PARADIGMA POLITIK BARU

Anwar Ibrahim – A wannabe Malaysian PM that will protect Israel

Jebat Must Die – “I support all efforts to protect the security of the state of Israel”, said Mr. Anwar – wsj.com.

That’s what Anwar Ibrahim said in an interview with Wall Street Journal when asked what would Malaysia, a Muslim-majority nation’s relationship with Israel would be if he were elected as Prime Minister

The article asked a lot of thing ranging from his opinion about the appeal made by the prosecutors over his acquittal of the sodomy charges, his agenda as the would be Prime Minister, all the way to reforming the sodomy laws which he deemed as ‘archaic’.

But the fact that he supports all efforts to protect the security of Israel is paramount in understanding the psyche of Anwar Ibrahim. Will we have a Prime Minister that will do his utmost best in securing Israel’s future?

The unfortunate reality of his statement is this – since when the state of Israel is being threatened which precipitates him to decide that Malaysia must support the efforts to protect it?

That is very telling indeed. When Malaysia in the past 6 decades had lent support to secure Palestinian’s sovereignty and security, Anwar Ibrahim will take the other way around.

Israel is a current reality that Anwar could have missed, can protect itself without Malaysia lending a helping hand; whether morally or financially.

It is the plight of fellow Muslims in the Palestine that needs our support.

Anwar Ibrahim however stop short his support of Israel by not saying he will open a diplomatic ties with Israel. But judging from this initial stand, nothing should be a surprise for us Malaysians.

Malaysia has consistently refrained from establishing diplomatic relations with Israel, although limited commercial ties exist between private companies in the two countries. That might change if Anwar Ibrahim is at the helm.

He remarked on the affirmative policy as well.

If elected, he said he would speed up the removal of racial quotas for university places and focus on helping lower-income groups regardless of race instead of solely aiding ethnic Malays.

Since when the government is solely aiding the Malays only? That is highly inflammatory and of course, misleading. The fact that he plays with racial sentiment over something which is not true and telling it to the world which tarnishes the country’s image makes him seditious and malicious.

His stand on sodomy laws is also unfathomable. He reaffirmed his stand that ”it is not his business to attack people or arrest people based on their sexual orientation”.

Yes, Malaysia does not attack or arrest people over their sexual orientation.

But there are laws that can be used if the victim is sodomised and wants to report it to the authority. That will protect the victims.

Which part of the sodomy laws that Anwar wants to amend? That victims cannot report to the police?

Two homosexuals can have their sexual relationship under the Malaysian sun without ever getting arrested. Unless of course, they are doing it in public or one of them cited rape etc. Same-sex marriage is of course prohibited under the Malaysian laws. The last time I check, it is even prohibited in most parts of the world.

Even in the US, there are laws against sodomy. The fact is and this is very important; Anwar is not in the correct state of mind to lead this nation.

The baggage he is carrying, his extreme need to coddle the West, his dictatorial and megalomaniac tendencies over his own party will not help him to provide the best for us Malaysians.

The full article can be read here

17 Comments

  1. ASAL BUKAN ANWAR says:

    PAS tolong laa keluar dari bersekutu dgn makhluk nie. our religions had been played by this man. please save malaysia. BN jgn dok diamm je. bnd dh mcmni. org mcmni patut kte terebann luar je! perosak anak bangsa! perosak negara! mcd coca cola kita mampu boikot! ni setakat makhluk mcmni, petik jari pn boleh kita boikot kan! KAMON MUSLIM!!

  2. macai umno says:

    oh please PAS, get you butt off from this man! dia memang dah menjahanamkan PAS dan dah merosakkan agama Islam dengan segala bagai bnd alah macamni! ini pun ada org nk sokong lg ke? kemain kte tak makan mcdonald katanya, xminum coca cola, ibarat makanan harrraaammm jadinya. tp yang nie! kita sokong. pui!

  3. naw says:

    The worse ever statement and illicit remarks in the history of human being in this holy land of Malaysia! This inresponsible idiot, Anwar Ibrahim must be scrapped out from the mainstream political scenario. Malaysian let’s do it…

  4. Wak Kang says:

    Anwar dah desperate dah tu!!!! Dah tak waras dah …….. dek terlampaunya dia memerah otak memikirkan selama 12 tahun ni macamana nak pastikan konspirasi yang dia cipta untuk takluk Malaysia berjaya.
    Dek kerana dah tak dapat sokongan dari orang yang waras, dia sekarang mengemis sokongan dari orang gila dari seluruh dunia pulaakk …….gay la, lesbian la, homo la, ……. jap lagi korang tengok la …… dia akan ampu/bodek perompak, lanun, pengganas ……… dan segala macam jembalang hantu iblis akan dia lobi ……….. Sesat lagi menyesatkan !!!

  5. warisatuliman2011 says:

    A.w.w. handai taulan. Ada sesuatu yg menarik tentang kenyataan terbaharu Anwar di media Barat. Kalau kita teliti betul2, ia merupakan satu lagi arahan yg diberikan kpdnya sbg keldai politik Barat. Kemungkinan besar laporan The Economists bahawa populariti Anwar semakin merudum dan dia talibarut yg tidak boleh dipercayai, sebenarnya mengasak Anwar ke penjuru. Dia terpaksa buat pilihan sama ada menghibur hati penyokong2 buta tulinya di negara ini atau menjaga hati penaja2nya di Barat. Dia memilih menjaga hati Illuminati-Zionis-neocon dan seumpamanya kerana merekalah dumber dana besar yg cukup diperlukannya, mentelah lagi pru-13 semakin hampir. Dia sanggup menerima risiko dipinggirkan oleh para penyokongnya di negara ini kerana yakin kelompok keldai2 mabuk todi yg buta mata dan hati itu akan terima apa sahaja keputusannya. Cuma, silap2 haribulan, risiko yg Anwar ambil boleh jadi senjata makan tuan, kerana gerakan jihad menentang Anwar yg dilancarkan oleh Dr Hasan dan bekas rakan2nya yg kini telah “dibukan mata dan hati” tentang identiti siapa sebenarnya di sebalik makhluk bertopeng yg bernama Anwar Ibrahim. Bilangan mereka ini semakin hari semakin bertambah. Anwar mungkin tidak sedar atau tidak anggap ia sesuatu yg menggerunkannya. Tetapi, kesan rasa gerun itu sebenarnya sudah kelihatan apabila sepanduk2 dan pemidang kempen jelajah negara utk bongkar petualangan Anwar cuba disabotajnya. Soalnya, Anwar lupa satu lagi faktor penentu kejayaannya sebelum ini, iaitu golongan yg memberikannya undi bukan kerana menyokongnya, tetapi hanya mahu menyedarkan kerajaan yg ketika itu memang hanyut dgn kuasa dan kejayaan silam dan mula lupa tanggungjawab ke atas rakyat. Dan kali ini, dlm pru-13, keadaan sebaliknya boleh berlaku kerana golongan atas pagar dan yg mengundinya sebelum ini bukan kerana menyokong pembangkang, mungkin menggunakan kuasa undi mereka utk menghalang Anwar dan konco2nya yg terbukti bukan alternatif pemerintahan yg lebih baik, utk menyerahkan kembali kuasa pemerintahan di negeri2 yg tlh jatuh ke tangan pembangkang. Anwar sangka pengaruhnya masih sehebat dulu, tapi itu hanya sangkaannya kerana hakikat sebenar akan diketahui di kotak2 undi pru-13. Anwar mungkin terkedu atau mati terkejut mendengar keputusan p-raya umum kali ini. Salam.

    • warisatuliman2011 says:

      *ralat
      dumber = sumber

    • cicitku says:

      A.w.w. Warisatuliman. Orang macam Anwar ni kalau mati terkejut matanya akan terbuntang, mulutnya akan ternganga, lidahnya akan terjelir keluar, kedua belah tangannya akan berlipat ke dada dan kedua belah kakinya pula akan terangkat keatas dalam keadaan terkangkang.

      • cicitku says:

        Kenyataan beginilah yang di tunggu2 oleh kerajaan Zionis Israel dari pemimpin M’sia selama ini. Akibat ‘termakan budi dan tergadai body’ dan akibat sudah terdesak maka akhirnya terpaksa jua seorang ketua pembangkang yang mengaku Islam konon bakal menjadi PM ke7 M’sia menyatakan pendiriannya. Perlu di ingat negara Israel kini di iktiraf sebagai pusat aktiviti lesbian, gay, bi-seksual, transgenders sedunia. Anwar pula di iktiraf sebagai pemimpin yang memperjuangkan hak asasi manusia, LGBT, liberalisme/pluralisme agama di rantau ini. Maka tidak hairanlah mengapa Anwar akan lindungi kepentingan Israel sekiranya dia jd PM. Bagi Anwar daripada dia mati melindungi kepentingan Palestine lebih baik dia mati dalam keseronokan bersama2 kaum LGBT di Tel Aviv, Israel. Inilah kemuncak pengkhianatan kepada orang2 Melayu dan Islam oleh seorang pemimpin yang di sanjung oleh Melayu bodoh sombong, bebal dan baghal tak boleh di ajar.

  6. Omar says:

    Semakin jijik permainannya, namun pejilatnya masih mmekakkan telinga dan tidak berusaha untuk mencari kebenaran. Sungguh menghairankan. Apa lagi yang hendak diharapkan dari Anwar ini? Tiada satupun kebaikan yang bakal dia bawa untuk Umat Muhammad.

  7. Anonymous says:

    Inilah orang yang dah buta lagi membutakan orang lain. Baca search kemerdekaan la. Susah orang yang tak baca sejarah tapi nak cuba memanipulasi minda rakyat.

  8. jinkerepek says:

    Kepada penyokong tegar PAS, korang bacalah artikel ni sepenuhnya sampai habis. Ataupun korang tak paham bahasa inggeris? Ha ha…

    • madai says:

      Jink,,,,Bahasa melayu pun belaci pas tak reti ini kan pulak bahasa orang bermata biru, Tak apa,,,,kita mintak AIDC sarikatakan dalam bahasa pas,

    • Maxwell hill says:

      Penyokong tegar PAS tak paham dan takkan cuba untuk paham sampai bila-bila. Sebab kalau dah paham, akan memalukan diri sendiri…..lebih baik buat-buat tak paham.

  9. ron95 says:

    this is worst case news i’ve heard from this decade, Anuwargayrah freaky sexual behaviour now showing his true colour cause now he’s tje one of zionist bloodyhell messenger in the world trying to “annex” our beloved country. Beware he’s now starting spreadinghis trojan horse virus to do anything sabotaging by any “machiavellian” means necessary to fullfill his pipedream to be a PM or even worse… President

    Let’s prevent this before its too late!

  10. Anwar Agen Yahudi says:

    inilah masalahnya bila bangsat anwar ni terlalu banyak termakan duit yahudi. sekali termakan, dia perlu teruskan meminta dana dari yahudi ni utk operasi parti PKR di malaysia samada secara halus (pluralisma agama) atau terbuka (demonstrasi jalanan utk menghuru-harakan negara).

    Sekarang, anwar bangsat perlu tunduk dan menjilat funder2 yahudi ni demi utk mendapatkan dana secara berterusan.

    • madai says:

      Ada hati konon,,,,konon konon nak berdebat dengan DS NAJIB, Jangan laaa Jangan buang masa DS NAJIB,lagi pun mana ada class bekas banduan hendak berdebat dengan PM, Kalau dah berkiblat kan yahudi pasti tiada kebaikan kepada kerajaan,

Leave a Comment

 

— required *

— required *