PARADIGMA POLITIK BARU

Revolusi Apa Anwar Mahu Bawa ?

KUALA LUMPUR, 22 Julai – Perhimpunan haram 9 Julai dianggap gagal jika faktor yang digembar-gemburkan oleh penganjur bahawa mereka boleh mengumpul 100,000 peserta diambil kira.

Oleh sebab perhimpunan itu hanya dihadiri 6,000 orang, maka pemerhati melihat ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim, kini mencari jalan baru pula dengan menyatakan bahawa Malaysia sudah dekat kepada revolusi.

Sejarah menunjukkan bahawa melalui revolusi, beberapa kerajaan tumbang, umpamnya Revolusi Iran pada 1979 yang menjatuhkan Shah Iran dan seterusnya menjadikan negara itu sebuah republik, dan revolusi di Nepal, yang menyebabkan negara itu kini hilang sistem pemerintahan beraja.

Revolusi bermakna menumbangkan kerajaan dengan kekerasan, pertumpahan darah dan penggunaan senjata, dan jika itu yang dimahukan, apa perlunya lagi tuntutan pilihan raya yang adil?

Penganalisis dan pemerhati politik, Prof Dr Ahmad Atory Hussain, berkata revolusi adalah sekadar satu slogan Anwar bertujuan mahu mempengaruhi persepsi rakyat untuk mengubah kerajaan dengan cepat.

“Apabila revolusi dilaksanakan ia akan mengubah sistem politik negara menuju republik. Di dalam sistem republik, ketua dan eksekutif negara adalah presiden, jadi jika seseorang itu menjadi presiden kuasanya lebih tinggi daripada hanya Perdana Menteri.

“Ini seperti yang berlaku di Nepal, Libya dan Mesir. Kita perlu berfikir apakah sistem ini sesuai untuk diterima. Kalau revolusi mental yang hebah diperkatakan sekitar tahun 1970-an supaya rakyat berubah dari segi pemikiran tidak mengapa, tetapi bukan revolusi sebegini,” kata Ahmad Atory.

Beliau berkata kemungkinan apabila revolusi berjaya dan negara bertukar menjadi republik, kedudukan Islam sebagai agama rasmi dan Bahasa Malaysia sebagai bahasa rasmi akan tergugat.

Pensyarah Sains Politik Universiti Teknologi Mara (UiTM) Dungun, Che Hamdan Mohd Razali, berkata Anwar tidak seharusnya meletakkan rakyat dalam keadaan resah gelisah dengan kenyataan-kenyataan sebegitu pada masa rakyat menghadapi kenaikan harga beberapa barang keperluan.

“Sepatutnya pembangkang bekerjasama membantu menyelesaikan masalah demi kepentingan rakyat terbanyak, bukannya dengan memberikan kenyataan-kenyataan yang menggelisahkan seperti ini,” katanya.

Che Hamdan berkata sejak dari awal lagi, perhimpunan haram itu dianggapnya satu tindakan politik walaupun penganjurnya menafikan pembabitan parti-parti politik bersekongkol dengan penganjurnya iaitu sebuah kumpulan haram dikenali “Bersih”.

“Saya tidak nampak apa perlunya revolusi seperti yang diperkatakan. Bolehkah dengan revolusi seperti itu memberikan keadaan lebih baik dari sekarang?

“Sekarang kita hidup aman damai, dan jika revolusi berlaku, pastinya negara akan kucar-kacir.

“Kita tak menganggap semua kerajaan sempurna tetapi bukan dengan cara ini menukar kerajaan yang ada. Platform pilihan raya sudah disediakan sesuai dengan amalan demokrasi,” katanya.

Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Dr Rais Yatim pernah berkata Malaysia tidak dapat menerima revolusi yang mengakibatkan pertumpahan darah, yang membawa pelbagai perubahan kepada banyak pihak termasuk kedudukan Raja-raja Melayu, hak adat istiadat, Islam, institusi Diraja dan dan institusi Parlimen.

Senator Mohamed Ezam Mohamed Noor pula berkata Anwar sudah hilang kewarasan kerana terdesak untuk berkuasa – Bernama

193 Comments

  1. Anonymous says:

    BODOH GILALAH ANTI dAjjAl SI BARUA NIE. Memg x skolah. fakta2x tu suma copy paste ja daripada blog pro pembangkang. igt rakyat bodo cam ko ker. Jilatlah anwar al-juburi smpai mampus!.

  2. Boboi says:

    Dah terbukti Anwar tak bersalah dalam tuduhan kes liwat terhadapnya. Begitu banyak masa, tenaga dan kos digunakan untuk tujuan perbicaraan tersebut. Aku tak reti sangat pasal undang2 ni, boleh tak kalau dalam keadaan ni Saiful didakwa kerana membuat laporan dan tuduhan palsu. Dakwa dia supaya tak ada sapa sapa boleh tuduh dan dakwa orang lain sesuka hati, lebih lebih lagi melibatkan pemimpin. Kalau boleh, apasal tak ada sesiapa yg buat report polis supaya Saiful di dakwa. Kalau otg PR tak mau buat, orang UMNO boleh buat kot!

    • boboy says:

      siapa yg cakap anwar x bersalah? Memang ko tak reti sgt pasal undang2, sbb tu ko ingat bila mahkamah lepaskan orang tu, otomatik ko ingat x bersalah….

      Orang x buat repot polis dakwa Saiful membohong sbb bukti-bukti yang ada x menunjukkan dia bohong pon…..

      Orang yang nak mempertahankan moral dan perjuangan Anwar Ibrahim nie sesungguhnya pekak dan buta serta x boleh di tolong lagi….

  3. wadahjuang says:

    anti dajjal anjing jahanam PKR ke ape ?
    bace haprakdaily hari2 memang kepala otak kau x berkembang ~

  4. Angela says:

    Revolusi yang dibawa oleh Anwar adalah Dawn of A New Day, an international communist/socialist agenda for the world takeover lead by Jesuits/Vatican. That’s it! Anwar is a puppet of the international globalist elites. The Middle East unrest has been coordinated by Ikhwan Muslimun, the organization established in 1928 (the same year Opus Dei was created) for the establishment of an Islamic Bloc that can rival Israel, and the Islamists and the Zionists will be forced to engage in the “Armageddon” (see Albert Pike’s three world wars). Both Islam and the Jews will be destroyed. The Western powers will walk over the corpses of Muslims and Jews and declare victory over Jerusalem. The Muslim proxy in Malaysia is PAS which has connections to Ikhwan Muslimun (PAS leaders often use the term “jahiliyya” for UMNO, which is the common practice by Ikhwan as taught by Syed Qutb to label “jahiliyya” to those Muslims who do not go along with their philosophy). Anwar is counting on PAS (Ikhwan proxy), and DAP (communist/socialit proxy), and PKR (an Illuminati proxy), and all other cooperating NGOs which are funded by the globalist elites. This is the “revolution” Anwar is paid to do all the while, even under the nose of Mahathir when Anwar was DPM. Only by God’s Will, Anwar has not succeeded.

  5. Thanks artikelnya, keep posting and salam kenal… :)

  6. antibelit says:

    PAS: tukar manifesto jadi negara kebajikan, patut buang perkataan Islam lah dari nama parti tu
    DAP: ‘over my dead body’, chauvinist cina
    PKR: pluralisme agama, ketua sahaja beragama islam tapi perjuangan 2 kali 5 saja dengan DAP
    Anwar sebagai ketua: kaki temberang, liwat, china doll, penjilat zionis

    • anti-Dajjal says:

      Adakah mahkamah sudah mensabitkan DS Anwar melakukan Liwat? Jadi apa kah tidak menjadi dosa BESAR utk anda menjatuhkan hukum.

      • taufan says:

        Jangan nak memandai lah, mahkamah dapati ada kes untuk Anwar-Dajjal bela diri. Belalah diri! Hukum pun belum jatuh lagi, yang ko sibuk kata hukum dah jatuh kenapa?. Kalau ko tanya aku… memang lama dah aku dah jatuhkan hukuman pada Anwar-Dajjal nih…. potong anunya.!

  7. labu says:

    PAS (pure Islamic?) + PKR (liberalism) + DAP (ultra kiasu) = unfreakingbelievable.

    Unfreakingbelievable + al-jubori (quoted by Mat Sabu) = TWICE AS USELESS!

    Twice as useless + Buck Fersih

    = MARCH OF THE PIGS#

    • anti-Dajjal says:

      Cuba bandingkan apa yg terdapat di Madinah semasa Sahifah Madinah, ada sekurang-kurangnya 3 pihak yg memeterai Perjanjian Madinah… Islam Tulen [Muhajirin, Nabi,+Ansar(Aus+Khazraj)] + Arab belom Islam + Parsi-Majusi + Yahudi… ini boleh di katakan sebagai skrg Pakatan Rakyat yg cuba utk mengamalkan Islam dalam kehidupan dgn panduan Ulama’…

      Di Makkah… Arab Kebangsaan…di pimpin Abu Sufyan yang menolak Islam, kuat semangat keArabian… Ketuanan Arab Quraisy… walhal Ketuanan Geng2 Abu Lahab, Abu Jahal…yang menjadikan org2 lain sebagai hamba mereka, org2 miskin di rompak utk kesenangan segolongan mereka sahaja…

      • taufan says:

        PR mengamalkan Islam dalam kehidupan. Banyak cantik muka ko. Kalau ko letak matahari di bahu aku pun, aku tak percaya. Belum memerintah negara pun dah jelas arah PR adalah menuju kehancuran Malaysia.

        • anti-Dajjal says:

          pemimpin umno cakap tak serupa bikin…hampalah yg dok gadai tanah melayu.
          ———————————-
          Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar, Datuk Raja Nong Chik Raja Zainal dalam suatu majlis pertemuan dengan para pemilik dan pewaris Kampung Baru pada 29 Mei, 2010 berkenaan Pelan Cadangan Konsep Pelaksanaan Pembangunan kampung tersebut telah melontarkan cadangan agar 40 peratus daripada 151.57 hektar kawasan itu diberi kepada kaum lain dan pelabur asing.

          Apa rasionalnya cadangan “sial” itu pada ketika tiada pula peratusan kuota setinggi itu untuk orang Melayu walaupun pada ketika Dasar Ekonomi Baharu (DEB) dan kini Model Baharu Ekonomi (MBE) serta pembangunan wilayah serta kawasan lain sekitar Lembah Kelang yang didominasi oleh kaum lain seperti Bangsar, Jalan Petaling, Kelang dan Brickfields?

          • pangkah says:

            Nizar lagi sial…. nak pajak tanah kat Cina komunis DAP 999 tahun…. Gila ke hape????
            Gua dah cakap kat lu, jangan baca sangat gosip hangat dalam Harakah!kah!kah! dengan Suara KeadilANWAR.
            Apasal la lu ni bengap sangat.
            Orang kalau pandai, baca Harakah!kah!kah! / Suara Keadilanwar / blog fitnah pembangkang boleh pengsan migrain. Lain la orang bodoh bebal nak mampus, boleh percaya bulat2

  8. RAJA C4 says:

    Revolusi ke Transformasi ke, itu tak penting. Yang penting, orang yg mengaku Islam tapi taknak undang2 islam dilaksanakan hendaklah disedekahkan kepada anjing-anjing. (Inilah pemuka2 melayu yang tak sedar diri.)

    • Anu Anwar Busuk says:

      lagi tak guna ialah orang yang depan mengaku Islam tapi kat belakang bersekongkol dgn musuh2 Islam/golongan yang terang2 dan terbukti memang memerangi Islam….

      • backdoor says:

        agree!!! 100% for you bro…

        • anti-Dajjal says:

          Cuba check balik siapa dia APCO… kenapa Kerajaan Malaysia mengupah APCO sebanyak RM77 juta… Kerajaan dh mengaku mengupah mereka..

          • taufan says:

            Isu lama APCO tu. Dah berjawab pun. Cuba lah ikut perkembangan sikit. Apa kata kalau ko suruh Anwar-Dajjal bising kuat lagi tentang Kerajaan dan APCO Yahudi. Adakah dia berani jadi Anti Semitik dan lawan pembiaya kewangan dia?

    • anti-Dajjal says:

      Org2 Yahudi zaman dulu pon sama, sbb itulah ada di nyatakan oleh Rasulullah SAW bahawa org2 islam ini akan mengikut sedikit demi sedikit org2 Yahudi & Nasrani sehingga mereka masuk lubang biawak pon org2 Islam (sebahagiannya) akan ikut… Itulah undang2 Islam dan cara hidup Islam yg sepatutnya 100% kita ambik. Bukan ambik separuh separuh, yg mana rasa untung-ambik, yg tak untung sbb tak menepati nafsu (terasuk nafsu nak kaya, berkuasa, boleh ambik duit rakyat maka di buang)..itulah org2 Umno, sama macam isteri2 mereka, pakai tudung nampak jambul..itukah Islam?

      • labu says:

        Bagaimana pula golongan yang ambil agama hanya untuk kepebtingan diri, kroni dan kawan?

        • warisatuliman2011 says:

          Skrg yg ikut org Yahudi/Zionis bukan ker idola kau, Anwar si munafik?

        • anti-Dajjal says:

          Islam itu lengkap dan sempurna, dan tidak sesekali boleh di eksploitasi oleh mana2 pihak kerana ianya dari Allah. Jika mana2 golongan yg cuba ambil agama utk kepentingan diri, kroni dan kawan, ianya AKAN SEGERA DI NAMPAKKAN ALLAH… contohnya yg paling JELAS ialah, mengHALALkan apa yg di HARAMkan oleh Allah… Dan golongan ini tidak akan sesekali MENGHUKUM menurut apa yg ada dalam al-Quran dan hadith kerana ianya TIDAK AKAN DAPAT MEMENUHI NAFSU MEREKA… sila baca kisah2 org2 Yahudi yg mengambil separuh kitab utk kepentingan mereka…menolak separuh lagi… contohnya fesyen Islam… BETOL KE FESYEN ISLAM? Kenapa ada dedah sana sini? Guna nama Islam…menepati Islam???

          • Saint Gabriel says:

            “Islam itu lengkap dan sempurna, dan tidak sesekali boleh di eksploitasi oleh mana2 pihak kerana ianya dari Allah”, cakap macam bagus tapi PAS perlukan Anwar, Anak beranak Lim & Ambabiga. Main jauh jauh lah babe!

          • Jambatan says:

            “Jika mana2 golongan yg cuba ambil agama utk kepentingan diri, kroni dan kawan, ianya AKAN SEGERA DI NAMPAKKAN ALLAH…”

            YA BENAR sekali kenyataan ini. Pasal tula sejak Pas bersekongkol dengan Anwar, makin trok keadaan Pas, Pasal tu jgkla sejak Pas bwt sembahyang hajat mintak Allah SWT tunjukkan kepada rakyat Malaysia siapa UMNO, Video Seks China Doll plak yang keluar.

            Terima Kasih kerana mengaku.

            Wassalam…

      • pas masuk ke neraka(gunakan agama) says:

        kalau dah bebal bebal gak puak y mngaku masuk syurge.bangang

    • Saint Gabriel says:

      Terutama Anwar Bin Ibrahim. Nik Ajis & Hadi pun dah tak mau lagi jaja hudud & Negara Islam, Mat Sabu lain cite lah dia dalam katogeri lain sama dengan Nizar (mental kes), dia orang ni nak sedkah kat anjing anjing camna pulak memang dah jadi anjing DAP & Ambabiga kafir keparat.

  9. naw says:

    Anwar sedang merevolusi mentalkan rakyat Malaysia dengan rekacerita2 yang amat sukar diterima kerana rakyat Malaysia sudah bijak untuk menilai yang betul dan salah…buktinya adalah Bersih 2 yang tidak dapat sambutan dan gagal sama sekali. Rekacerita pasca Bersih pun tidak mempunyai impak dan basi kerana rakyat sudah dapat menilai dan menduga akan tindakan Anwar seterusnya. What’s next?…kes Liwat 2 yang sedang ditunggu2 dan dinantikan oleh rakyat Malaysia…menunggu akan lakonan Anwar seterusnya…

  10. Jeruk says:

    REVOLUSI KEPALA BAPAK KAU ANWAR…….!!!!! PERGI MATILAH KAU ANWAR… HIDUP KAT DUNIA MENYUSAHKAN ORANG….. !!!!!

    • anti-Dajjal says:

      Anwar menyusahkan siapa? A

      • Nenek Pak Udin says:

        Orang yang diliwat?

        • anti-Dajjal says:

          Fatwa Dr Yusuf al-Qaradawi berhubung kes liwat terhadap DS Anwar Ibrahim:
          “Sesiapa yang merancang dalam fitnah tersebut, sama ada secara langsung atau tidak langsung maka hukumnya adalah MUNAFIK,sesiapa yang membantu menyebarkan berita fitnah tersebut maka jatuh hukumnya sebagai FASIK”
          Ya Allah Ya Tuhanku, peliharalah aku… dan keluargaku dari fitnah munafik dan fasik!!!

          • anti-Dajjal says:

            1. Berdasarkan pengakuan Najib sendiri, Saiful menemui Najib pada 25 Jun 2008, tapi dia diliwat kali terakhir pada 26 Jun 2008. Jelas sekali, dah mengadu diliwat tapi kena liwat lagi keesokkan harinya.
            2. Sebelum ini bapa saudara saiful pernah menceritakan kepada media betapa saiful tertekan sehingga hampir sahaja membunuh diri. Tapi walaupun sudah begitu tertekan, masih lagi datang untuk diliwat oleh Anwar. Bukankah sangat lucu?
            3. Menurut Najib, saiful datang ke rumahnya dan najib rasa tangan saiful seram sejuk. Saiful dikatakan dalam ketakutan ketika berjumpa Najib, tetapi anda sudah sedia maklum Saiful bertemu Najib pada 25 Jun 2008 dan diliwat kali terakhir pada 26 Jun 2008 lagi sekali lagi kenyataan lucu oleh saiful.
            4. Saiful berbohong di sidang media dengan mengatakan bahawa dia diliwat dengan paksa, tetapi kenyataan dia sendiri di mahkamah menjelaskan bahawa dia sendiri yang membuka seluar lalu bertuala. Langsung tiada sebarang unsur paksaan.
            5. Saiful berpura-pura mengaku idolanya adalah Anwar Ibrahim sedangkan kawan-kawannya di UNITEN sedia maklum dia anti- Anwar semasa di Universiti.

          • anti-Dajjal says:

            Salah satu persoalan yang sangat pelik ialah mengapa perbicaraan ini masih diteruskan sedangkan Laporan Perubatan dari Hospital Pusrawi jelas sekali mengesahkan bahawa Saiful Bukhari tidak pernah diliwat?

            Sekiranya benar ada laporan Pusrawi seperti yang disiarkan Malaysia Today, walaupun terdapat air mani Anwar sekalipun di dubur Saiful, kejadian kerana ada kebarangkalian terdapat liwat masih lagi diragui. unsur khianat menggunakan sample air mani anwar pada kes liwat 1998 yang lalu untuk dilumur ke dubur Saiful. Sekiranya kesan tusukan pun tiada apa lagi nak cari kesan air mani betul tak? Apa kejadah Anwar nak pancutkan mani beliau di dubur Saiful tanpa melakukan tusukan? Kalau itu yang berlaku, maka ini bukan isu liwat, tetapi isu onani.

            Namun begitu satu persoalan yang lebih penting ialah benarkah wujud laporan PUSRAWI yang disiarkan oleh Malaysia today? Atau Raja Petra sekadar buat cerita bohong?

            Sebelum membuat laporan Polis pada 28 Jun 2008, Saiful telah ke Hospital Pusrawi untuk melakukan pemeriksaan. Dr Osman di dalam laporannya menulis bahawa tiada kesan tusukan “penetration” ke dalam dubur saiful untuk membuktikan dia pernah diliwat. Ramai yang mengatakan Laporan Pusrawi yang disiarkan oleh Raja Petra kamarudin di blognya adalah rekaan semata-mata dan sengaja diada-adakan untuk memancing sokongan rakyat kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim.

            Sekiranya Laporan ini benar, jelas sekali inilah bukti yang kuat bahawa Saiful tidak pernah diliwat sekaligus bukti bahawa Anwar tidak bersalah. Namun begitu, adakah laporan ini benar ataupun sekadar fitnah?

            Jawapannya, laporan ini terbukti benar dan bukanlah satu fitnah kerana Dr Osman sendiri di dalam satu sidang media telah mengakui bahawa salinan laporan yang disiarkan oleh Malaysia today itu adalah salinan Laporan yang benar ditulis oleh beliau (Dr Osman) sendiri.

          • labu says:

            YB Zulnordin dah ceritakan seterang-terangnya kepada kami bagaimana mufti ini diperdaya oleh al-jubori. Sorry bro, we don’t buy your explaination.

          • usop wilcha says:

            KESIAN BRO anti-dajjal NI EXPLAIN PANJANG LEBAR…PADAHAL SEMUA ORANG DAH TAU YANG QARDAWI TU SEBENARNYA TELAH TERPEDAYA DGN ANUWAR SPT PENGAKUAN ZUL NORDIN…KESIAN anti dajjal KETINGGALAN ZAMAN…CUBA LAGI YA…KESIANNNN…..

          • warisatuliman2011 says:

            Kalau dah ada bukti2 nyata dan disahkan oleh para pakar, ia bukan satu fitnah, tapi kenyataan!

          • pangkah says:

            Lu ni banyak baca gosip hangat dalam Harakah…kah…kah dengan Suara Keadilan ni….
            Gua suspek lu ni ikan iblis PKR, eh… sori, ikan bilis PKR sebab, kalu Jerung Tukul, ikan Paus, todak, ikan Layaran…. semua ikan2 besar PKR dah blah dari PKR….

          • anti-Dajjal says:

            Kesian juga pada anda semua yang percaya kpd Zul Nordin 110% tu… Aku hanyalah penyampai… menyatakan kebenaran. Dr Yusuf al-Qardawi seorg ulama’ yg TELITI DALAM KERJA BUATNYA DALAM APA JUA PERKARA… Anda telah melakukan fitnah terhadap beliau…dgn menuduh beliau TIDAK CERMAT dalm memberi/mengeluarkan Fatwa.. Hidayah hanya dr Allah, tapi jika sudah ‘tertipu dgn dunia’ maka segala kebenaran akan di katkan sebagai PEMBOHONGAN. Tak heranlah, psl benda/perkara ini berlaku pd umat2 terdahulu yg menolak Nabi2 yg di hantar oleh Allah…

          • ron95 says:

            Old news partner…citer ko dah tangkap basi.. kebenaran dah ada jadi citer apa pun tak guna

          • backdoor says:

            anti-Dajjal quoted as ;

            “Sekiranya benar ada laporan Pusrawi seperti yang disiarkan Malaysia Today, walaupun terdapat air mani Anwar sekalipun di dubur Saiful, kejadian kerana ada kebarangkalian terdapat liwat masih lagi diragui. unsur khianat menggunakan sample air mani anwar pada kes liwat 1998 yang lalu untuk dilumur ke dubur Saiful. Sekiranya kesan tusukan pun tiada apa lagi nak cari kesan air mani betul tak? Apa kejadah Anwar nak pancutkan mani beliau di dubur Saiful tanpa melakukan tusukan? Kalau itu yang berlaku, maka ini bukan isu liwat, tetapi isu onani.

            Namun begitu satu persoalan yang lebih penting ialah benarkah wujud laporan PUSRAWI yang disiarkan oleh Malaysia today? Atau Raja Petra sekadar buat cerita bohong?”

            Ape bangangnya ko nih…ape pun keraguan yang cakap nih…tusuk ke tak tusuk maknaya perlakuan seks antara Anwar dan saiful itu tetap berlaku…lagi bangang bila sampel airmani tahun 1998 dilumur pada dubur saiful…memang tahap bangang gila..kalau anwar sendiri mendakwa air mani tak boleh bertahan selama 48 jam selepas kejadian liwat dan laporan yg dibuat inikan pula air mani tahun 1998? ko ni otak letak kat mana? Raja petra tu terdorong atas pengaruh anwar…Ko tak tengok ke pengakuan dia yang tidak menuduh najib dan rosmah dalam kes altantuya?…bangang memang bangang ko nih….

          • pangkah says:

            Gua memang percaya degan Zul Nordin, sebab Zul Nordin peguam bela dia masa 1998. Paling gua percaya kat Ezam, sebab dia s/u politik Anwar Al-Jubor dan pengasas PKR. Paling gua percaya Chandra Muzzafar, sebab dia orang paling anti Mahathir masa Anwar kena pecat. Paling gua percaya 1000% kt Mat Sabu sebab dia yang bagi gelaran Anwar Al – Jubor (maksudnya, Anwar Bontot) masa 1997, gua baca gosip tu dalam Harakah…kah… kah… serupa jugak dengan Karpal Singh (Karpal Singh hidup lagi ke?…. masa Bersih x nampak pun…) sebab masa 1997 pun dia jugak yang bertekak dengan Anwar pasal kes main bontot Anwar ni…. ada report dalam Harakah…kah…kah… masa tu…. so, nampak sangat lu ni anjing biasa dalam PKR, takpun Melayu mudah lupa buta sejarah ataupun budak hingusan….. so, lagi banyak lu bercakap, lagi terserlah lah keTONGONGngan lu….

          • taufan says:

            Basinya cerita anti-Dajjal. Lepas tu pegang pulak citer lama-lama yang ideanya telah dipatahkan oleh ramai orang. Orang macam ni yang Anwar-Dajjal suka. Yang bijak-bijak, ramai yang telah tinggalkan Anwar-Dajjal. Yang ada sekarang ni semuanya berkualiti seperti ko… Katak bawah tempurung. Patutlah Anwar-Dajjal gabra terpaksa buat lakonan seorang sendiri, raih simpati orang overseas.

  11. ron95 says:

    citer revolusi bontot dia!

    • anti-Dajjal says:

      40 Alasan Mengapa Pertuduhan Kes sodomi II terhadap Anwar terlalu Sukar untuk Dipercayai
      Itu nampaknya satu rancangan yang mencukupi. Dapatkan seorang pemuda pro-UMNO. Letakkannya dalam pejabat Anwar dan biarkannya mendekati Anwar. Kemudian suruh dia menuduh Anwar meliwatnya. Polis, kehakiman dan kerajaan akan melakukan yang seterusnya. Ini akan memaksakan Anwar keluar dari arena politik dan dia tidak akan mengancam kekuasaan UMNO lagi.
      Tetapi sesuatu terjadi dalam perjalanan ke proses pengadilan. Masyarakat tidak percaya cerita ini. Terlalu banyak “lubang” telah muncul sampai keseluruhan struktur pembohongan yang lemah ini runtuh. Tidak dapat diragukan lagi ada beberapa orang manusia dalam UMNO cuba untuk bertahan dengan teka-teki yang melucukan ini tapi mereka mengarahkan seekor kuda mati untuk berjalan. Mereka hanya berjaya untuk mendapatkan rasa hina daripada rakyat.
      Saiful membuat banyak kesalahan sebelum dan selepas pelakonannya dengan gagal menyembunyikan gerakannya dan merupakan seorang pelakon yang teruk. Mungkin dia fikir watak mangsa tidak begitu penting kerana ada pemain lain yang lebih berkuasa di belakangnya akan mengurus kesemuanya. Tapi ada batasnya setakat mana kebodohan dalam cerita itu yang dapat diterima oleh masyarakat. Seorang mangsa sodomi yang telah dipaksa atau si lelaki yang merogol tidak akan tersenyum dan melambaikan tangan kepada media umum di depan khalayak umum seolah-olah dia berasa bangga dengan perkara itu.
      Nampaknya ia merupakan sesuatu perancangan yang tergesa-gesa. Jadi di sinilah adalah 40 alasan mengapa tuduhan sodomi terhadap Anwar terlalu sukar untuk dipercayai.
      Dakwaan Itu
      1. Tuduhan sodomi secara rela hati pada asasnya adalah lemah karana tidak sepadan dengan kenyataan umum Saiful di mana dia menuduh telah dipaksa (juga dia telah bersumpah sedemikian atas nama Quran).
      2. Kerajaan sama sekali tidak berniat untuk menuduh kesalahan sodomi antara orang homoseksual tetapi mengapa tiba-tiba berminat untuk menuduh Anwar karana sodomi secara rela hati? Bagaimanakah semua kegiatan homoseksual yang berlaku di bawah hidung pihak berkuasa di sekitar KL? Tidak ada orang yang pernah dituduh kerana sodomi secara rela hati sejak kemerdekaan kecuali Anwar dan kononnya pasangannya di sodomi I.
      3. Mengapa tidak Saiful dituduh sebagai seorang yang pasangan yang rela hati? Bukankah seharusnya dia dituduh sekurang-kurangnya ke atas perilaku tidak senonoh itu dengan kononnya tidak melakukannya atas kerelaan hati sendiri?

      • anti-Dajjal says:

        Perilaku Saiful
        4. Dikatakan telah diliwat sebanyak lapan [8] kali. Mengapa dia dapat bertahan begitu lama? Untuk gaji bulanannya sebanyak RM1000? Apakah yang ditakutinya daripada seorang pemimpin pembangkang yang tidak memiliki pengaruh dalam pemerintahan?
        5. Seorang pemuda yang berumur 24 tahun itu tegap dan bertenaga, menuduh bahawa dia telah diliwat secara paksa oleh seorang tua yang berusia 62 tahun yang ada sakit belakang. Bukankah ini terlalu mustahil?
        6. Membuat laporan polis 2 hari setelah kejadian yang dituduhkan. Apakah dia menunggu untuk melihat sama ada dia telah hamil?
        7. Telah bekerja hari berikutnya seperti biasa dan kelihatan berjalan lurus.
        8. Menghadiri aktiviti di rumah Anwar pada waktu malam dengan kehadiran Anwar dan menyajikan kopi kepada para tamu. Adakah seorang yang telah diperkosa akan melakukan itu?
        9. Mengirim e-mail yang isi kandungannya begitu mesra kepada Anwar bahawa dia ingin meletakkan jawatan kerana dia malas dan tidak berkeupayaan. Tidak disebutkan pula bahawa dia tidak dapat tahan lagi dengan kelakuan sodomi itu.
        10. Tidak menunjukkan sebarang tanda sebagai seorang yang menjadi mangsa dan mengalami trauma. Tersenyum dan melambai tangan kepada media umum setelah dia membuat laporan polisnya. Nampaknya bangga menjadi mangsa perkosaan laki-laki.
        11. Bertemu dan diambil gambar dengan pegawai-pegawai atasan di Jabatan DPM beberapa bulan sebelum kejadian yang dituduhkan. Kononnya dia telah pergi ke sana untuk memohon biasiswa namun Jabatan DPM adalah tempat yang salah untuk pergi untuk biasiswa. Mengapa pula semua kebohongan ini?
        12. Bertemu dengan Najib yang merupakan seorang Timbalan PM di kediaman rasminya 2 hari sebelum kejadian yang dituduhkan. Najib pada awalnya menafikan pertemuan tersebut, kemudian mengatakan kononnya Saiful ingin memohon biasiswa? Adakah Timbalan PM begitu mudah untuk dijumpai? Mengapa pula seorang yang telah dibuang dari Universiti memerlukan biasiswa?
        13. Dalam kenyataan putar-belit Najib yang terakhir mengatakan dia menyarankan Saiful yang telah mengalami trauma itu untuk membuat laporan polis. Tetapi ini berlaku sebelum kelakuan sodomi itu!
        14. Berjumpa dengan polis SAC Rodwan di bilik 619 dalam Hotel Concorde Shah Alam sehari sebelum kejadian yang dituduhkan itu. Adakah mereka berbincang dengan biasiswa?
        15. Ibu angkat Saiful, Mumtaz Jaafar adalah teman dekat dan ‘bag lady’ Rosmah Mansor, isteri Najib. Dipercaya secara umumnya bahwa plot itu telah dihasilkan oleh Rosmah dan Najib.
        16. Dikenal sebagai seorang yang pro-BN yang fanatik semasa di pengajian tinggi.
        17. Pergi ke Hospital Pusrawi untuk mendapatkan pemeriksaan perubatan dan memberitahu doktor bahawa dia telah diliwat oleh bahan plastik. Doktor mengatakan dia nampak normal. Kenapa dia tidak pergi terus ke balai polis?
        18. Pergi ke masjid untuk bersumpah bahawa Anwar meliwatnya melawan kehendaknya semasa pilihan raya kecil Permatang Pauh supaya BN mendapat modal politik daripada itu.
        19. Nampaknya seorang mangsa rogol yang paling inginkan publisiti meluas di dunia, sama ada lelaki atau perempuan, tidak berlaku sebelumnya!

        • backdoor says:

          Kalau anwar tak buat tu semua kenapa takut sangat nak bersumpah laknat? Kalau ko berpegang kuat pada khalimah Allah, kalau ko percaya dengan kekuasaan Allah, kalau ko percaya bahawa Allah itu wujud kenapa ko tak nak percaya bahawa Anwar takut dgn diri dia sendiri untuk bersumpah laknat???? Kalau ko tak percaya dengan mahkamah dunia, biar Allah yang menentukan takdir Anwar dan Syaiful. Sehingga Anwar tidak melakukan sumpah laknat itu, kami tetap menyatakan bahawa dia adalah bersalah. Semua orang mahu kan kebenaran atas nama Allah S.W.T. Fikirlah byk2.

        • jefri says:

          hai dajal, ko ni memang bangang. ko kena ingat saiful tu anak didik PKR. dia diasuh dan diliwat oleh Aljuburi. Kenapa nak salahkan umno. salahkan aljuburi kenapa semua mat2 jambu nak di liwat. 8 kali ke 10 kali ada ku kisah. pokoknya dia dah tahan asyik diliwat oleh Anuwar dgn hang RM1000 sebelun sedangkan China doll RM1000 sekali nungkil. Sebab tu Saiful tak tahan asyik nak liwat siang malam, sedangkan jijah dah tak tahan sampai loose. agaknya tak lama lagi hang pun buat kes sebab tak tahan dijuburi oleh Anuwar.

      • Ahmad Zack says:

        (1) Saiful bersumpah bahawa anuwar telah memasukkan zakarnya ke dalam dubur saiful (dia tak bersumpah bahawa dia dipaksa)
        (2) Jangan tuduh melulu, ada lagi kes sodomi selain anuwar, ko luangkan cari betul2, mesti ada cuma takdelah liputan meluas mcm kes anuwar ni, lagipun kes saiful berkaitan dengan ahli politik berprofil tinggi dan mendapat liputan meluas media massa dalam dan luar negara.
        (3) tak kisahlah rela ke, tak rela ke, separuh rela ke, sukarela atau paksarela, yang penting liwat atau tak? YES or NO?

    • anti-Dajjal says:

      Polis & Penuduhan
      20. Mengapa sumber yang besar dan tenaga kerja yang ditujukan untuk kes ini seolah-olah sodomi rela hati adalah kejahatan paling keji di negeri ini, lebih buruk daripada pembunuhan seorang wanita Mongolia? Bagaimana kononnya seorang pasangan sodomi yang rehat hati ini dengan tiba-tibanya menjadi seorang mangsa dengan keseluruhan kerajaan berkumpul untuk mencari “keadilan”? Hubungkan ini dengan No. 2 dan cuba fikirkan sama ada ia masuk akal atau tidak.
      21. Salinan dari laporan polis telah diberikan kepada Anwar hanya setelah dia disoal siasat oleh polis dan setelah diminta banyak kali oleh penguamnya. Biasanya seorang yang dituduh harus diberikan salinan laporan polis sebelum mengambil kenyataannya untuk mengelakkannya daripada dituduh tanpa sedar diri. Mengapa proses ini tidak diikuti? Apakah polis mengubah proses untuk merancang tuduhan itu dan memutar-belitkan laporan polis untuk cocok dengan gerakan Anwar?
      22. Mengapa Anwar perlu ditahan selama semalam di dalam penjara sedangkan dia boleh dilepaskan pada hari yang sama? Pada pagi berikutnya dia telah diajukan beberapa soalan yang tiada kena mengena dengan tuduhan dan dilepaskan. Tetapi telah diumumkan bahawa unit penjaranya telah “disapu” oleh unit forensik setelah pembebasannya. Adakah mereka mencari kesan DNAnya?
      23. Anwar diminta untuk memberikan sampel darah semasa pemeriksaan perubatan tetapi dia menolak. Selepas itu pemimpin UMNO telah membuat panggilan umum terhadapnya untuk memberikan sampel. Mengapa perlu adanya perbincangan untuk mendapatkan sampel darah Anwar tanpa perlindungan apa-apa pun? Disebabkan bahawa sampel darahnya telah ditanam di atas tilam di sodomi !, mengapakah Anwar perlu membuatnya begitu mudah bagi mereka?
      24. Setelah Anwar menolak untuk memberikan sampel darahnya, Usul Pengenalpastian DNA yang baru telah dicadangkan di mana polis dibenarkan untuk mengambil sampel darah daripada sesiapa yang dicurigai, sampel DNA boleh diuruskan oleh polis. Kesahihan bukti DNA tidak boleh dilawan dan hakim diwajidkan untuk mengambil kira bukti DNA sebagai sesuatu yang kukuh. Kementerian Dalam Negeri ingin membentangkan usul ini dalam parlimen. Apakah anda dapat menghidu tikus di sini? Syukurlah Usul ini belum disahkan setelah mendapat tentangan yang banyak.
      25. Penuduhan ini telah dialihkan dari Mahkamah Sesyen ke Mahkamah Tinggi tanpa sebarang alasan yang munasabah. Jika mereka memiliki bukti yang kukuh, sudah pasti Anwar dapat disabit kesalahan di dalam mana-mana mahkamah dan di bawah sesiapa hakim. Jadi mengapa perlu adanya perjuangan panjang untuk memindah kes ini seolah-olah seluruh kes mereka tergantung pada siapa yang mengadilinya?
      26. Penuduh juga berjuang sampai ke Mahkamah Persekutuan untuk menolak memberikan dokumen yang diperlukan kepada Anwar untuk pembelaannya mengikut Kod Prosedur Jenayah, bahkan tidak ada senarai saksi yang asas. Mengapakah adanya kelakuan yang seolah-olah tidak dapat menerima kekalahan dan kotor ini jika mereka memiliki kes realistik dengan bukti yang kukuh?
      27. Dalam setiap kesalahn seksual di mana penetrasi merupakan faktor penting, tiada penuduhan boleh diteruskan tanpa bukti perubatan yang menyakinkan. Dalam hal ini, penuduhan diteruskan tanpa adanya bukti perubatan yang meyakinkan (lihat no.28 & 29). Adakah mereka tergantung pada seorang hakim yang mengikut arahan? (Lihat no. 25)

    • anti-Dajjal says:

      Aspek Perubatan
      28. Sebuah laporan perubatan telah dibuat oleh Dr Mohamed Osman dari Pusat Perubatan Pusrawi, seorang doktor dari negara Burma dengan 30 tahun pengalaman telah menyatakan bahawa dubur Saiful tidak pernah ditembus.
      29. Sebuah laporan perubatan yang berasingan yang ditulis oleh 3 pakar dari Hospital KL juga menegaskan bahawa Saiful adalah “lelaki dara dubur".
      30. Pihak penuduh mengatakan bahawa mereka memiliki sampel DNA yang diambil daripada rektum Saiful yang dapat mensabitkan Anwar tetapi para pakar mengatakan bahawa lingkungan ini amat “membahayakan” kewujudan air mani dan cenderung dengan “pencemaran”. Lagipun tiada DNA yang boleh digunakan selepas 2 hari.
      31. Penuduh menolak untuk memberikan sampel DNA Anwar untuk pengesahan berasingan. Jadi sebarang tuduhan tentang positif pengesahan adalah hanya kata-kata daripada ahli kimia kerajaan terhadapnya.
      32. Penuduh tidak dapat membuktikan bahwa sampel DNA yang dimaksudkan itu adalah sebenarnya diambil daripada dubur Saiful kononnya.
      33. Ada kemungkinan bahawa setiap sampel DNA mungkin telah dibubuhi dengan DNA Anwar yang dikumpul secara diam-diam. (Lihat no. 22 dan 23)

      Kehidupan Peribadi Anwar
      34. Anwar adalah datuk yang berumur 63 tahun dengan 6 orang anak dan isteri yang penuh kasih. Apakah seorang ayah homoseksual melahirkan 6 orang anak dan memiliki hubungan yang mesra dengan isterinya?
      35. Jika kecenderungan seksual Anwar adalah benar maka mananya pasangan-pasangan yang lain? Mengapa tidak ada orang yang keluar untuk mengumumkan hubungan dengannya? Kesemua orang yang dikaitkan sodomi dengan Anwar telah menolak pengakuan mereka kerana telah dipaksa di bawah penyiksaan pada saat mereka dibebaskan.
      36. Anwar baru saja memimpin pembangkang untuk meraih kemenangan yang menakjubkan di Pilihan Raya pada Mac 2008 dan berancang untuk mengambil alih pucuk pimpinan Kerajaan Persekutuan. Mengapakah Anwar mahu mengambil segala risiko hanya untuk seorang pelajar yang tidak tamat pengajian tinggi? Jika memang nafsunya begitu besar, haruslah ada banyak orang lagi tetapi dimanakah pasangan-pasangan yang lain?

      Pernyataan Semasa Perbicaraan
      37. Kononnya mengatakan bahawa Anwar adalah idolanya, tapi teman-teman kuliahnya mengatakan dia membenci Anwar.
      38. Kononnya mengatakan bahawa dia terkejut dan jijik dengan permintaan Anwar yang tidak senonoh itu tetapi masih mandi dan menyediakan dirinya. Jadi adakah itu rela hati atau bertentangan dengan keinginannya seperti yang telah disumpah di masjid?
      39. Pihak penuduh menghasilkan satu tabung KY jelly. Adakah Saiful datang dengan KY jelly? Jika itu milik Anwar, takkan Anwar tidak ambil balik?
      40. Kononnya tidak berak selama 2 hari untuk menyimpan bukti penting dalam duburnya. Begitu gagahnya. Bukankah lebih mudah untuk pergi ke balai polis dengan serta-merta? Takkan dia tidak mencuci KY jelly dari duburnya?

      • Bapak says:

        Soalan pendek untuk tuan anti dajjal: KAMU COPY & PASTE TULISAN SAPE NI??

        • anti-Dajjal says:

          Ini fakta…

          • backdoor says:

            fakta apa? ko jgn jadi bangang kat sini!!! Tak de ke kes datuk rogol cucu atau datuk melakukan luar tabii kat cucu kat malaysia nih…dangkal sungguh lah pengetahuan ko nih…ko ingat bila anwar ni tua dia tak de nafsu…yg dah tak de nafsu tu wan azizah, yang tak mampu melayan nafsu serakah anwar sbb tu anwar cari lobang segala lobang kat luar…ko ingat dia maksum?

        • ron95 says:

          Ntah le…malaysiakin i kot…biasala offical aljuburi news.. boleh baca tapi jgn percaya.. retorik semua tuh!

        • kakak says:

          Apa kata tentang doktor Pusrawi minta Saiful pergi ke hospital kerajaan?

          Tentang idola, seseorang boleh berubah apabila sudah bertemu mata. Tambahan lagi si Anwar dengan kata-katanya yg memukau dan bergegar dengan quotation Quran dan hadis yang memang dia lakukan apabila sahaja buka mulut. Malah kalau pergi ke suatu tempat baru katanya, sibuk hendak tanya di mana tempat solat. Lagilah mudah terpesona sebab alim mualim! Anak saya pun tak suka Amwar tapi suka dengar pidatonya. Itu baru dengar dari jauh saja. Apatah lagi sudah bergaul dan berinteraksi saban hari.
          Apa yang hendak tegakkan pun kita tidak percaya sebab selain dari yang ini, banyak cerita lain yang kita tahu mengenai Anwar, malah dari orang yang pernah rapat dengan dia hingga menyebabkan cerai berai.
          Tak usahlah hendak menegakkan benang basah.

          Anwar berlakon tetap berlakon! Dalam penjara Sg Buloh siap pakai penahan leher sendiri sambil tengok cermin.Lepas itu berjalan sendiri ke kerusi roda dan terus duduk tanpa bantuan serta ditolak oleh jururawat yang bersekongkol untuk menemui wartawan!! Aduh hebat!!

          Saya rasa al-dajjal ini Anwar sendiri ke?? Jangan marah sebab sekadar bertanya

      • backdoor says:

        Kenapa mengurung Rahimi dan Rashid dan memaksa mereka menanda tangani akuan bersumpah palsu? Untuk apa? Kenapa tak semua pekerja2nya diminta berbuat demikian? Apa relatifnya buat mcm tu? Kamu ingat semua orang berani ke nak tampil ke hadapan dan membuat pengakuan tanpa menilai maruah diri dan keluarga terlebih dahulu? Kalau kamu kata anwar ini telah melahirkan 6 orang anak dan mesra bersama isteri nya, kamu hidup ni hidup di zaman apa sehingga perkara-perkara di dalam masyarakat pun kamu tak tahu? Takkan kamu tak tahu bahawa terdapat ramai yang sudah berkahwin tetapi masih lagi melakukan aktiviti2 hubungan sejenis, tak kira lah dgn lelaki lembut, lelaki macho ataupun pondan2 dan juga hubungan dengan wanita lain? Kamu tak tahu ke apa itu hetroseksual, biseksual, gay, lesbian dan transeksual? Kamu tahu ke anwar dalam ketegori mana? Dan yang nyatanya dia bukan dari golongan hetroseksual…..byk lagi yg ko perlu kaji sebelum mempercayai naluri dan firasat ko tu saje….

      • antibelit says:

        28. laporan perubatan hospital swasta macam pusrawi tak boleh jadi bukti mahkamah. takkan tak tahu kot?
        29. mana buktinya, ke ni cerita rekaan saja? siapa nama individu2 tersebut? kenapa tak ada disebut dalam mahkamah?
        30. mengarut. sample dna dari swab boleh bertahan pada suhu bilik paling kurang 30 hari tanpa sebarang degradation yang boleh menjejaskan analisis. dna anwar dalam dubur saiful juga adalah dna air mani.
        31. apa perlunya pengesahan berasingan? ahli2 kimia yang dibayar oleh anwar tu boleh dipercayai ke? kenapa anwar tak bagi sahaja sample dna apabila diminta?
        32. anda menipu dan cuba menafikan apa yang berlaku. telah berkali2 dibuktikan bahawa sample dna mani dalam dubur saiful berpadanan dengan dna anwar.
        33. sample dna dalam dubur saiful adalah bersifat dna air mani (haploid). dna dari sel dan tisu lain semuanya diploid, jadi anda mengatakan bahawa terdapat kemungkinan seseorang telah melancap anwar dan memasukkan air maninya ke dalam dubur saiful? mungkin air mani itu datang dari faraj china doll ya saya setuju.
        34. ala ko ni baru lahir semalam ke? berlambak peliwat yang berkahwin dan ada anak. ya anwar bukan homoseksual, dia biseksual. puas hati?
        35. sekiranya pasangan2 lain mengaku pun, adakah keadilan dapat berpihak kepada mereka? lihat saja kes azizan di mana tuduhan liwat gugur atas sebab dia tidak ingat tarikh. ruang keraguan seperti itu tidak wujud dalam kes saiful. hanya sukma sahaja yang menarik pengakuan beberapa tahun selepas itu, tapi kau seolah2 cakap macam ramai je. sukma yang jambu tu boleh dipercaya ke?
        apa bukti sukma disiksa? penipuan lagi,
        36. do not underestimate human desire. kalau dah nafsu menguasai, orang yang ahli ibadat pun tak mampu nak menahan, apa lagi kalau dah jadi tabiat. tengok background anwar sbg bekas mckk.. hmmm ;)
        37. itu bukan isu yang relevan. so what kalau dia benci anwar? he still f**ked him in the ass!
        38. penipuan. saiful tak mandi lepas anwar liwat dia. sama ada dgn keinginan atau tidak juga tidak relevan. isunya, anwar kini didakwa meliwat. bukan meliwat tanpa kebenaran. haha
        39. kes tertinggal, macam kes anwar tertinggal jam omega waktu kongkek china doll lah….
        40. majoriti mangsa jenayah seksual tidak pergi ke balai polis dengan serta merta, mungkin kerana trauma, malu dna sebagainya. 2 hari je pun, kecoh la lu…

      • taufan says:

        Banyak “teori berdalih” dari fakta kes. Semua fakta yang ada pun telah dimatikan menerusi hujahan di mahkamah. Sebab itu Anwar-Dajjal kena bela diri. Anta fahamkah? atau anta tak mau faham dek ketaksuban kepada belalai Anwar?

      • Saint Gabriel says:

        Terima kasih diatas penulisan tuan, tuan bagus kalau jadi penulis cite kartun.

      • Saint Gabriel says:

        Penerangan dari antibelit tu cukup baik, lu tak nak jawab ke? Yalah kalau melihat dari ketaksuban lu kat Anwar, penerangan apa pun lu mesti tak terima melainkan lu sendiri yang dipaksa menadah. Tak apalah kes liwat & cina doll kita tolak tepi lah jangan menuduh tak baik, tapi kes dia dengan pentol pentol yahudi tu cam mana lu tak nak komen ke?

        • anti-Dajjal says:

          Tak perlu komen banyak2 pd org yg dah dibutakan hatinya oleh Allah… Umno dah nak kalah PRU-13 nanti… jadi geng2 cari makan CARMA… macam kau org semua nanti akan terbeliak mata/tak pon menangis tersedu mcm sorg Menteri Besar Umno selepas negeri jatuh ke tangan Pakatan Rakyat.. Menteri Besar Toyol pulak yg kamu sokong tu tengah tersangkut kes rumah berjuta2… nanti lepas PRU-13 lagi ramai yg tersangkut… tp aku tahu, kau org pon tahu, apa yg pemimpin2 umporno kau org buat… IPP, kes2 songlap duit, royalti jd ehsan…dan byk lg… cuma psl kau org semua talibarut/CARMA maka tutup mata sebelahlah…nati tak merasa hidup mewah hasil curi duit rakyat…

  12. labu says:

    Oslo, Norway melotup!!! Lepas ni graf Islamophobia naik balik ke tahap merah. Lepas ni kita tengok suspect pengebom mesti ada Bin. Lepas ni kita tengok banyak lagi kartun menghina keluar. Hampeh!!!

      • labu says:

        Ingatkan Islamophobia, rupanya KKK, Crusaders sendiri yang mengamok. Patutla 1st day aje yg heboh, prime news. Masuk 2 day, dah jadi standard footnote je, berita kaki. lancau la lu western media.

        • Anu Anwar Busuk says:

          Standard arr tu Bro…dah memang kapir lahanat..memang tebal semangat double standard kepada Islam..itu dah kira standard issue pada dorang …yang lagi tak guna ialah tok syeikh yang mengaku Islam kow2 punya tapi dok jilat bontot Yahudi cam Saudara Anwar Bin Ibrahim kita …

          • anti-Dajjal says:

            Umno pon sama, lagi byk phobia, dgn kartun Zunar pon fobia, baju kuning pon fobia, dgn Bersih 2.0 (tuntutan 8 perkara yg menguntungkan rakyat malaysia) pon fobia, dgn warna Hijau fobia, dgn kopiah pon fobia, dgn Demokrasi tulen pon fobia, haa dgn JUDI umno SUKA… SBB ITU PEMIMPIN2 UMNO ADA BANYAK SAHAM KT GENTING.

          • backdoor says:

            PAS & PKR pulak suka khalwat, zina dan liwat…benda haram yang lazat…..Anwar pulak phobia dgn Ummi, Ezam, Nalla, dan bekas2 penyokongnya sendiri…tak de orang alin dr PKR haprak sendiri hahahaha

  13. usop wilcha says:

    AKU RASA PDRM KENA FRAME DENGAN ANUWAR & THE GANG MASA BERSHIT 2.0. SEMUANYA TELAH DIRANCANG OLEH GANG ANUWAR UNTUK MENGENA PDRM….JAHAT SUNGGUH JAHAT ANUWAR, FUCKATAN RAKYAT DAN PAS….BEGITULAH JADINYA APABILA SYAITAN DAN IBLIS DIAMBIL MENJADI KAWAN SEBAGAIMANA FATWA NIK AJIS….

    • anti-Dajjal says:

      Yerlah…betollah tu. PDRM layan Dato’ T mcmana… rakyat dah nmpk semua, ko org jenis buta mata hati, buta agama…jahil, memanglah tak nmpk… Inilah jenis pengikut2 Dajjal di akhir zaman yg buta sebelah… mcm ahli2 umPORNo… Abu Jahal pon mintak doa depan Kaabah… Tetap mengaku dia benar,,PASAL KUASA ADA DI TANGAN… Nabi di kata penipu, pembohong, ahli sihir, pemecah belah masyarakat, walhal Nabi bela ORG2 MISKIN, ORG2 LEMAH, ORG2 YG DIZALIMI… ISLAM TETAP MENANG, PUAK2 TAGHUT (YG BERJUANG SELAIN ISLAM PASTI KALAH… PRU-12 JADI BUKTI… PRU-13 KE, PRU-14 KE, SBB ALLAH DH JANJI… SEBELOM KIAMAT ISLAM TETAP MENANG…

      • anti dajal sebenar says:

        Ya betul tuan tapi bukan demokrasi demonstrasi cam pemimpin yg kau puja tu ada kau dgr Imam Mahdi masuk election mng ngan Yahudi? Kata anti dajal tapi nak pemimpin dilantik dgn sistem dajjal

      • backdoor says:

        apa yng salah nya PDRM layan dato’ T? Mahkamah pun dah jatuh hukum…tak payah nak persoalkan mahkamah pulak sebab hukum yg dijatuhkan adalah seperti termaktub dlm undang2 untuk semua rakyat malaysia yg melakukan kesalahan yg sama. Masalahnya bila si jubor tu nak saman eskay? Umat mana yg kata Nabi penipu? Memang ada nabi menipu pun iaitu nabi anwar ibrahim yg diangkat dan diwahyukan oleh PAS!!!! Memang umat islam akan naik akhirnya tetapi bukan umat islam dari PKR dan PAS yg memperjuangkan agama islam palsu…sekejap kata halal sekejap kata haram…apa yg haram PKR buat lakukan semua di halalkan oleh PAS..tak de pendirian…pengharaman premis judi, arak pada bulan puasa boleh ditarik sewenang wenangnya…kenapa takut pada DAP kenapa tak takut pada ALLAH? sape yg buta dan tuli sekarang?

        • anti-Dajjal says:

          Cuba chek balik, apa hukuman biasanya yg dikenakan ke atas org yg memiliki dan menayangkan video lucah? Bukan ke penjara…dan denda yg berat. Cuba chek hukuman yg di kenakan ke atas kesalahan yg sama… itu yg rakyat nampak… TAPI AKU SUKA SANGAT UMNO NI TAK NAK BERUBAH…PERANGAI MAKIN ANGKUH… BAGUS SEBENARNYA. SEBAGAIMANA PM NAJIB CKP., JIKA UMNO TAK BERUBAH, UMNO AKAN REBAH… HARAP2 SGT ORG2 UMNO JGN BERUBAH… SYUKUR ALHAMDULILLAH… BAKAL REBAH..

          • backdoor says:

            cuba ko bagi tau mana kes yg sama dgn trio datuk T? fakta yg mana satu…

          • huhu says:

            Yang aku nampak , PKR yang makin nak hancur lumat ditelan bumi. Kerajaan tetap akan gah dan akan menang besar dalam PRU13 nanti, insyaAllah…

            Erkkk…encik anti-dajjal, kalau tak faham undang2 sila rujuk dengan orang yang faham. Kalau kita sebuk buat andaian sendiri sambil bila2 pon kita akan SESAT…

          • Bapak says:

            Cuba En. Dajal bagitau kami hukuman tu dalam seksyen berapa dan fasa berapa dalam undang2 negara….

          • pangkah says:

            Cuba check balik, apa hukumnya berzina dan meliwat….?

          • Nenek Pak Udin says:

            Cuba chek balik, apa hukuman biasanya yg dikenakan ke atas org yg suka memfitnah dan suka mendoakan keburukan orang lain?

          • taufan says:

            Aku dah kata dah.. Dia orang ni cakap semua pakai rhetorik. Isi tak ada, fakta tak ada. Nak goreng orang yang tak ada ilmu boleh lah. Macam aku kata… “Anak aku pun boleh cakap”

      • pangkah says:

        Pangkah PAS masuk syurga, pangkah UMNO masuk neraka, kalu pangkah PKR yang pemimipinnya suka berzina, meliwat tapi sampai sekarang x berani nak sumpah degan Quran camne citer….???

        • anti-Dajjal says:

          Siapa yg luluskan lesen judi? Bukan ke Umporno sejak 1951, Nama dia Loteri Kebajikan Masyarakat… itu pon tak tahu ke…

          Umno duk ikut MCA…dapat duit judi pon Umporno telan…

          Nampaknya memang UMNO TAK BOLEH BERUBAH DAH… CAKAP SAJA NAK BERUBAH…RAKYAT TAK NAMPAK BERUBAH KE ARAH LEBIH BAIK…TAPI UMNO BERUBAH KE ARAH LEBIH JAHAT..

          • backdoor says:

            kalau UMNO tak berubah..kenapa pulak PAS nak berubah kepada yang lebih teruk dari UMNO? UMNO lulus lesen judi untuk orang cina bukan untuk umat islam…klu ade yang terlibat dosa tu tanggung sendiri lah…tak same ke apa yg PAS buat sekarang…apa jadi di Subang Jaya dan Negeri Kedah antara PAS dan DAP?…tarik semua larangan kerana DAP… dari negara Islam kepada negara kebajikan…lepas ni dari negara kebajikan kepada negara apa pun aku tak tahu….daripada hudud terus jadi pak turut….kepala hotak kau berjambul….

          • usop wilcha says:

            MEMANGLAH PERIKATAN(bukan UMNO) YANG BAGI LESEN JUDI ZAMAN DULU…TAPI YANG DEPA PKR&PAS DAH ADA KUASA LA NI..ANYTIME BOLEH HAPUSKAN…AWAT TAK BATALKAN SAJA SEMUA LESEN JUDI KAT KELANTAN, SELANGOR, PENANG DAN KEDAH…. HIPOKRIT BETUL LAH MANGKOK PR BELAKA NI.

          • sahirman says:

            Mamat anti dajal,
            Sebelum hang kata org lain jahat , cuba hang selidik balik apa kerajaan pas buat awal tahun 1990n bila ada syarikat nak mintak tanah di kelantan?….. depa kena bagi DERMA dulu cek adik ooi dan tunjuk resit derma puluhan ribu, baru dilayan application. jgn dok mudah kata orang lain jahat. hang pi balik belajar byk2 dulu dan baca byk2. org muda mcm hang mmg idealistik tapi tak realistik. pi mengaji byk2 sikit bagi otak hang clear n justifiable .

          • warisatuliman2011 says:

            Anti-Dajjal memang jahil sangat. Tu, tempat2 judi, maksiat, hiburan dan seumpamanya yg ada di negeri2 yg diperintah PR termasuk di kelate masih ligat berfungsi ko tak nampak ker? Apa punya bangang punya manusia. Gajah di depan mata tak nampak, kuman di seberang laut nampak. Memang sah ko ni tak sekolah hanya berguru di tok2 lebai palsu ko tu dan Anwar keparat.

          • anti-Dajjal says:

            Umno dulu kini dan selamanya2 sama jer…Ramai pemimpin2 umno skrg yg beli saham Judi Genting, semua rakyat dh tahu dah…Nak buat cner, Umno sejak 1951 makan duit Judi Kebajikan Masyarakat bersama MCA. Aku pelik org2 Umno ni, tak tahu Perlembagaan… kan lesen Judi tu, pusat/persekutuan yg bagi…negeri tak ada kuasa nak batalkan kecuali tak beri premis utk jual…itu aje. Kalu PR dpt perintah Malaysia, menguasai Parlimen barulah boleh batalkanlesen2 judi yg ada…itu pon tak tahu ke! Di Kelantan, kerajaan kelantan tak bagi jual, tapi kekasih Umno iaitu MCA dan Gerakan nak saman…Pejuang Islam Umno duk senyap ajer! Inikah perangai pejuang Islam Umno? Sepatutnya menyokong PAS dalam hal agama/hukum agama. Di Kedah, umno memang buat undang2 sejak 1997 berkenaan Premis hiburan tapi tak pernah di laksanakan…takut pd MCA. Kedah skrg, tak beri org2 Islam masuk premis hiburan bulan puasa.Tengok Melaka, negeri Umno lagi dahsyat, premis hiburan di lanjutkan masa bulan Ramadhan, maknanya di Melaka org2 Umno boleh terawih dlm premis hiburan sampai 3 pagi…

          • huhu says:

            Nampak sgtla anti-dajjal ni ketinggalan zaman. PAS dah berubah la, dulu negara islam, sekarang negara kebajikan…kah kah kah

          • Bapak says:

            Betul..UMNO x berubah, PAS yang sudah berubah…..berubah mengikut kepentingan politik pemimpinnya…

          • anti-Dajjal says:

            Negara Kebajikan ada dalam al-Quran, negara yg Allah yg mendapat keredhaan Allah.. Negara Islam ialah apabila sudah melaksanakan dan mengamalkan apa yg ada dalam al-Quran. Hinggakan org2 bukan Islam sendiri merasakan bahawa Islam itu agama yg menjalankan keadilan kpd semua, sama ada kpd org2 islam dan bukan Islam…yg akhirnya menjadi satu dakwah yg sgt berkesan utk mereka (org2 bukan islam mengenali Islam) dan seterusnya mereka memeluk Islam dgn hidayah Allah. Bukan mcm Malaysia skrg, ramai org2 Islam murtad kerana sudah 54 tahun, Umno tidak melaksanakan Islam dalam cara hidup pemimpin2nya dan kpd rakyat..

          • labu says:

            Yennadey! Orang tanya lain solan, awak pula lain jawapan. Ada faham ka tarak faham itu soklan? Ini worang suda blajar sama itu al-jubori ekk? Sumpah apa? Awak orang Islam? Orang Islam? Hukum mana awak pakai? Tak boleh jawab? Soalan lain…..

          • antibelit says:

            Dok kutuk2 UMNO dengan MCA, ko ingat DAP tu baik sangat ke? lagi jahat dari MCA ada lah. Baru tahap angan2 mentadbir negara pun dah nampak siapa yang lebih dominan dalam PR. Dlm PR, PAS takat banyak penyokong je tapi dalam menentukan dasar tak nampak habuk pun, kena gertak sikit dengan DAP dah menikus. Last2 gadai perjuangan negara islam, ikut acuan DAP. Baguslah, masuk lubang biawak sikit2 ye tak?

        • anti-Dajjal says:

          Pergi mengaji Islam dahulu lah… org ckp JAHIL, kang marah pulak. Ko tengok betol2 dlm al_quran, surah al-Munafiqun… GOLONGAN MANA YG SUKA BERSUMPAH? OK, AKU TANYA SEKALI LAGI BAGI CLEAR, GOLONGAN MANA YG SUKA SANGAT BERSUMPAH? OK AKU BAGI JAWAPAN…NI JAWAPAN DLM AL-QURAN, LOUD & CLEAR, GOLONGAN MUNAFIK SUKA BERSUMAPH, DAN BERMAIN2 DGN SUMPAH… KO NAK JADI GOLONGAN MUNAFIQ???

          • Nenek Pak Udin says:

            Terus terang aku cakap kat ko, ko yang kena lebih mengaji Islam dengan lebih dalam lagi… Satu pesanan ringkas aku buat ko, jangan takbur sangat dengan ilmu yang ko ada tu… Nikmat yang Allah bagi tu anytime je Dia boleh tarik balik…

          • warisatulikhlas2011 says:

            SalamPersatuanIman. Janganlah cakap macam ni. Ada kaedah dalam Islam untuk membolehkan sumpah mubahalah. Cuba teliti sewaktu Sodomi 1 apakah respon Harun Din (PAS) dan Ishak Baharum (JAIS) kpd Anwar – “Bersediakah untuk bersumpah kalau benar?” Kalaulah tak ada kaedah tersebut nescaya kedua ulama yang disegani ini tak akan tanya.

            Untuk penyokong BN mahupun PR, close rank, jaga akhlak dan bersatu dalam iman dgn berpegang pada tali Allah. Pemimpin-pemimpin keduanya wajib menyeru ke arah kesatuan iman.
            Jangan jadi umat yang rugi di dunia, rugi di akhirat.
            Wallahu alam.

          • HairanPAS says:

            Apa punya hujah le. Dalam Islam memang ada cara membersihkan diri dengan bersumpah. Ni dia bagi hujah surah al-Munafiqun. Kalau cam tu senang je lah.. taknak sumpah walaupun perlu terus bagi hujah tu. Harun Din pun pernah tanya ‘anta berani bersumpah?’ pada Anwar, masa Reformasi 1998 dulu.

          • backdoor says:

            itu golognan yg mempermain-main sumpah dgn nama Allah lah baghal…dan sape pulak antara orang yang tergolong dari golongan2 munafiq? yg menyembunyi kan kebenaran, yg memutarbelitkan ayat2 Allah dan RasulNya untuk kepentingan dunianya, yg mengkafirkan saudara seislamnya…itu pun ko tak boleh fikir ke?

          • anti-Dajjal says:

            Fatwa Dr Yusuf al-Qaradawi berhubung kes liwat terhadap DS Anwar Ibrahim:
            “Sesiapa yang merancang dalam fitnah tersebut, sama ada secara langsung atau tidak langsung maka hukumnya adalah MUNAFIK,sesiapa yang membantu menyebarkan berita fitnah tersebut maka jatuh hukumnya sebagai FASIK”

          • usop wilcha says:

            KESIAN anti dajjal….KENA LIWAT DEPAN BEL;AKANG ATAS BAWAH DENGAN ANUWAR SI ANUGERAH TUHAN…TU YANG TAK TAHAN TU….

          • backdoor says:

            Yusul Al-Qadrawi membuat fatwa atas kesimpulan fakta yang dipengaruhi oleh Anwar sendiri…janganlah buta mata dan hati sangat…adakah mengakaji dengan lebih mendalam tentang segala bukti dan fakta yang dibentangkan? Kenapa hanya kes Anwar sahaja yang hendak difatwakan? Kenapa kes2 lain yg sama tak de difatwakan seperti ini? Telus ke fatwa yang dikeluarkan? Walaupun Yusuf Al-Qadrawi adalah ulama terkenal dan termahsyur, tak semestinya apa yang difatwakan itu adalah sesuatu yang benar dan telus….Mungkin pada masa itu Yusuf juga hanya berdasarkan apa yg diterangkan oleh Si Dajjal Anwar sahaja…Kalau Yusuf keluar kan fatwa haram fitnah keatas Najib dan Rosmah, ko nak ikut gak ke? Mesti ko mencebikkan muncung ko jugakkan….

          • lady says:

            Bodohnya anti dajjal ni,

            Nampak sangat jahilnya anda. memang golongan munafik yang suka bermain dengan sumpah tetapi orang islam yang Benar tidak takut untuk bersumpah . Sumpah dibenarkan di dalam islam mengikut cara yang di ajar oleh nabi. Allah sendiri bersumpah…tetapi atas nama makhluk dan kejadian yang di ciptanya…contoh, ayat surah Al Asri…Allah bersumpah atas nama masa : “Demi masa sesungguhnya manusia itu di dalam kerugian! ” Di dalam Alquran kalau kita kaji banyak lagi ayat2 yg menunjukkan Allah bersumpah atas nama kejadianNya..

            Sorry to say….bodoh bodoh sungguh anda. Dar cakap pun dah tahu belajar tak setinggi mana

          • lady says:

            wahai anti dajjal,
            nama anti dajjal tapi penyokong dajal. Cakap ikut sedap mulut saja…orang UMNO pergi genting, orang PAS kena tangkap khalwat, tangkap basah, sokong Aljuburi yang meliwat, sokong Ambiga yang menjadi peguam yang menghalalkan kemasukan orang islam ke agama lain…tu namanya apa.. Pandai cakap kita tak boleh fitnah. dalil tu dah betul tapi cara tak kena. Cakap jangan fitnah, tapi orang PAS sendiri yang buat fitnah, pandai2 cipta fatwa. Alim ulama dipilih oleh Allah bukan main suka2 di pilih manusia.

            Cakap dengan orang bangang ni memang tak ada faedah. Bodoh tahap kritikal.

          • anti-Dajjal says:

            Umno yg bagi ruang kpd ambiga untuk membela org2 yg murtad tu…Kenapa Lina Joy boleh murtad didlm sebuah negara Islam….kata Umno kita ni negara Islam yg disegani dunia! Mcmana boleh negara islam yg disegani dunia, org2 Islam boleh murtad…dan satu lagi, kenapa Umno tak nak pinda undang2 yg lebih keras supaya tak beri jalan kpd org2 mcm Ambiga (peguam lawan/menurut peruntukan yg di buat/gubal oleh Umporno) supaya membela org2 Islam yg murtad… Kalau Umporno yg menguasai kerajaan Pusat, meminda undang2 yg lebih keras/menghalang murtad dgn apa cara sekalipon, maka, ambiga tidak akan dpt melawan peruntukan undang2 seperti itu. Maka kesimpulannya, Umnolah punca berlaku murtad di malaysia. Sama mcm kes GRO Melayu, org2 Melayu yg bekerja di kilang/kedai arak/hotel tuang arak…Apa tindakan Umporno? Ada tak undang2 menyekat org2 Islam bekerja di tempat seperti itu? Yang terbaru, baru nak buat di Kuantan, pahang, undang2 melarang GRO bekerja di tempat maksiat… dh 54 tahun memerintah, baru nk buat…

        • ron95 says:

          contoh ayat anti dajjal paling retorik dan ironik:
          Negara Kebajikan ada dalam al-Quran, negara yg Allah yg mendapat keredhaan Allah.. Negara Islam ialah apabila sudah melaksanakan dan mengamalkan apa yg ada dalam al-Quran. Hinggakan org2 bukan Islam sendiri merasakan bahawa Islam itu agama yg menjalankan keadilan kpd semua, sama ada kpd org2 islam dan bukan Islam…yg akhirnya menjadi satu dakwah yg sgt berkesan utk mereka (org2 bukan islam mengenali Islam) dan seterusnya mereka memeluk Islam dgn hidayah Allah.
          Deyy apa citer ni kalau org DAPig dan kafir harbi boleh senang2 mempersendakan ayat2 Quran dan Hadis Rasulullah s.w.t? ada ulamakahak hamPAS pujaan ko tu berdakwah dgn diorg supaya memeluk islam?…lagi jadi keldai bahgal tunggangan utk kafir harbi ade le..itu la maksud sebenar negara kebajikan hamPAS… malu dikata melayu pastu mintak tolong dgn iblis laknatullah!.. skrg aper citer?..wakakakakakkakakakaka!

          • anti-Dajjal says:

            umno mengHALALKAN JUDI TU DGN BERI LESEN JUDI, TAK MEMPERSENDAKAN AL-QURAN? BUKAN KE UMNO MENGAKU ISLAM…. DAP BUKAN ISLAM…

          • pape tah anti-dajjal ni says:

            dah xde topik nk cakap ke anti-dajjal? sikit je reply. Malaysia ni berbilang kaumnya. Kena fleksibel lah. Kalau xbagi lesen judi kang kaum lain pertikaikan.

            Yang Melayu nak pergi berjudi tu semua antara dia dengan Allah S.W.T.. Siapa kata UMNO menghalalakn judi hanya dengan memberi lesen? kau gila ke?

            Ok kalau Pakatan Pembangkang yang perintah Malaysia ni, luluskan lesen judi kau nak cakap ‘Tak pa lah “DAP BUKAN ISLAM”. gitu?

      • labu says:

        Org yg rasa lebih Islam dari yg lain. Lu ingat Islam akan bangkit semula sblm kiamat krn lu punya ulamak? Lu mimpilah sampai kiamat. Jgn kata org bukan Islam lari, org Islam sendiri pun akan lari dari ulamak lu. Dahla sorang jadi pembohong, sorang lagi suka keluar fatwa sedap ikut moncong janji lepas tengkok kroni dan menghalalkan cara. Sorang lagi takut dgn teknologi, macam pihak gereja takut dgn renaissance.

        Pigidah!

      • Bapak says:

        Satu soalan pendek.. ADAKAH PAS ITU SANGAT BENAR DI MATA ANDA?

        • anti-Dajjal says:

          PAS memperjuangkan Islam… Tak benar lagi? PAS ada alim ulama yg di iktiraf di pringkat antarabangsa, tak benar lagi? PAS membuat sesuatu tndakan berasaskan pandangan alim ulama dalam Islam..Tak benar lagi? Islam kata HARAM, PAS kata HARAM, Islam kata HALAL, PAS kata HALAL, tak benar lagi? UMNO PULAK…JUDI UMNO KATA HALAL, BERI LESEN, DAN PEMIMPIN2 UMNO TERMASUK DLM SENARAI PEMEGANG2 SAHAM GENTING…Umno Pejuang Islam? BETOL ATAU TIDAK? ANDA SOKONG MEMBABI BUTA, DI AKHIRAT NANTI, ANDA AKAN MEMAKI SESAMA SENDIRI… sbb masing2 dh nampak AZAB ALLAH… & akan menyalahkan sesama sendiri…

          • Bapak says:

            Ada ke saya cakap saya menyokong UMNO? saya sedang mengkaji apa dasarnya sedara begitu yakin dengan PAS dan begitu benci dengan UMNO. Mana tau kalau2 logik untuk saya kata PAS itu BENAR. Jadi siapa yang menyokong membabi buta?
            Hah..satu lagi soalan pendek: ADAKAH SEKIRANYA ALIM ULAMA YANG LAIN SAMA HEBAT ATAU LEBIH HEBAT DARI ULAMA2 PAS TIDAK SEPENDAPAT DENGAN ULAMA2 PAS MEREKA DIANGGAP TIDAK MEMPERJUANGKAN ISLAM?
            Pastikan jawapan anda memperlihatkan anda seorang yang CELIK..

          • backdoor says:

            Berkawan dengan syaitan ada dalam islam ke? Mengkafirkan sesama islam adalam dalam ajaran islam ke? Mendakwa Anwar Nabi melayu ada dalam islam ke? Minum air kaki anwar ada dalam islam ke? Menyamakan umat islam dgn Firaun ada dalam islam ke? Mesti ko jawab ada kan……

          • anti-Dajjal says:

            Dalam perkara yg SUDAH JELAS HALAL HARAMNYA, dalam al-Quran tentanh pengharaman Judi, arak dan bertenung nasib… Takkan ulama’ lain (ulama’ pewaris nabi) bersetuju dgn tindakan Umno… kecuali ulama’ Su’(jahat) yg mesti mencari hujah/dalil utk mengHALALkan apa yg sudah di HARAMkan dlm al-Quran…

          • backdoor says:

            pengharaman tu ke atas orang islam lah bangang…agama islam adalah wajib ke atas orang islam…tidak wajib ke atas orang islam…orang islam wajib mempercayai Allah sebagai tuhan yang satu…ko tak tahu ke surah Al-Kafrun? Untuk aku agama aku dan untuk kau ugama kau….ini lah sudah jelas bahawa kita kena hormat hak keatas orang-orang bukan islam….tolong la belajar dulu….

          • backdoor says:

            ralat*…tidak wajib ke atas orang bukan islam…

      • Bapak says:

        Satu lagi soalan pendek untuk Anti Dajal: ADAKAH ANDA CUKUP YAKIN PELAKU ITU BUKANNYA ANWAR?

        • anti-Dajjal says:

          Adakah sesenang itu kita tuduh orang? Bukti yg boleh dieksploitasi, yg bukannya diiktiraf di dalam Islam…

          Adakah anda pernah mendengar satu frasa undang2 ‘SESEORG ITU TIDAK BERSALAH SEHINGGA DI BUKTIKAN BERSALAH’?

          Ini satu soalan sahaja untuk anda semua, adakah mahkamah- sekali lagi ditegaskan “MAHKAMAH” dah jatuh hukum kata DS Anwar BERSALAH (KERANA kononnya Anwar BERZINA DLM VIDEO ITU?
          atau SIAPA yg menjatuhkan HUKUM? Kenapa anda/SURATKHABAR SUDAH MENJATUHKAN HUKUM SEBELUM MAHKAMAH MENJATUHKAN HUKUM?

          • backdoor says:

            Sudah la ko ni…nak tunjuk baik kononnya fitnah…tak payah lah di sebabkan si anwar tu ko nak tarbiah kat sini…kalau mahkamah jatuh hukum pun ko akan komen lain pulak nanti…mahkamah dibawah pengaruh kerajaan lah pulak…aku nak tanya ko lah bila mana ko tengok Yusuf Qadrawai berceramah di television..ko yakin ke itu Yusof Qadrawi? Bila ko quoted fatwa dr Yusof Qadrawi, ko yakin ke Yusof yang mengeluarkan fatwa itu? Ko ade situ? Ko dengar dgn telinga mata kepala ko sendiri? Ko ade 4 saksi untuk fatwa Yusof itu? Kenapa ko nak percaya? Boleh ko jawab soalan aku ni?

          • Saint Gabriel says:

            Babe kau ni anti-Dajjal ke atau anak dajjal. Kalau kau penyokong PAS tolong jangan cite pasal Islam lagi kat sini, pi cite pasal Islam kat DAP & PKR. Kalau kau penyokong Anwar, memang lah kau ini telah didajjalkan. Sedorlah diri!

          • backdoor says:

            dia pun tahap sakit jiwa sama dgn al juborrrrr…meluap2 lah dia baca posting kat blog nih…semua tak dapat disanggkal..punya bukti kukuh…so dia create something by his imagination ckap aje bukti tarak…pandi kutty..mcm juborrrr yang mental illusion tu kata ade orang nak bunuh dia…kihkihkih…

      • Anu Anwar Busuk says:

        Kitorang buta hati ke kau yang buta perut Bro? …Ataupun kepala otak kau benak takleh nak ditolong?….yang Anugerah Tuhan korang siang malam dok berkepit dgn puak2 Yahudi yang memang anti Islam tu apa cerita pulak Bro?…yang dia dok buat pakatan ngan DAP yang memang terus terang tentang konsep Negara Isalam apa cerita pulak Bro ?…yang dia dok buat kerjasama dgn pejuang usaha murtad si Ambiga tu apa cerita pulak Bro?…Bro lu toksah nak sembang dan kaitkan usaha lu orang dgn Islam Bro..betulkan dulu apa yang korang salah tu..baru datang menyalak kat sini…

        • anti-Dajjal says:

          Umno dan MCA buat persepakatan yg merugikan umat Islam…takkan tak nampak… MCA bila dh senang, dia akan tinggalkan Umno terkapai2 seorg diri..TAK PERCAYA? Cina BIJAK MAIN POLITIK, POLITIK MEREKA TAK PERNAH MERUGIKAN KAUM MEREKA (Kaum mereka boleh berpindah2 sama ada hari sokong MCA, esok sokong Gerakan, lusa sokong pula DAP) tapi kita org2 Melayu yg selalu rugi pasal BERI MUKA KPD MEREKA DGN MENGGADAIKAN HAK2 Melayu…Kesian anda semua, TAK BOLEH BERFIKIR DGN KREATIF DAN KRITIS… Kalu kita Kreatif dan Kreatis, kita tiru negara EROPAH/Amerika/Siam/Indonesia/Australia,…tidak ada tempat utk org2 Cina MENUBUHKAN PARTI2 CINA… org2 cina terpaksa undi parti2 yg ditubuhkan oleh org2 kulit putih…

        • anti-Dajjal says:

          Disebabkan oleh Umnolah memberi muka dan beri macam2 pd mereka (terutama dr segi ekonomi- Bukit genting dapat, kuota perumahan dapat, AP itu ini dapat, mcm2 dapat) manakala Umno pula mengekang org2 Melayu dalam banyak perkara, kecuali HANYA YG MENYOKONG UMNO maka, kedudukan org2 India & Cina sekarang lebih kukuh berbanding org2 Melayu…dan mereka mula MEMPERSOALKAN kedudukan mereka… dari segi sosial… Boleh tak Umno nak mengharapkan Melayu tolong Umno apabila sejak lama dahulu di sekat mcm2… Perkasa nak tolong Umno? Perkasa hanya seperti Tong kosong, tak ada org2 Cina/India ambil POT… Ancaman IbrahiM Ali macam PESERTA RAJA LAWAK AJER… Org TAK TAKUT DAH… Masa Bersih, Ibrahim Ali duk umah..lepas tu gi bersiar2 kt Tasik Titiwangsa…

        • ron95 says:

          Soalan utk anti-dajjal : ade ke PAS skrg ni memperjuangkan islam ke?, negara islam?. abis tu apsal skrg ditukar kepada dasar Negara Berkebajikan? kenapa Nik Ajih boleh cakap selamba PAS boleh berkerjasama dengan iblis?…cuba ko jawab ataupun ko ni nk dajalkan UMNO yg ko paling benci tu tapi ternyata ulamakahak hamPAS pujaan ko terlalu memuja sgt Anuwar Dajjal pandikutty rakyat sampai sanggup digelar maksum?.aper citer skrg? Ceeehhhh!

          • anti-Dajjal says:

            PAS masih memperjuangkan Islam…perjalanan menuju negara yg MENDAPAT KEREDHAAN ALLAH masih lagi berterusan. Sbb jika PAS membuang Islam, maka Allah pasti mewujudkan golongan lain yg akan memperjuangkan Islam… Sbb golongan yg memperjuangkan Islam akan TETAP ada sampai hari kiamat. Anda semua kena pakai ‘kacamata’ Islam baru boleh nampak dan BANDING apa yg di buat oleh PAS atau Umno.. Tapi kalau hati dh tertutup, payahlah nak nampak. Apa kata anda semua kalau aku katakan Umno/BN bakal KALAH dalam PRU-13 nanti… insya’Allah…. Dan masa itu DS Anwar Ibrahim menjadi PM Malaysia…mungkin anda akan, menukar pendirian 100% sokong pula Anwar sbb kebanyakan yg berada dlm kerajaan/menyokong skrg adalah golongan CARMA… Cari Makan…

          • ron95 says:

            Citer ko ni berbelit-belt aku tgk!.. perjuangkan islam yg camana? perjalanan menuju ke negara kebajikan itu ke yg ko nak?.. kebajikan camaner tu? untuk islam kenapa masih mengkafirkan org islam lain spt umno cam golongan Wahabiyah! tapi hamPAS ko tu yg exicted sgt kwn dengan DAPig dan aljuburi yg ternyata hendak mempersendakan islam mcm ko cakap ada golongan lain yg memperjuangkan islam.. mmmg dah nyata sgt apa yg ko katakan tu tak lain tak bukan Anuwar Aljuburie Al SekularismePluralisme yg semestinya memperjuangkan islam dgn mencemarkan kesucian islam… sanggup kwn dgn yahudi zionist tuh masioh ko tak faham lagi?… dengan kacamata islam hape klu kacamata islam ko hitam legam buta hati nk membezakan fardhu ain dgn fardhu kifayah yg ko tau fardhu undi pas syurga nik ajih!. kafirkan sesama islam klu tak geng PR dan halalkan kwn dgn syaitan laknat!…. klu Aljuburi ko nk angkat jadi PM sekalipun belum tentu islam ko akan sempurna malah ko sendiri sanggup jadi keldai bahlol badut tak guna otak cam pemimpin2 ko tu sanggup membiarkan Ayat suci Quran di exploitasi & dirosakkan oleh golongan kafir yg bukan ahli islam semata2 kerana Anuwar berjaya menyesatkan pencacai2 cam ko!.. Semoga Allah membuka hati kebenaran yg sebenar kebenaran walaupun ko dah makin jauh menyimpang dari kebenarNya…Wallahualam

  14. labu says:

    2nd year memorial service to TBH. Telejun Bangunan? Haiyaaa!!!

    • madai says:

      Labu,,lu tau ka ini kes lia punya nama, nang boie teenang koie boie teekoie,{olang bukan olang antu bukan antu},

      • Ahcai says:

        itu teo bukan sengajar mau bunuhkan dirinya pun. itu hantu bikin kacau maa.. haiyyaa.. wa ingat itu hantu nama hantu sperm maa…

    • usop wilcha says:

      LOMPAT AH PEK LOMPAT…HAIYA…CIK JIJAH, POMPUAN MANYAK MUDA…..WA JALAN MANYAK TUTUP MATA….

  15. labu says:

    Seperti yang telah ditulis dahulu, dato seri nak tiup Revolusi Kunyit. Warna rasmi adalah kuning. Propaganda revolusi adalah “Watch your back or say hello to my little friend”. Slogan psikologi untuk mebakutkan lawan adalah “If you see this man, lock up your daugthers”.

  16. MOLOT LONGKANG says:

    Anak kecil main api,
    Terbakar hatinya yang sepi,
    Air mata darah bercampur keringat,
    Bumi milik diancam orang,

    Nenek moyang kaya raya,
    Tergadai seluruh harta benda,
    Akibat sengkata sesamalah kita,
    Cinta lenyap diarus zaman,

    Indahnya bumi kita ini,
    Warisan berkurun lamanya,
    Hasil mengalir ke tangan yang lain,
    Peribumi merintih sendiri,

    Masa depan sungguh kelam,
    Kan lenyap peristiwa semalam,
    Tertutuplah hati terkunci mati,
    Maruah peribadi sudah hilang,

    Kita rumpun bangsa Melayu,
    Menganut agama yang suci,
    Semangat bangsa berlandaskan Islam,
    Teras capai kemerdekaan,

    DARI MASA HINGGA MASA,
    PETUALANG MENGHANCURKAN BANGSA,
    ALATKAN AGAMA DEMI PERIBADI,
    PUPUS KITA DIBUMI ILLAHI,

    Kini kita cuma tinggal kuasa,
    Yang akan menentukan bangsa,
    Bersatulah hati bersama berbakit,
    Pulih kembali harga diri,

    Kita sudah tiada masa,
    Majulah dengan gagah perkasa,
    Janganlah terlalai teruskan usaha,
    MELAYU KAN GAGAH DI NUSANTARA!!!!

    • smac says:

      Selalu di alun di MRSM… setiap minggu … selama 5 tahun…

      akan tetapi….

      bekas bekas pelajar ini masih tidak memahami nya?

      berapa ramai yang menyokong sesuatu yang memorak perandakan bangsa Melayu kita ?

      di facebook…. lihat lah detail mereka.. ramai yang belajar di MRSM.. tidak kurangnya ITM/uitm (Anak MARA) …

      apa yang telah merosakkan minda mereka ini???

  17. Melayusiam says:

    Itulah angan-angan Mat Jenin. Usah tipu lagi..beb..orang kampong semua dah tahu..bertaubatlah..umur dah semakin tua…beristifarlah…anda akan menemui Allah…bila?..Allah saja yang tahu…

  18. MOLOT LONGKANG says:

    Semua huru hara yang berlaku sekarang ni berpunca dari KEBODOHAN PAK LAH melepaskan Al Juburi dari penjara. MELEPASKAN AL JUBURI DARI PENJARA umpama MELEPASKAN ANJING TERSEPIT…

    • ROSAFID says:

      Saya Kata!! BETUL, BETUL, BETUUUUUUUUL.Walahu’alam. Wassalam

      • Kong Kek Kuat says:

        Tun Mahathir jugak yang bijak!!!

        • madai says:

          Tun mahathir pergi penuh bergaya,Tun abdullah pergi mencari damai abadi, datok sri najib sedang terkial kial mencari di mana kan ku cari ganti,

          • anti-Dajjal says:

            Bergaya dgn IPP RM19 bilion yg semua rakyat kena bayar dr tahun 2001 samapi 2013 yer… BAGUS…

          • backdoor says:

            ko ingat bila pembangkang berkuasa…semua free ke…segala2nya menjadi begitu mudah ke? ko ingat apa kita dapat untuk keperluan hidup ni free ke? tak de kos? nak menyediakan infrastucture ni dapat duit jatuh dari langit ke?bodoh betul lah…

          • anti-Dajjal says:

            semua tak free, tapi ada perbezaan tak antara kita bayar sesuatu dgn harga mahal berbanding harga yg murah… Contoh TOL…kat Malaysia, sikit2 jalan kena bayar TOL… Kat Siam Kafir tu…lebohraya dari bangkok ke Haadyai sampai Pattani lurus panjang beribu kilometer, tak ada TOL pon…. Kenapa Thailand Siam kafir boleh buat…kenapa Malaysia kena buat TOL?

          • Jambatan says:

            saudara anti dajjal,
            adakah ko rasa dengan menukar kepimpinan, maka negara kita akan hidup aman makmur? duit turun dari langit? hujan emas? adakh ko ingat bile anwar memerintah, anwar semayang, tiba2 ada duit usd18 trillion bawah sejadahnya?
            aku harap ko berpijak di bumi nyata la. Kita sedang hidup di zaman kemelesetan ekonomi dan aqidah, hasil kebijaksanaan hidden hand, jadi kita perlu bersama2 dengan kerajaan kita yang masih Islam ni (sebelum diruntuhkan agen2 yahudi itu nnt) untuk menjayakan impian kita bersama, bukan memperlecehkan dan menghina serta menuduh lagi memecahbelahkan.

            Tapi kalu ko memang benar nak hidup senang, murah, best setiap masa, apakata ko pegi duk kat Israel? aku percaya government dia memang efficient, x de rasuah, memberi sejuta satu jenis subsidi kepada rakyatnye sebab ape? sebab mereka world power, mereka banyak duit. malaysia bukan world power, jadi x bnyk duit, kena songlap duit rakyat dulu.

            Ko tinggalkanlah Malaysia ini kepada kami yang ingin berjuang bersama UMNO dan Raja2 Melayu yang kami kasihi untuk mempertahankan kerajaan Islam dan tanah air kami ini seperti mana perjuangan nenek moyang kami, Mat Kilau, Tok Bahaman, Tok Janggut, Tokku Paloh dalam menentang penjajahan British.

            Ko tinggalkanlah Malaysia ini kepada kami yang nak berjuang bersama UMNO dan Raja2 Melayu yang kami taati menentang penjajahan Komunis DAPig seperti mana Kiyai Salleh di Batu Pahat.

            Tinggalkanla.

            Wassalam…

      • usop wilcha says:

        ELOK KITA SEPIT ANU NYA TU….. ANUGERAH TUHAN KONON.

    • madai says:

      Anjing ni tak gigit pak lah tapi dia baham najib,pak lah pergi dengan membawa damai abadi maka tinggal lah najib mempertahan kan diri dan negara dari serangan hanjing hanjing ini, syabas DATOK SRI NAJIB kami sebagai raayat yang cintakan keamanan akan tetap berdiri tegoh bukan dibelakang tapi di hadapan DATOK SRI untok mempertahankan DATOK SRI dari di serang,Teruskan lah DATOK SRI dengan agenda untok membangunkan negara malaysia yang tercinta ini,

      • anti-Dajjal says:

        Hadapan Najib kah kah kah… cAKAP BERDEGAR-DEGAR MCM IBRAHIM ALI & PATRIOT… Tak dapat PERMIT terus duduk umah…& pergi main air kt Tasik Titiwangsa…

  19. Kong Kek Kuat says:

    REVOLUSI PALA HOTAK HANG….. KALAU BERLAKU PERTUMPAHAN DARAH SIAPA YANG MATI DULU??? CINA??? INDIA??? HUH… MEREKA PEDULI APA NAK BERBUNUH2AN… MEREKA HANYA SERAH TUGAS INI PADA ORANG MELAYU UNTUK BERBUNUH2AN… SEKIRANYA MENDATANGKAN HASIL MEREKA PERLU CUCI KAKI SAJA NAIK TAKHTA…. SEJARAH KEMERDEKAAN TANAH MELAYU MENYAKSIKAN TIADA SEORANG PUN PAHWALAN CINA DAN INDIA YANG BERJUANG MENENTANG PENJAJAH… LIHAT.. APA DAH JADI SELEPAS MERDEKA? CINA DAN INDIA HANYA CUCI KAKI SAJA DAPAT KERAKYATAN… DAN NIKMAT KEKAYAAN DAN KEMAKMURAN MALAYSIA TANPA PERLU BERKORBAN NYAWA MENENTANG PENJAJAH???? ADIL KAH?

    • madai says:

      Kalau berlaku pertumpahan darah dan negara berada dalam huru hara bangsa pukimak dua eko ni akan berterbangan meninggalkan malaysia kerna mereka ada dua negara,maka mampos lah melayu berbunoh sesama sendiri,

      • MOLOT LONGKANG says:

        Kadang-kadang rasa marah pun ada pada orang Melayu UMNO nih… Sebab nak cepat dapat kemerdekaan, maka diambil jalan pintas sanggup terima syarat British untuk terima cina dan india. Sekarang apa dah jadiiiiii??? Kalau British yang bawak Cina dan India datang Tanah Melayu… kenapa mereka tak boleh hantar pulang semula? Susah ker nak hantar orang Cina dan India pulang ke negara asal mereka macam kita hantar pendatang haram dari Indonesia pulang ke tanah air mereka??

        • love malaysia says:

          erm maaf…encik ni xblaja sejarah ke…negara China n India dh xnk terima kembali wrga dyeorg yang dah bkerja di tanah melayu…kalau UMNO tak buat macam tu, smpai sekarang belum tentu tanah melayu merdeka..sekarang bukan lagi masa untuk bertanya kenapa dapatkan kemerdekaan macam tu..tapi sekarang adalah masa untuk sama2 kita bangunkan negara…sebab itu bangsa melayu diberikan hak2 istimewa seperti UiTM utk bangunkan masyarakat melayu agar lebih pandai…tapi masalah sekarang melayu ni dah terlebih pandai sampai student universiti ni pula yang bangkit menghentam kerajaan…fikir2kanlah

        • usop wilcha says:

          SEBENARNYA KITA BOLEH MERDEKA JUGA KALAU TAK TERIMA CINA DAN INDIA NI SEBAGAI RAKYAT MALAYSIA…TAPI LAMBAT SIKIT LAH…MUNGKIN TAHUN 60AN BARU BRITISH BAGI..TAPI SEBAB TUNKU NAK GLAMER MAKA IA HARUS DIPERCEPATKAN AGAR NAMA DIA NAIK DAN HARUM SEBAGAI BAPA MERDEKA…KALAU TAK, MUNGKIN ORANG LAIN PULAK JADI BAPA MERDEKA….BEGITULAH CERITANYA…

          • smac says:

            Salam.

            Jangan tuduh sembarangan (Tunku nak Glamour) kalau tak mengetahui sejarah disebaliknya….

            Elok cuba dapatkan sumber yang betul dan benar dari asyik kita menambah dosa pada diri sendiri….

            Marah dengan perangai AI yg byk buat dosa.. tapi kenapa kita juga menambah dosa pada diri kita sendiri….

            dok kata AI masuk neraka, bagaimana dengan diri sendiri ???
            Cara terbaik, usaha dgn cara yang baik dan betul… berdoa dan tawakal…. InsyaAllah … sesuatu yang baik akan berlaku pada kita semua… amin.

          • Ahcai says:

            incik, itu macam ka incik punya pikir , cina sama india ada tolong sama melayu juga maa.. u tak tau ker bila mau merdekainya itu inglish mau malaya jadi demokracy country, mai jadi demokrasi mesti mau ada parti. bila mau ada parti mesti mau orang sokong kita maa. itu pasal ada mca untuk cina, mic untuk india, umno untuk melayu, tapi ada lagi banyk parti bukan itu 3 saja maa.bila mau pilihanrayanya itu parti kalau mau menang mesti semua bangsa mau sokongnya pun. so, bila itu cap kapal layar kata mau combine cina melayu india makanya kami semua mau sokong lorr. tapi sikalang mca talak kuat maa.. dap lagi kuat tau. lagi itu parti anwar sama haji pas pun mau combine sama kami lorr.. so, kami sokong saja sapa2 yang mau jaga kami lagi itu dap sudah makin kuat, olang cina rasa kita sudah mau dapat memang ini negeli.. waahh, kita olang nanti makin kaya lorrr. sana bisnes sini bisnes tarak kacau. lagi itu projekkerajaannya pun kami boleh sapu maaa… haha

      • MOLOT LONGKANG says:

        Cina dan India sehingga sekarang tak pernah menganggap Malaysia nih negara mereka… Sehingga sekarang Cina asyik berkiblatkan negara asal mereka dan India pun berkiblatkan negara asal mereka.

        Berapa ramai orang Cina dan India di Malaysia yang SUNGGUH FASIH berbahasa Malaysia tanpa ada pelat Cina dan pelat India? Cakap bahasa malaysia pun lintang pukang…

        • madai says:

          Sebab nenek moyang KELING dudok di negara KELING dan tok dan opah CINA dudok di negara cina,sebab itu bangsa bangsa ini tidak pernah menganggap malaysia ni negara mereka,melaun melaun ni cuma datang ke tanah melayu untok mencari kekayaan dan kesenangan,Tetapi bangsa melayu yang lebih hina dari dua bangsa ini melayu yang tidak berjiwa melayu,melayu ini lah yang akan menjahanam kan negara agama bangsa,stop teman tengah panas,teman kena pergi mandi dulu,jumpa sebento lagi,

          • kak maz says:

            sabar madai,…. kak maz paham sbb ada kala kak maz rasa cam tu jugak… berserah pada ALLAH agar melayu sedar sebelum terlambat. tapi x tau bila.??????????

        • ron95 says:

          bukan apa sebab cina dgn kiasunya india dgn double standardnya melayu dgn budayanya tapi memainkan peranan dlm masyarakat msia skrg ni adalah PENDIDIKAN! media massa adalah salah satu di antaranya!

        • Ahcai says:

          Encik.. Janganlah mencakapkan kami tidak memandaikan bahasa melayunya punn… Kami menyekolahi dulu punn bukanpun sekolah melayunya. Saya cakap sama awak, cikgu yang ajarkan kami bahasa melayu adalah cikgu cina pun , adhoi.. Itu macam la cakap kami tidak fasih dan melantang pukangnye.. walaupun bahasa melayunya tidak pandai punn, yang paling bagus sekali ialah kami boleh jadi kaya juga lorr..adoi!

          • ron95 says:

            Kaya pun lu punya balang jual sama melayu kita wooo… kita melayu sederhana saja cina india lagi kaya-raya tapi tak pandai terimakasih dan syukur kat kerajaan mau lagi mintak lebih lagi loorrr

          • huhu says:

            kah kah kah….lawakla ahcai

          • Nenek Pak Udin says:

            Hahahaha, sebijik macam Johan. First class.

          • backdoor says:

            ye la ahcai, kaum ko senang bagi duit nak dapat projek sebab tu la korang lagi tambah kaya raya…ramai orang melayu islam yg tak boleh nak buat mcm tu…so takpayah la ko nak bangga hasil jijik kekayaan korang tu….

  20. warisatuliman2011 says:

    A.w.w. handai taulan. Pertama, Anwar faham ke tidak erti ‘revolusi’ itu sendiri? Setakat sebut dan cakap sahaja dia hanya memperlekehkan dirinya sendiri. Secara umum revolusi bermaksud “perubahan sistem kerajaan secara radikal atau kekerasan” (Kamus Dwibahasa DBP). Glossary of Political Science Term pula memberikan maksud “istilah yg menyarankan perubahan besar yg melibatkan peristiwa2 dramatik dlm tempoh yg singkat”. Cakap mudahnya, Anwar mahu memberontak! Jika demikian, ia jelas bukan sahaja satu pengkhianatan tetapi juga satu perancangan subversif dan jahat yg mahu menumbangkan sistem pemerintahan dan kerajaan yg sah. Dgn kata lain, Anwar meletakkan dirinya sbg seorang individu yg memusuhi bukan sahaja kerajaan yg ada sekarang tetapi juga majoriti rakyat yg cintakan kedamaian dan kemakmuran. Apa pun, berbalik kpd tujuannya, dlm keadaan M’sia yg makmur, aman damai dan stabil ini tidak ada sebarang keperluan sedemikian, jika dia mahu membandingkannya dgn keadaan Arab Spring di Timur Tengah dan Afrika. Yg bermasalah sekarang, iaitu cukup dgn bukti2 nyata dan tersembunyi ialah, keadaan dalam parti pimpinannya, PKR, dan diri dan keluarganya sendiri. PKR, yg cukup banyak kemelut politik dalam hinggakan kira2 90 peratus tokoh pengasasnya telah keluar atau mengundurkan diri dan menjauhkan diri dari Anwar, serta pelbagai isu kepimpinan dan dana parti yg diragui sumber dan sumbangannya serta kemelut peribadi Anwar yg telahpun diheret lagi ke mahkamah, membuktikan bahawa PKR dan Anwar sendiri yg perlu direvolusikan. Dari segi hukum agama sendiri, jika seseorang individu yg mahu menjadi pemimpin tetapi dirinya bergelumang dgn pelbagai isu besar dia tidak layak menjadi pemimpin sehinggalah terbukti nama dan peribadinya bersih sebersih ciridan keperibadian Rasulullah s.a.w. Tidak sedikitpun boleh ada sebarang keraguan dan kesangsian terhadap diri individu berkenaan. Sistem ketelusan total ini jugalah yg digunapakai dalam kaedah pengumpulan hadis2 Rasulullah s.a.w. sehingga ia bebas daripada sebarang unsur negatif dan atau separuh benar. Ciri2 ini langsung tidak ada pada diri Anwar. Dia telah diberikan peluang utk membela dirinya dgn seadil2nya tetapi Anwar memilih utk menyalahkan pihak2 lain serta sistem2 pembelaan atas alasan kemungkinan berlakunya keputusan berat sebelah. Tetapi, jika demikian sudah pasti Anwar tidak dibebaskan drp hukuman yg dijalaninya sebelum ini, malahan dia hidup sebebas2nya dan dapat pula menimbun harta yg sebanyak2nya walaupun ada di antaranya atas pengorbanan pengikut2nya. Anwar juga lupa bahawa keadaannya hari ini dapat dicapai berdasarkan sistem kehidupan yg baik di negara ini. Bayangkanlah jika dia berada di negara lain, mungkin dia telah lama menjadi sasaran bunuh spt yg didakwanya kononnya berlaku di M’sia. Anwar perlu sedar atau segera kembali ke pangkal jalan jika dia tidak mahu merumitkan keadaannya sendiri: terperangkap dgn masalah yg diciptanya sendiri. Jika tidak, keadaan dan pergolakan di negara2 lain yg berlatarkan sistem politik dan pemerintahan yg berbeza dgn M’sia di negara2 lain diharapkan berlaku di M’sia akan terus tinggal impiannya dan terus menjadi igauannya hingga kedua2 matanya pejam buat selama2nya. Usahlah kerana mahu mengejar impian palsu dan nafsu politik songsang itu masyarakat dan negara menjadi huru-hara walaupunb buat seketika. Hapuskan niat jahat itu agar namanya tidak terus dicatatkan sebagai pengkhianat paling besar di negara ini. Salam.

    • anti-Dajjal says:

      Harap ko baca kisah Isra’ Mikraj nabi… selepas peristiwa itu, ramai yg keluar Islam… (kita jgn tengok brp ramai keluar, kita tengok isi perjuangannya…utk rakyat..bukan utk IPP & kroni)

      • anti dajal sebenar says:

        woi ckp elok sikit ketinggian Rasullullah SAW nak letak sama dgn perjuangan demokrasi apa citer? Kau nak justifikasikan ke apa ko punya pasal jgn nak letakkan taraf naqib kau tu sama dengan Baginda SAW. Bab tu kau nak kaitkan dgn Sirah Rasul SAW bab lain kau tutup sblh mata. Ada kau nampak pemimpin kau tu berlapar berdahaga cam Rasul SAW yg meletakkan batu di atas perutnya? Ada kau nampk cara Rasulullah berdakwah dgn penduduk Taif pada ciri naqib2 kau tu. Malulaa dgn Rasul SAW

        • naw says:

          PAS dan PKR akan terkial2 apabila Anwar Al Jubur didapati bersalah dalam kes Liwat 2 yang akan berlangsung tak lama lagi…kemudian kita rakyat Malaysia sama2 lah saksikan Anwar akan ke Sg Buloh…apa akan terjadi kepada PAS dan PKR selepas tu…sama2lah kita tunggu…

          • anti-Dajjal says:

            Rakyat Malaysia skrg dh tak kisah dgn Anwar lah… sama ada dia kena penjara ke tidak ker…

            Rakyat skrg dh nampak Umporno Bapak Rompak Duit Rakyat.. Umno masa 1946-1988 masih Ok lagi.. Tapi mula 1988 ke atas maka, Umporno ni begitu Tamak makan duit rakyat… Judi hiburan Umno buat undang sejak 1997 di Kedah tapi tak pernah terlaksana pasal Umporno takut dgn MCA… Mcm isu Tempat penyembelihan Babi di Kedah jugak… yg beroperasi secara Haram… Dah 27 tahun.. Hanya apabila PAS pegang 2008, barulah dapat di tutup. Nampak sgt Umno DITUNGGANG MCA & GERAKAN. Sama juga di Penang, sebelom 2008, Umno ada kerusi majoriti, tapi Pengerusi BN Penang bg Gerakan, tak ada telor punya ahli2 Umno… skrg baru ada bunyai nak ambil jawatan Pengerusi BN…lepas tu senyap sampai skrg.. Nak main Politik tapi tak cerdik.. tengok org2 Cina, masa DAP menang Penang, terus Koh Tsu Koon pergi ucap tahniah pd Lim Guan Eng… Cina bersatu..Tapi Umporno main politik Bodoh… Sekrg baru terhegeh2 nak main isu ketuanan Melayu… dulu Umno Bapak Menganiaya Melayu… Bukti Kelantan, Terengganu 95% Melayu, dnafikan Royalti. Bila org2 Cina tengok, mereka tahu Umno ni tak boleh di percayai sbb aniaya sesama Melayu, cina MCA & Gerakan tak percaya pd Umno…MCA & Gerakan akan pastikan Cina dgn mengundi DAP dlm pilihanraya 2008 dulu. Umno selalu kena tipu dgn MCA & Gerakan…PRU-13 nanti pon sama gak, mesti kena tipu lagi…

          • Bapak says:

            Soalan Pendek untuk Anti Dajal: UMNO ANAYA SESAMA MELAYU ATAU UMNO & PAS SAMA2 MELAYU X MAHU BERSATU?

          • anti-Dajjal says:

            Kenapa PAS tidak MAHU BERSATU DGN UMNO? Jawapan amat MUDAH, kalau org2 Cina (kafir tu) sendiri dah tak percaya pada Umno…mcmana PAS nak percaya pd UMNO? OK, kamu percaya pd org yg hulurkan tangan kanan utk berjabat tangan, tangan kiri ada PISAU?

          • anti-Dajjal says:

            Umno tak aniaya sesama Melayu? Takkan korang semua tak tahu berkenaan cek kosong(Wang ehsan belom ditukarkan kd Raoyalti di Terengganu walaupon Terengganu skrg di perintah oleh Umno) yg di berikan kpd Pengerusi Badan Perhubungan Umno Terengganu baru2 ini… Rungutan peniaga2 bandar Terngganu yg menyatakan pemimpin2 umno Terengganu menyerahkan sebahagian bandar Terengganu kpd org2 Cina atas dasar persahabatan BN, sedangkan bandar Terenganu ini dibuka oleh org2 Melayu…itulah asal usul seua bandar Melayu di semenanjung bertapaknya org2 Cina di bandar2 yg satu masa dulu, org2 Cina masa darurat di tempatkan di kampong2 baru…itu belom lagi masuk isu kuota perumahan bumiputera di bandar2 yg Umno setuju supaya nisbah 70:30 kpd org Cina (dpt 70%, Melayu/Bumiputera hanya dpt 30% sahaja..) Bagus tak Umno buat nisbah ini? Tak heranlah Tanjong Pagar dapat…DAH DAPAT…SEKALI AKU BGTH…DAH DAPAT 100% KT SINGAPURA. BAGUS TAK PERJUANGAN UMNO NI UNTUK ORG2 MELAYU. ITU BELOM MASUK LAGI BAB KAMPONG PLENTONG, JOHOR… 30 TAHUN ORG2 MELAYU TOTOK UMNO! TOTOK 100% UMNO! DUDUK SITU, (PAS TAK LEH MASUK KG NI) KENA HALAU MCM ANJING SBB UMNO DH BERI PD PEMAJU… Akhirnya pemimpin2 umno semua tak nampak muka, pemuda Umno situ jempot pemimpin2 & loyar2 PAS.akhirnya semua masuk penjara kerana nak mempertahankan kampong Melayu…Kampong Baru apa khabar tak lama lagi Brother!!!! ke tak tahu cerita…

          • ron95 says:

            abis tu apa kemajuan yg hamPAS buat bila dh msuk geng PR?.. hutan kat Kelate tauke cina curik tanah dirampas utk syarikat2 asing terutama dari luar kelate…buat tokong siam byk2! kat kedah naikkan bil air.. menyusahkan rakyat yg untung kroni hamPAS!.. SELEWENG DANA MEMALI LAGI ada pemimpin hamPAS beli tanah FELDA secara haram kat peneroka! apa sumbangan pada org melayu kita ni?.. umat islam sendiri…POOORRRAAHH satu sen idea tak leh pakai! ko pun lagi satu keldai bahalol apa hukum kwn dengan cina sosialis yg mmg anti islam cam DAPig…halal ke? zina Anuwar dengan china doll?… UMNO fasik?! abis tu apa yg nik ajih ceramah bole kwn dgn setan semua halalan toyyibba bagi ko la yer?

      • warisatuliman2011 says:

        Anti-Dajjal ni tak sedar ker idola dia sendiri lebih buruk perangai dari Dajjal Laknatullah. Dia pun sama darjatnya sebab tu hijab terus tertutup.

      • ron95 says:

        anti-dajjal memang kepala hotaknya berpaksikan kepada paler hotak dajalnya abis tu ko ingat umno ke zalim sgt ke? klu takde umno melayu skrg kat mana? kat anu anughairah ko tu ke? aku pun bukannya ahli umno tapi aku tau jati diri aku melayu apa ada dengan ko?.. tgk ayat ko ckp je le ko dah malu mengaku melayu jual agama sendiri dan sanggup jadi keldai kurappp kepada cina sosialis cam DAPrick!

        • anti-Dajjal says:

          Cuba buat kajian ttg keadaan saham org2 Melayu dlm DEB.sbyk RM52 Bilion… Kemana pergi RM50 Bilion, tinggal RM2 Bilion? Siapa yg kebas? PAS & DAP ke yg kebas? Berapa ekuiti org2 Melayu setelah DE berrakhir pd 1990 (bermula DEB 1970)… Berapa %? Dapat kat Cina ke? Kalu dapat kat Cina, cner leh dapat, sape yg bagi?

          • taufan says:

            Jangan cakap sembarangan. Cuba ko senaraikan nama orang Melayu atau orang UMNO yang punya berbillion tu? Ada tak mereka masuk dalam 20 orang terkaya di Malaysia ? Adakah mereka yang dalam senarai itu Melayu goyang kaki?

          • ron95 says:

            Ntah le si aldajjal perasan mulia ni.. cam dia sendiri bole naik kan ekuiti org melayu padahal hamPAS pujaan dia tu takde langsung sumbangan utk org melayu bahkan islam itu sendiri!

      • Bapak says:

        Satu soalan pendek: SILA SENARAIKAN ISI PERJUANGAN UNTUK RAKYAT YG TUAN ANTI DAJAL MAKSUDKAN, SUPAYA SAYA BOLEH MEMBUAT PENILAIAN.

        • anti-Dajjal says:

          Kenapa semakin ramai Melayu murtad, jika Umno benar2 berjuang utk Islam? Jika kita merujuk Lina joy…yg Umno kata Ambiga jadi peguam kes lina Joy…kita kena pergi punca…Apakah undang2 murtad itu ada digubal yg akan menakutkan/memberi pengajaran kpd org2 Melayu yg ‘nak murtad’? Dan persoalan yg lebih penting, jika Umno benar2 memperjuangkan Islam… Islam itu ‘rahmat kpd sekalian alam’ kenapa suasana Islam tidak ‘ternampakkan’ kpd org2 islam supaya mereka sayang dan BANGGA menjadi sorg islam.. Adakah pemimpin2 Umno benar2 mengambil islam sbg cara hidup? Bukankah pemimpin2 Umno ‘transformasi’ dr cara hidup Barat, belajar di Barat, berfikiran Barat…maka adakah boleh, org2 yg mendapat didikan Barat akan cinta kpd Islam, dan memperjuangkan Islam? Umno yg pemimpin2nya mengHALALkan Judi, pastilah susah nak meperjuangkan Islam. Sedangkan perkara yg mudah seperti menutup aurat bg perempuan/isteri2 pon susah nak di buat, inikan pula perkara2 lain. Bagi Umno, memakai selendang dgn rambut berjambul itu dh cukup Islam…samalah dgn demokrasi, apabila dah buat pilihanraya, maka itu dah di kira Demokrasi…

          • taufan says:

            Yang ko dok mengutuk ni, apa point ko? ko duduk mana? cer cite sikit apa yang ko buat untuk Islam sampai ko ingat ko tu lebih Islam?

          • anti-Dajjal says:

            Aku duk atas bumi tuhan, aku bersikap seperti Nabi Musa yg tidak terhutang budi dgn Firaun… Nabi Ibrahim yg tidak takut memperkatakan kebenaran…walaupon kpd ayahnya, dan kpd Raja namrud..

          • backdoor says:

            Islam itu mudah..Islam itu bukan memaksa…kalau itu pilihan individu untuk murtad dan tak menutup aurat…sedangkan Allah masih memberi peluang untuk umatNya yang melakukan kemungkaran bernafas di muka bumi ini untuk bertaubat..inikan pula ko yang tak terdaya pun nak membetulkan keadaan didalam PAS dan PKR…Ko betulkan dulu kepincangan dalam PAS dan PKR, baru lah ko tengok konteks yg lebih besar lagi…kalau PAS tak mampu nak mempertahankan larangan judi dan arak di Kedah dan Selangor apa bezanya dengan UMNO?

          • anti-Dajjal says:

            Saper kata Islam tak boleh memaksa penganutnya menutup aurat? Kalau mcm tu, kalau kau ada anak gadis dh baligh, dia bertelanjang depan org ramai, kau kata’ kita tak boleh memaksa dia pakai menutup aurat, Islam tak paksa… Ayah apa kau ni? Kalau anak tak solat walaupon dh baligh? ‘Kita tak paksa, anak kita solat, Islam tak leh paksa…kau belajar Islam kt mana?

          • Jambatan says:

            Saudara anti-dajjal,

            Ko nak pemimpin Islam yang mcm mn lg? Penah ke UMNO halang ko solat? Penah ke UMNO halang ko zakat? Penah UMNO halang ko Haji? Penah ke UMNO halang ko mendapatkan pendidikan setinggi mungkin? Cuba ko bandingkan negara kita dengan negara sedang membangun yang lain? Ko tak rasa bersyukur ke Tuhan jadikan ko lahir kat Malaysia diperintah UMNO? Ko bandingkan UMNO dengan Firaun dengan Namrud? Firaun Namrud tu kafir,memang nak menentang Islam, maka sewajarnyela Nabi Musa dan Nabi Ibrahim berprinsip begitu tapi UMNO ni kafir ke? UMNO ni menentang Islam ke? Jadi adakah ko lebih mulia dari Nabi2 tu untuk menghalalkan perbuatan tidak taat kepada pemerintah Islam? Ko dengan sewenang2nye menuduh UMNO seleweng duit sebanyak rm50b, apa bukti yang ko ada? Kalu setakat menuduh tanpa bukti, setakat percaya cakap orang je, mcm tu cara seseorang pejuang yang nak menegakkan Islam?

            Wassalam…

      • taufan says:

        Cakap senang lah – “Untuk Rakyat” … Anak aku pun boleh cakap. Cer citer sikit apa PR buat selama ini “untuk rakyat” ?

      • taufan says:

        Ko buat lawak apabila meyamakan diri dengan pendirian nabi Musa dan Nabi Ibrahim. Patutlah semua hujah ko ketinggalan zaman, memang sah kau tak berpijak dibumi nyata ini…. katak bawah tempurung! TQ

        • anti-Dajjal says:

          Adakah ko kata hujah-hujah dlm al-Quran yg menceritakan peristiwa lampau, sebg ketinggalan zaman? (sebenarnya al-Quran menceritakan peristiwa lamapu, skrg & akan dtg), Kau ni org Islam ke org apa, yg kata al-Quran ketinggalan zaman?

        • warisatuliman2011 says:

          Taufan, si anti-Dajjal ni dah terbukti bongok. Tulis panjang2 tapi mcm langsung tak faham konteksnya dgn kes idola songsangnya atau ilmu tak cukup matang. Misalnya, dia kata siapa kata “siapa kata Islam tak boleh paksa penganutnya menutup aurat?”….. M’sia memang negara Islam tapi sistem pentadbirannya mengikut perlembagaan dan undang2 negara yg disepakati oleh semua bangsa.” Kalau dia kata boleh, kenapa dia sendiri tak boleh paksa Lina Joy batalkan niat jadi murtad? Atau paksa kerajaan PAS kelantan tutup tempat2 hiburan dan maksiat di negeri itu?

        • Jambatan says:

          Kepada saudara anti dajjal, dah2la sokong pas. Pas ko 2 dah tak perjuangkan negara Islam lagi da, sekarang perjuangkan negara berkebajikan plak. Selama 30 thn pas memusuhi umno bermodalkan system hudud dan negara islam, bile anwarinas menang muktamar jer, tros presiden ko tu tukar perjuangan. Dulu kata DAPig syaitan, sekarang tengok sape yang berpeluk dengan syaitan? Mcm tu ke ko kata perjuangan Islam? Ko penah blaja pasal freemason x? Kalu blom, apa kata ko blaja sikit. Aku bukan menuduh mana2 pihak ahli freemason sebab aku takde bukti kukuh, aku cume harap ko study sikit dengan harapan tuhan bagi hidayah dekat ko supaya ko nampak apa hidden hand tengah buat pada negara kita ni. Dia nak kita berpecah belah sedangkan Islam nak kita bersatu. Maka dengan ini saya nak ajak tuan anti-dajjal dan saya jugak marilah kita ikut Islam daripada ikut hidden hand tu.

          Wassalam…

        • taufan says:

          Betul warisatuliman2011 dan Jambatan, anti-Dajjal ni tak boleh bezakan kedudukan sesuatu perkara. Pemahaman dia tonggang terbalik. Aku fikir anti-Dajjal ini dah angkat ‘sumpah baiah’ PAS tu. Maka itu PAS adalah segalanya total bagi dia dan bukannya Islam. Otak dia dah kena ‘brainwash’ atau dalam bahasa Anwar-Dajjal, otak dia dah kena liwat secukup-cukupnya.

    • kak maz says:

      dia x akan sedar kerana mendapat sokongan padu dari anak isterinya.mereka.sepatutnya wajib menegakkan kebenaran kerana ALLAH. apalah sgt dunia ini berbanding akhirat.dek kerana terlalu pandailah jadi cam tu.kerana percampuran yg x terbatas dia lupa segala2nya. klu campur cina pandai cakap cina, campur india pandai cakap india klu campur org baik jadi baik, yg dicampur tu penyangak2 jadi lah anuar sekarang mcm ni.

Leave a Comment

 

— required *

— required *