PARADIGMA POLITIK BARU

Tertutup ABIM : Prinsip Anwar Kes Lina Joy

8 Comments

  1. Gaban Potong Dua says:

    Bagi orang biasa yg melihat dari luar, Anwar adalah pemimpin pembangkang yg berusaha keras untuk menang undi, berjuang untuk menang, berjuang untuk rakyat.

    Bagi saya yang pernah menjadi penyokong tegar Anwar masa jadi student kat UM akhir 90an dulu, Anwar adalah terhebat dan paling ideal. Tapi masa tue internet baru nak berkembang di Malaysia maka jaringan informasi belum berkembang sepenuhnya.

    Detik kes Saiful benar2 membuka mata saya. Walaupun bukan sebab kes itu yg membuat saya menilai semua individu AI ini, tp melihat kepada jaringan nya yg meluas hingga ke US itu telah menyentap kesedaran saya.

    Hasil carian maklumat yg pelbagai, perbincangan dan pertimbangan yg wajar, saya akhirnya membuat kesimpulan, Anwar adalah ancaman terbesar kepada Umat Islam kalau pun tidak sedunia, sekurang2nya kepada masyarakat Nusantara ini.

  2. SEMAKIN JELAS says:

    ABIM dan WADAH kini sudah partisan kepada Anwar. Ia tidak lagi non-partisan macam dulu. ABIM dan WADAh sedang mengalami “mental-block”. Sebahagian orang-orang ABIM yang “cerdik” dan lama dalam perjuangan tidak lagi menggunakan akalbudi untuk berfikir dan merasa dan menjadi pak turut yang paling setia kepada Anwar. Dr. Md.Nur Manuty ialah Timbalan Presiden WADAH dan juga orang kuat PKR. Dr. Sidek Fadil adalah sahabat baik Anwar. Percaya semua kepada kelentong Anwar. Mereka tidak tahu siapa Anwar sebenarnya. Sayang, Allah hijab fikir dan hati mereka. Akibatnya orant-orang ABIM jadi taksub. Tak boleh fikir rasional lagi.

  3. Bonda says:

    Berkata benar walaupun pahit…saya suka pendedahan di AIDC ni.. nampak lebih tersusun dan profesional… Anwar adakah watak Buang dalam filem Sarjan Hassan atau SiKitol yang membuka pintu kota dizaman Kesultanan Melaka…mari kita fikirkan…. tapi pengalaman saya bertugas sebagai anggota media…. Anwar boleh jadi Sesumpah berubah mengikut lokasi……????? wajar difikirkan pengikut tegarnya…

    • backdoor says:

      Entah lah Bonda…apa yg difikirkan oleh pengikut tegar anwar pun tak tau lah…yg dia orang tahu kata fitnah, fitnah, fitnah tapi tak de hujah yg meyakinkan pun atas dakwaan fitnah tu…dan yg tak boleh dek terima dek akal, walaupun dah ade bukti untuk di nilai tapi masih ade lagi yang dangkal akal fikirannya dan yang paling pelik bila mereka boleh menuduh pihak kerajaan sewenang2nya dan hujah2 mereka ini dipatahkan oleh blogger2 pro-aidc, mereka mula memaki hamun…mcm tu lah manusia yg tak dapat berfikir dgn waras….

      • triew blaer says:

        salam….baru pertama kali saya membaca blog ini..saya rasa inilah pendedahan yang baik.saya ada mendengar cerita dimana perhimpunan pada 9 julai ini diadakan adalah atas perancangan anuar bersama kaum zionis…betul atau tidak,saya kurang pasti.mengikut cerita,amerika telah menyuruh anwar untuk menghuru-harakan Malaysia supaya askar2 dari luar negara @ pengaman (PBB) boleh masuk ketanah melayu akibat dari huru hara yang berlaku.mungkin segelintir kita tidak perasan atas tindakkan yang mereka ambil.jika mereka yang mengatakan berpendidikkan agama yang tinggi,mungkin mereka tidak akan melakukan perkara seperti itu kerana dalam al-quran sendiri mengatakan bahawa jangan menderhaka kepada pemerintah kita.kecuali pemerintah yang zalim dan kejam.jika kita lihat pada negara kita sekang, dimana yang dinamakan pemerintahan zalim atau kejam???kadang2 terlalu taksub dengan politik pun boleh merosakkan bangsa dan agama..nabi kita pun da memberi tahu bahawa pada akhir zaman akan timbul satu bangsa baru disebelah timur.jadi perjuangkanlah bangsa,apabila bangsa itu berada diatas barulah agama akan mengiringi kita bersama.bangsa lain yang melihat bangsa kita (melayu),mereka semua bertepuk tangan gembira kerana inilah yang mereka mahukan semenjak dari dulu lagi sebelum kita merdeka.kerajaan amerika telah menyusun strategi bagi menghapuskan islam dimuka bumi ini di ketuai oleh org yahudi.ini kerana orang yahudi sendiri telah membuat kajian dimana terdapat 2 bangsa yang susah dijajah iaitu bangsa mereka sendiri dan bangsa MELAYU.jika kita lihat sekarang kesemua negara2 islam yang berhampiran dengan negara israel semua telah binasa tanpa sebang punca.jangan terkejut satu masa nanti negara kita Malaysia juga akan terjadi seperti negara2 berhampiran israel.itulah janji tuhan.pada akhir zaman Islam disebalah timur akan naik dan di barat akan jatuh.itulah petanda kemunculan @ akan kembalinya Dajjal (Samiri) ke negara asalnya.saya rasa seronok apabila membaca blog ini.banyak perkara yang berlaku diluar jangkaan dan diluar pemikiran kita.tetapi disinilah kita boleh berfikir kesahihan cerita yang dibawa oleh mereka.bila ditanya kepada kerajaan,mereka akan mengeluarkan mengikut fakta dan juga bukti.tetapi tidak bagi mereka yang benci kepada kerajaan,apabila soalan dimajukan,kebanyakkan adalah maki hamun.itukah sikap orang melayu?????apakah makna melayu????macam mana rakyat hendak berperilaku elok jika pemimpin sendiri berperangai tidak elok…haruskah rakyat mencontohi mereka..jika pemimpin yang ingin memerintah negara ini beranggapan ingin mencontohi nabi,adakah mereka ini betul2 mengikut arahan dan akhlak nabi?????kadang2 kata2 boleh buat orang sakit hati….apa yang saya katakan adalah apa yang saya tahu..jika ada yang terasa saya meminta maaf…ini untuk renungan bersama…

  4. asasiniah says:

    Salaam;

    Pada saya lah; ABIM tak seharusnya mempunyai apa2 kaitan lagi dengan Anwar nie….

  5. usin says:

    kadang2 terkantoi, tp sbb ada kebijaksanaan semulajadi memusing, maka dia akan pusing.

Leave a Comment

 

— required *

— required *