini hingga akhir dan anda akan tahu betapa besarnya kuasa Allah. Akan ada perkara yg paling menyayat hati di saat Anwar menghembuskan nyawanya nanti. Dosa2 yg ditanggungnya teramat besar sehingga bumi pun tidak akan menerima beliau. Panjangkanlah nyawa Anwar ya Allah, kami hamba2mu perlukan petunjukMu untuk melihat org2 mushrikin ini diseksa semasa di bumi lagi, agar oa menjadi pedoman kepada org2 muslimin.

    Reply to this comment
    • Baharuddin

      Feb 02. 2012

      subhanallah……beginilah sdr, dah beratus2 tahun rakyat Amerika (org putih) 1000x beci kepada org negro (org hitam),,,akhirnya mereka sanjung dan 2009 org putih pilih org hitam jadi Prisiden mereka. …Allah berkuasa untuk “menghina dan mengangkat derjat” manusia kan!!

      Reply to this comment
    • pikir la sikit

      Feb 02. 2012

      Hikmah nyawa anwar dipanjangkan:

      – Dulu PAS kata UMNO kafir sbb kawan dgn kafir zimmi MIC & MCA…sekarang demi Anwar, PAS kawan dgn kafir harbi DAP.

      – Dulu PAS kata UMNO yang perjuangkan melayu adalah assabiyah…sekarang demi Anwar, PAS dibagi tugas jaga adat-adat & raja melayu (jaga Islam PAS x layak…Khalid gagap pulak yg layak?)

      – Dulu PAS kata suara wanita UMNO adalah haram di dalam ceramah pilihanraya…sekarang demi Anwar, suara Normala tidak diharamkan malah wanita-wanitanya dibolehkan terjerit-terpekik utk anwar 901.

      – Dulu PAS berslogankan ISLAM…sekarang demi Anwar, PAS ubah kpd KEBAJIKAN.

      – Dulu PAS juara demonstrasi pasal pasukan kriket israel, sekarang demi Anwar apa yang PAS buat?

      Reply to this comment
  5. ahmad shukri bin mokhtar

    Feb 01. 2012

    biarkan baharudin terjun dgn labu labunya. Biarkan . Biarkan

    Reply to this comment
    • Rakyat Prihatin

      Feb 02. 2012

      Formula 1-1=1 (gagal) dan 1-1=0 (berjaya)… formula sesat tu…

      Reply to this comment
      • Baharuddin

        Feb 02. 2012

        Subhanallah…cuba fahami2 dgn petunjuk iman ,insyallah ianya bawa kebaikan akhirnya.

        MARI SAMA2 KITA:
        ———————————————————————————————————–
        HAPUSKAN!
        Formula PASTI GAGAL : 1FITNAH -1Anwar = 1Anwar Terus Wujud (1-1=1)

        KESANNYA : WUJUD MASYARAKAT YG BERBURUK-SANGKA DAN BERPECAH-BELAH
        —————————————————————————————————————–
        GANTIKAN !
        Formula PASTI BERJAYA: 1MAKSIAT*- 1Anwar= 0Anwar Terus Lenyap (1-1=0)

        Catatan. Tanda *-Tuduhan mesti berserta bukti sahih dan serah kepada Menteri Agama/Mufti2 (bg kes agama) dan PDRM/SPRM (bg kes wang)
        —-
        KESANNYA- LAHIR MASYARAKAT YG BERSATU-PADU, BERBAIK SANGKA
        ————————————————————————————————————–

        Reply to this comment
        • abang tanya

          Mar 26. 2013

          kalau dia kena fitnah jawab lah yang nyata-nyata bukan kona-kona..apahal Bahar lu sayang sangat kat dia…?

          Reply to this comment
      • pikir la sikit

        Feb 02. 2012

        Rakyat Prihatin,

        Baharuddin dah lama menjiwai formula-formula yang banyak maksud. Kat puak ni…maksud formulanya lain…kat puak lain maksud formulanya lain pulak. Ikut suka ati dia jer la nak cipta formula apa pun sebab akhirnya memang dia jugak yg guna formula merapu yang disangkanya betul tu…ish…ish…ish. Kesiannya baharuddin…

        Reply to this comment
  6. CT. Kudin

    Feb 01. 2012

    Bab Membela Yahudi Zionis org kampung pun dapat lihat dimensi politiknya. Tapi dlm masa yg sama org kampung pun tahu anwar mmg berkwan rapat juga dgn tokoh tokoh yahudi yg terang terang zionist totok. YB Kulim Bandar Baharu Zulkifli Nordin boleh mengesahkan. beliau pernah hadir dlm pertemuan Anwar dgn salah seorang dr mereka. tapi pokok pangkalnya Anwar kena bersumpah laknat tak pernah meliwat dan terlibat dlm video seks. saiful, eskay, shuib lazim dan rahim thamby dituduh memfitnah. Azizan drebar kak wan juga dituduh memfitnah. tun mahatir dan malahan jutaan orng dituduh memfitnah Anwar. Apakah doa org ini bukan doa org yg teriniaya dan dimakbulkan Allah jika mereka sebenarnya tidak memfitnah, jika azizan benar dan saiful dan eskay benar. Dah banyak masa, tenaga dan fikiran rakyat ditelan dek isu ini. Tenangkan fikiran mereka, tenteramkan suasana politik Malysia dgn bersumpah laknat Wahai Anwar bahawa engkau mangsa fitnah Mahathir dan Najib. Lepas itu siapa nak juga engau jadi PM terpulanglah.

    Reply to this comment
    • Baharuddin

      Feb 02. 2012

      Subhanallah…..sdr. kerja siapa jadi pemimpin itu kerja Allah…..lihatlah apa yg berlaku di USA. Tetapi kita yg berusaha mengubah keputusannya. Saya hanya nak beritahu bahawa jika sdr guna n geng formula yg sama1F-1A=1A jawapannya Anwar terus wujud. Tengoklah kronologi DSAI dr 1998-sekarang!!.

      Reply to this comment
      • abang tanya

        Mar 26. 2013

        Bahar kalau kau nak menegak Islam bukan Nuar and the geng kau kena sokong..1 kau kena pesan pada PAS 2. kau kena fikir formula menyatu UMNO dan PAS…dua-dua tu perjuangan hampir sama. DAP dan PKR tu jauh sangat…

        Reply to this comment
  7. CT. Kudin

    Feb 01. 2012

    Orang ramai akan hanya percaya Anwar difitnah meliwat dan melanggani pelacur cina dalam video seks jika dia berani bersumpah laknat.
    Kita tidak mahu iniayai sesiapa apa lagi Anwar. Yg kita minta tak banyak dan tak susah nak buat cuma bersumpah laknat. Formula ini paling baik. Selagi dia tak bersumpah selagi itulah org meragui tahap moral dia dan tak berani nak angkat dia jadi PM.

    Reply to this comment
    • Baharuddin

      Feb 01. 2012

      sdr CT, kita desak DSAI sumpah laknat tak akan selesaikan masalah…..tengok contoh saiful ,dia sumpah laknat tapi DSAI dibebaskan.
      Sekarang , sdr n kawan sdr yg ada bukti2 sahih, photo ke ,video ke, dsbnya, kumpul dan serah kpd polis/mufti2/Menteri Agama.
      Kemudian kita desak polis/mufti2/Menteri Agama tangkap, dakwa dan penjara DSAI (jika bersalah). Maknanya Formula 1-1=0 paling tepat!!

      Reply to this comment
      • tukang tengok

        Feb 02. 2012

        Ada video toron china doll….99.9% tulin…nampak nikmat betul….pinggang pulih serta merta walaupun perut agak boroi.

        Yelah, anwar takkan nak dengar desakan kita….baharudin dgn formula tu pun tak mungkin berjaya….kan….tapi kalau “pihak atasannya” yang suruh
        ….esok jugak dia bersumpah aku rasa….

        Formula mana formula mana….

        Reply to this comment
        • Baharuddin

          Feb 02. 2012

          kalau anwar tak dengar…..desak polis, desak mufti, desak Menteri agama supaya dakwa dia. Kan itu lebih munasabah!…jika tidak 1F-1A= 1Anwar terus wujud, jawapnya!!!

          Reply to this comment
      • Rakyat Prihatin

        Feb 02. 2012

        Baharuddin.. dibebaskan tak semestinya tak bersalah.. bebas dunia.. blum tentu bebas di Akhirat..

        Reply to this comment
        • Baharuddin

          Feb 02. 2012

          ialah sdr… kalau dah tak ada bukti nak buat camno…..jika ada serah kpd sprm/mufti/polis/menteri agama desak mereka dakwa DSAI !!….saya faham ttg dunia, n akhirat tu. Tapi saya nak bertahu tindakan kita mesti betul. Kalau tak Allah tak bantu kan?

          Reply to this comment
      • abang tanya

        Mar 26. 2013

        DSAI bebas pasal menang kes Bahar….Karpal cakap apa? Bahar kau ni lawak lah

        Reply to this comment
  8. Boboi

    Feb 01. 2012

    Baru habis baca Harakah. Hampir semua berita berkisar mengenai isu NFC, Rosmah boros dan keburukan UMNO selain keyakinan membuak buak akan menawan Putrajaya. Tiada ulasan terhadap isu isu yg melingkari Anwar terutama isu berkaitan sokongan terhadap israel atau isu isu moral bakal PM tersebut. PR nampaknya isu isu yg kononnya berkaitan pemimpin UMNO tersebut boleh menarik pengundi memilih mereka atau menolak UMNO. Memang mereka fikir begitu atau sengaja buat tak sedar. Mungkin ada sedikit yg membuat keputusan berdasar kepada isu isu tersebut, namun faktor Anwar sebenarnya memberi impak besar dlm PRU nanti. Majoriti pengundi melayu akan tolak PR selagi diwar warkan Anwar akan jadi PM. Berpijaklah dibumi nyata bahawa majoriti pengundi melayu dah kenal siapa Anwar dan Anwar tak boleh jadi PM Malaysia. Mereka tak boleh undi Pas dan PKR kerana mengundi parti parti tersebut bermakna mengangkat Anwar sebagai PM. Kalau PR benar benar berhajat ke Putrajaya beritau rakyat Malaysia bakal PM bukan Anwar, tak ada pilihan lain. BN akan amat selesa selagi PR terus dgn cadangan untuk melantik Anwar sebagai PM. Kesilapan2 Anwar tak boleh dpejam matakan oleh pengundi melayu, akal dan logik manusia waras tak kira dari parti apa sekalipun takmampu menolak segala bukti2 yg telah didedahkan.Pemimpin PR menyedari perkara ini tetapi entah mengapa tiada yg mahu membetulkan apa yg telah silap. Isu nya kalau bukan Anwar siapa lagi? Hj Hadi? Mat Sabu? Azmin?tok guru Nik Aziz?wakil DAP? Mungkin itu sebabnya Anwar terpaksa terus ditonjolkan, namun risikonya amat besar!! Pengundi Cina hanya sekitar 27%, tanpa undi melayu dan bumiputra statusquo tak akan berubah, percayalah!

    Reply to this comment
    • Baharuddin

      Feb 02. 2012

      subhanallah……beginilah sdr, dah beratus2 tahun rakyat Amerika (org putih) 1000x beci kepada org negro (org hitam),,,akhirnya mereka sanjung dan 2009 org putih pilih org hitam jadi Prisiden mereka. …Allah berkuasa untuk “menghina dan mengangkat derjat” manusia kan!!

      Reply to this comment
    • pikir la sikit

      Feb 02. 2012

      Formula Harakah adalah

      “Buat fitnah agar rakyat benci kerajaan = Pembangkang menang besar pilihanraya”

      Reply to this comment
  9. Baharuddin

    Feb 01. 2012

    “Apakah ini bukan ancaman kepada masa depan Islam ?”, kata Ustaz Hassan
    ——————
    tapi ustaz, jika ustaz sebelum ini hidup berjemaah dalam parti islam PAS, kemudian pergi road-show.dan “bertazkirah politik fitnah ” rasanya cara itu merupakan bibit-bibit awal sebelum islam diancam lebih dahsyat pada masa depan di Malaysia. Paling malang puak2 formula gagal 1-1=1 tersenyum puas dan mengambil kesempatan diatas perbuatan ust itu.
    —————-
    Saya merayu .,Berpatah balik kepangkal jalanlah ustaz , sebelum org2 awam akan mempersenda2kan ulama ketahap yg paling terok nanti!!!

    Reply to this comment
  10. Baharuddin

    Feb 01. 2012

    sapa nak anuwar pujaan ko tuh?.
    Reply

    Baharuddin
    February 1, 2012 at 10:47 am
    oh awak tak nak…….tapi Allah mahu DSAI jadi PM ke7 kerana org yg dizalimi doanya tiada hijab!!
    Reply

    aduhai..
    February 1, 2012 at 10:58 am
    jadi PM? siapa pilih? ko? sorry……ko sorang aje yg pilih…hehehhehe
    Reply

    Baharuddin
    Your comment is awaiting moderation.
    February 1, 2012 at 4:20 pm
    mat khir toyo jatuh, naik YB khalid…ko ke yg pilih. Itu kerja Allah dan tentu ada hikmahnya….hikmah kenapa YB khalid PKR jadi MB selangor ialah menjadi sebab khir toyo didakwa dan dihukum krn salah guna kuasa. Maka tunggulah apa hikmah bila DSAI jadi PM ke7..

    Reply to this comment
    • pikir la sikit

      Feb 02. 2012

      Burhanuddin,

      Jangan lupa hikmah Tun Dr. Mahathir jadi PM…..hikmah kenapa Tun Dr. mahathir jadi PM ialah menjadi sebab Anwar Ibrahim didakwa dan dihukum krn salah guna kuasa. Maka…jangan pilih bulu kalau ye pun nak perjuangkan keADILan tau ;-)

      Reply to this comment
  11. PARANGkontot

    Feb 01. 2012

    MUSTAHIL!!!, MUSTAHIL, MUSTAHIL!!!!

    MUSTAHIL Mak bapak aku MELAHIRKAN aku dan menjadi manusia yang NAMPAK berjaya TIDAK dapat menilai yang mana BETUL dan yang mana SALAH.

    MUSTAHIL!!!, MUSTAHIL, MUSTAHIL!!!!

    MUSTAHIL semua ini PETUNJUK yang aku POHON kerana aku RASA Islam Aku lebih baik dari orang lain.

    MUSTAHIL!!!, MUSTAHIL, MUSTAHIL!!!!

    MUSTAHIL, Hati aku TIDAK dapat TERDETIK petunjuk semua ini kerana aku RASA aku telah menjalankan Amal Maaruf Nahi Mungkar seperti apa yang aku RASA disaran kan oleh ISLAM.

    MUSTAHIL!!!, MUSTAHIL, MUSTAHIL!!!!

    MUSTAHIL semua ustaz-ustaz ku yang BERSULAM dengan ayat-ayat Allah GAGAL melihat semuanya ini adalah mainan POLITIK semata-mata.

    MUSTAHIL!!!, MUSTAHIL, MUSTAHIL!!!!

    MUSTAHIL ahli politik yang aku SOKONG dengan KEPETAHAN mereka berkata-kata SANGGUP menyembuyikan KEBENARAN dan melaungkan PENIPUAN.

    MUSTAHIL!!!, MUSTAHIL, MUSTAHIL!!!!

    MUSTAHIL aku TERPAKSA behempas pulas MEYAKINKAN diriku bahawa :-
    Semua PETUNJUK sudah semesti KONSPIRASI, KORUPSI, FITNAH peringkat tertinggi. KERANA itu saja ALASAN yang MASIH ada untuk aku MEMPERCAYAI apa yang BERLAKU di sekeliling ku.

    Dan amatlah MUSTAHIL aku di dalam golongan HATI yang TERHIJAB !!!……….

    .
    “Apakah mereka tidak berjalan di muka bumi, (bukankah) mereka mempunyai HATI yang dengan itu mereka dapat MEMAHAMI, atau mempunyai TELINGA yang dengan itu mereka dapat MENDENGAR? MAKA SESUNGGUHNYA BUKANLAH MATA ITU YANG BUTA, TETAPI YANG BUTA, IALAH HATI YANG DALAM DADA.” (Surah Al Hajj Ayat 46 )

    Reply to this comment
    • Baharuddin

      Feb 01. 2012

      Memang, dari yg dengar,lihat, fikir dari cerita2 ttg keburukanya MUSTAHIL DSAI BOLEH TIMBUL SEMULA tapi haikatnya lihatlah apa yg berlaku keatasnya, Rujuk Kronologi DSAI 1998 hingga sekarang. Saya hanya membuat ANDAIAN saja beliau mejadi PM, akibat dari janji Rasulullah, “doa org yg dizalimi tiada hijab”. Sudah pasti DSAI berdoa nak jadi PM kan?

      Reply to this comment
      • tukang tengok

        Feb 02. 2012

        Andaian aku anwar jadi pm tapi yg ke 8.

        Reply to this comment
        • Baharuddin

          Feb 02. 2012

          apa2 ajelah sdr……beginilah sdr, dah beratus2 tahun rakyat Amerika (org putih) 1000x beci kepada org negro (org hitam),,,akhirnya mereka sanjung dan 2009 org putih pilih org hitam jadi Prisiden mereka. …Allah berkuasa untuk “menghina dan mengangkat derjat” manusia kan!!

          Reply to this comment
      • PARANGkontot

        Feb 02. 2012

        Baharuddin quote:-

        1. “Memang, dari yg dengar,lihat, fikir dari cerita2 ttg keburukanya MUSTAHIL DSAI BOLEH TIMBUL SEMULA”

        2. “Saya hanya membuat ANDAIAN saja beliau mejadi PM,…..”

        Sekiranya semua finah ini untuk Anwar kerana darjat keIslamannya yang tinggi, KENAPA “FITNAH” teramat mengaibkan TIDAK berlaku pada TG Nik Aziz, Ustaz Haji Hadi,Dato Haron Din dsb? Adakan DARJAT mereka ini lebih rendah dari Anwar?

        Atau Mungkin juga sebenarnya kamu yang masih MENZALIMI diri kamu sendiri kerana masih menolak segala PERTUNJUK yang diberikan…..

        Reply to this comment
  12. Pemerhati

    Feb 01. 2012

    Baharudin : “eghh yalah….kerajan Malaysia kan bersetongkol dgn Raja2 tu n Presiden Mesir. Oh maknanya…….mereka semua sama aje dgn DSAI, 2×5 pasal isu lindung israel ni. ”

    He he he…. akhirnye Baharudin mengakui DSAI lindungi Israel…. so, bukan fitnahle kan, dan bukan putar belit le ye tak?

    Reply to this comment
    • Baharuddin

      Feb 02. 2012

      tapi sdr setuju tak kalau saya kata Malaysia bersetongkol dan Raja 2 itu dan P Mesir?
      Kalau sdr kata ya, jadi salahkah formula 2×5 tu?…Jika jawapan tidak tolong beri justifikasi!

      Reply to this comment
    • pikir la sikit

      Feb 02. 2012

      Pemerhati,

      Baharuddin ada formula ni:

      “Orang buat semua x bole…tapi puak aku buat semua bole”

      (p/s: Baharuddin, jgn pusing citer kepada slogan Malaysia Boleh pulak ye…hehe)

      Reply to this comment
  13. Baharuddin

    Feb 01. 2012

    Ustaz Hassan Basri, bekas Ketua Penerangan PAS Negeri Selangor (2001-2003) berkata fahaman Anwarisme adalah menjadi ancaman yang paling bahaya dan menyesatkan di negara ini.
    ———————
    …nampaknya ustaz Hassan ada bukti sahih ini. Saya merayu kepada ustaz agar beri “bukti2″ itu kepada Menteri Agama/Mufti2 supaya dapat di fatwakan “fahaman Anwarisme” bahaya dan sesat………Ya Allah, nampaknya dah ada tanda2 formula 1-1=0 akan digunakan oleh Ustaz Hassan, ya Allah berilah dia kekuatan. Amin. Saya tunggu tindakan Ustaz Hasan kerana saya dah muak fitnah memfitnah ini!!!

    Reply to this comment
    • pikir la sikit

      Feb 02. 2012

      Baharuddin…

      Terbuka ker pintu ati engkau tu untuk menerima bukti-bukti ;-)

      Reply to this comment
  14. Baharuddin

    Feb 01. 2012

    sokong Israel lagi kejam kan? hahahahahhaahh.pertahanan Israel perlu diperkuatkan…ehhehheheheh.
    Reply

    Baharuddin
    February 1, 2012 at 12:35 pm
    sdr ni dah ketingalan zaman…Raja Jordan Raja Arab Saudi, Raja Kuwait dan Presiden Mesir dah lama sokong/lindong israel. Mana taknya jika mereka ARAHKAN rakyatnya kencing israel dah lama kojol rakyat israel kerana banjir air kencing tok2 Arab (belum pakai senjata Amerika lagi tu!)
    Reply

    Baharuddin
    February 1, 2012 at 12:49 pm
    eghh yalah….kerajan Malaysia kan bersetongkol dgn Raja2 tu n Presiden Mesir. Oh maknanya…….mereka semua sama aje dgn DSAI, 2×5 pasal isu lindung israel ni. Tapi dah nak PRU,inilah peluang nak beritahu rakyat Malaysia “DSAI tak layak jadi PM ke7″ kerana nak lindung israel. !

    Reply to this comment
    • ron95

      Feb 01. 2012

      KO TU LA SEBENARNYA BALACI ISRAEL!… ARI NI JUGAK AKU NAK TEMBAK KO!

      Reply to this comment
    • Amin

      Feb 01. 2012

      Baharuddin, nak lindung musuh Allah swt ke?

      Reply to this comment
      • Baharuddin

        Feb 01. 2012

        apa sdr cakap ni…….sdr fahami formula yg saya na k sdr gunakan iaiitu 1-1=0 (1Maksiat*-1Anwar= 0 Anwar Lenyap).
        —————-
        Maknanya sdr pun mahu DSAI LENYAP dgn cara etika Islam bukan sebaliknya. Bukan dgn” agak2″, “mungkin kot” dsbgnya. …tetapi dgn bukti yg sahih. Serahkan kepada pehak yg bertanggung -jawab!!biar mereka selesaikan.
        ———————-
        Bab “salahguna agama”, Mufti2/ Menteri Agama selesaikan manakala bab “salahguna duit” polis/sprm selesaikan. Pehak yg bukan berkenaan..sila diam, biar mereka korek sampai terbukti DSAI bersalah.Kemudian dakwa dan penjarakan.
        ———————
        Jadi apa pulak saya nak lindong musoh Allah…..Matalamat saya org melayu /islam bersatu hati dan tanpa syak wasangka untuk menuju 2020!!

        Reply to this comment
        • Baharuddin

          Feb 01. 2012

          pembetulan perenggan 2 gantii berikut,
          “Maknya saya pun mahu DSAI LENYAP……….

          Reply to this comment
  15. Baharuddin

    Feb 01. 2012

    ljuburi
    January 28, 2012 at 6:02 am
    memang sial sungguh sheikh sivaji anu war berahi al juburi ini ..
    semoga Allah segerakan laknat ke atasnya …
    Reply
    Baharuddin
    January 28, 2012 at 3:32 pm
    sdr aljuburi….bertenanglah.Sebenarnya DSAI bukan dilaknat tapi dipelihara Allah. Lihat sini sdr kronologi DSAI
    1998….dituduh liwat 1 dan DrM pecat jawatannya TPM
    kemudian….. dipenjara
    kemudian…..lebam mata, akibatnya KPN dipecat
    kemudian…..isteri DSAI bertanding PRU,akibatnya imam mesjid negara kalah
    kemudian….DrM menangis2 nak letak jawatan, akibatnya Tun ahmad badawi jadi PM
    kemudian…..DSAI dibebaskan
    kemudian….Dato Hishamuddin kata PKR pupus lepas PRU12, akibatnya PKR menang besar
    kemudian…anak DSAI bertanding PRU,akibatnya Dato Shahrizat kalah
    2008…..DSAI ura2 nak jadi MP semula, akibatnya saiful kata dia diliwat
    kemudian….saiful sumpah laknat dimesjid,akibatnya DSAI menang besar PRK dan jadi MP semula
    kemudian…tersebar video sex ,akibatnya DSAI kekal jadi Ketua Pembangkang PR
    kemudian…dibicarakan liwat saiful, akibatnya DSAI dibebaskan
    kemudian….difitnah nak pinda undang2 liwat, akibatnya UM kena saman 50juta
    kemudian….difitnah nak bersetongkol dgn israel, akibatnya……
    kemudian…..dikatakan Presiden PAS itu tidak boleh lagi bertolak ansur dengan PKR n DAP akibatnya……
    kemudian………
    kemudian…….insyallah, Allah tak laknat DSAI malahan akan jadi PM ke 7 selepas PRU ke13 nanti

    Reply to this comment
    • buke mate sikit

      Feb 01. 2012

      tok sah harap..langkah mayat rakyat dulu,kalau Anwar nak jadi PM

      Reply to this comment
      • Baharuddin

        Feb 02. 2012

        sdr…itu bukan kerja sdr atau saya atau sesiapa pun. Itu kerja Allah..lihat apa yg berlaku di USA siapa presiden mereka?

        Reply to this comment
        • pikir la sikit

          Feb 02. 2012

          Baharuddin…itu bukan kerja saudara atau saya atau sesiapa pun. Itu kerja Allah..lihat apa yang berlaku di China, Korea Utara, Indonesia, Singapura termasuk negara haram Israel siapa presiden mereka? (p/s: Kita citer pasal Perdana Menteri sebenarnya bukan presiden beb..hehe…burhanuddin…burhanuddin)

          Reply to this comment
  16. Baharuddin

    Feb 01. 2012

    MARI SAMA2 KITA:
    ———————————————————————————————————–
    HAPUSKAN!
    Formula PASTI GAGAL : 1FITNAH -1Anwar = 1Anwar Terus Wujud (1-1=1)

    KESANNYA : WUJUD MASYARAKAT YG BERBURUK-SANGKA DAN BERPECAH-BELAH
    —————————————————————————————————————–
    GANTIKAN !
    Formula PASTI BERJAYA: 1MAKSIAT*- 1Anwar= 0Anwar Terus Lenyap (1-1=0)

    Catatan. Tanda *-Tuduhan mesti berserta bukti sahih dan serah kepada Menteri Agama/Mufti2 (bg kes agama) dan PDRM/SPRM (bg kes wang)
    —-
    KESANNYA- LAHIR MASYARAKAT YG BERSATU-PADU, BERBAIK SANGKA
    ————————————————————————————————————–

    Reply to this comment
  17. Amin

    Feb 01. 2012

    Yang hairannya kenapa Ulamak2 PAS baru sedar bahayanya sisetan Anwar Ibrahim. Selalunya Ulamak yg solihin cepat mendapat firasat dari Allah swt akan kejahatan seseorang. Jadi disini sebenarnya maseh ramai Ustaz2 diPAS hanya bergelar guru ugama tetapi hakekatnya belum lagi sampai derajat Ulamak.

    Bayangkan bertahun2 dari tahun 1997, setan Anwar Ibrahim membohongi seluruh org2 PAS termasuk yg bergelar Mursyidul dan Ulamak.

    Harap dgn alunan ombak yg dimulakan oleh Dr Hassan Ali, Ustaz Hassan Basri, Ustaz Nasha dan yg lain2, sisetan Anwar dpt dijatuhkan dgn iringan kehinaan dari Allah swt. Insya’allah.

    Reply to this comment
    • Baharuddin

      Feb 01. 2012

      Yang hairannya kenapa Ulamak2 PAS baru sedar …kata sdr Amin
      ——————
      ……. perasan betul puak2 formula gagal 1-1=1, ……baru 3,4 org bekas PAS “yg hilang jawatani” dah kata Ulama2 PAS. Kalau ye pun sabarlah sikit, tunggulah tindakan Presiden Utz Hadi, Ustz Nik Aziz, YAB Dr Rani . Barulah berbaloi2 !!!

      Reply to this comment
    • pikir la sikit

      Feb 02. 2012

      Amin,

      Dulu Nik Ajis sangka yang setan dan yang seangkatan dengannya tu boleh dibuat sahabat oleh PAS.

      Reply to this comment
  18. Nik ajih

    Feb 01. 2012

    Cepat adik manja baharuddin… Kuarkn formula ko tuu..
    Hahaha… Ala manja2 baharuddin nii..

    Reply to this comment
    • Baharuddin

      Feb 01. 2012

      Bila otak dah berperangai “liwat2″,”bontot2″,”lubang”……perangai memang lain macam betul. Ya, sekarang saya disini…ada komen nak dibalas. Tapi jgnlah bagi komen yg lucah, hodoh,menghina,fitnah,menyamar,buruk sangka,merendah2 orang dsbnya. Tujuklah sdr dah insaf sikit dan nak guna formula 1-1=0 itu!!

      Reply to this comment
      • Nik ajih

        Feb 01. 2012

        Tuu sume statement nuar ko.. Ko jgn plak sebut benda2 mungkar tuu pd dia, nnti dia stim bro…
        Bro ingat senang2 ke org nk ngaku kena liwat, bro phm ke apa yg dia dn family tnggung lepas tersebar benda2 tuu..
        Lgpon bro, kalau sekali bleh laa org kata konspirasi, tp ni dh kali ke2.. Benda sama plak tuhh..
        Senang2 cuba bro baca buku2 ilmiah tntang dunia akhir zaman.. Depan mata bro, depan mata…
        Tu pon kalau bro ni jenis bc Quran…

        Reply to this comment
        • Baharuddin

          Feb 02. 2012

          salah satu tanda kiamat..sabda Rasulullah,”Agama islam pada mulanya dianggap asing dan ia akan kembali asing> Maka beruntunglah org yg tergolong asing”

          Jadi saya nak golongan untung kerana guna formula 1M*-1A=0A. Saya serah kpd Allah, samada puak2 formula 1F-1A=1A rugi atau untung!

          Reply to this comment
      • abang tanya

        Mar 26. 2013

        nak buat macam mana Bahar karpal dgn Sabun yg cakap dulu…yg lain mengikut saja..Bahar..Bahar…

        Reply to this comment
    • Aduhai

      Feb 01. 2012

      Ya ulang ulangkan lagi formula hebat ko tu,nanti kami gemburkan agar satu malaya tahu formula syok sendiri lagi khayalan tu hahahahhaahhaahah

      Reply to this comment
      • Baharuddin

        Feb 01. 2012

        tak payah gemburkan…saya ulang2kan supaya sdr faham benar2 faham akan maksud formula itu. Itu sahaja

        Reply to this comment
        • adiputera

          Feb 02. 2012

          formula bodoh daripada orang bodoh..

          Reply to this comment
          • Baharuddin

            Feb 02. 2012

            Tapi sekarang terbukti formula 1F-1A= 1Anwar terus wujud….saya punya pulak 1M*-1A=0Anwar lenyap…..siapa yg bodoh ni?!

    • tukang tengok

      Feb 02. 2012

      Haha….formula keramat baharudin….menyelesaikan semua masalah…termasuk hutang piutang anda.
      .kemas dan terbukti….

      Reply to this comment
      • Baharuddin

        Feb 02. 2012

        saya cipta formula itu special utk puak2 anti-DSAI supaya mencapai kan kejayaan iaitu 0Anwar lenyap……kalau nak formula hutang pulak,boleh saya beri juga:
        Formula berjaya- 1Hutang-1Bayar = OHutang
        formula gagal – 1Hutang-0Bayar=1Bangkrap!!!!

        Reply to this comment

Leave a Reply

Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE