Tertutup ABIM : Prinsip Anwar Kes Lina Joy

8 Responses to “Tertutup ABIM : Prinsip Anwar Kes Lina Joy”

  1. Gaban Potong Dua

    Aug 31. 2012

    Bagi orang biasa yg melihat dari luar, Anwar adalah pemimpin pembangkang yg berusaha keras untuk menang undi, berjuang untuk menang, berjuang untuk rakyat.

    Bagi saya yang pernah menjadi penyokong tegar Anwar masa jadi student kat UM akhir 90an dulu, Anwar adalah terhebat dan paling ideal. Tapi masa tue internet baru nak berkembang di Malaysia maka jaringan informasi belum berkembang sepenuhnya.

    Detik kes Saiful benar2 membuka mata saya. Walaupun bukan sebab kes itu yg membuat saya menilai semua individu AI ini, tp melihat kepada jaringan nya yg meluas hingga ke US itu telah menyentap kesedaran saya.

    Hasil carian maklumat yg pelbagai, perbincangan dan pertimbangan yg wajar, saya akhirnya membuat kesimpulan, Anwar adalah ancaman terbesar kepada Umat Islam kalau pun tidak sedunia, sekurang2nya kepada masyarakat Nusantara ini.

    Reply to this comment
  2. SEMAKIN JELAS

    Mar 17. 2012

    ABIM dan WADAH kini sudah partisan kepada Anwar. Ia tidak lagi non-partisan macam dulu. ABIM dan WADAh sedang mengalami “mental-block”. Sebahagian orang-orang ABIM yang “cerdik” dan lama dalam perjuangan tidak lagi menggunakan akalbudi untuk berfikir dan merasa dan menjadi pak turut yang paling setia kepada Anwar. Dr. Md.Nur Manuty ialah Timbalan Presiden WADAH dan juga orang kuat PKR. Dr. Sidek Fadil adalah sahabat baik Anwar. Percaya semua kepada kelentong Anwar. Mereka tidak tahu siapa Anwar sebenarnya. Sayang, Allah hijab fikir dan hati mereka. Akibatnya orant-orang ABIM jadi taksub. Tak boleh fikir rasional lagi.

    Reply to this comment
  3. Bonda

    Jul 04. 2011

    Berkata benar walaupun pahit…saya suka pendedahan di AIDC ni.. nampak lebih tersusun dan profesional… Anwar adakah watak Buang dalam filem Sarjan Hassan atau SiKitol yang membuka pintu kota dizaman Kesultanan Melaka…mari kita fikirkan…. tapi pengalaman saya bertugas sebagai anggota media…. Anwar boleh jadi Sesumpah berubah mengikut lokasi……????? wajar difikirkan pengikut tegarnya…

    Reply to this comment
    • backdoor

      Jul 04. 2011

      Entah lah Bonda…apa yg difikirkan oleh pengikut tegar anwar pun tak tau lah…yg dia orang tahu kata fitnah, fitnah, fitnah tapi tak de hujah yg meyakinkan pun atas dakwaan fitnah tu…dan yg tak boleh dek terima dek akal, walaupun dah ade bukti untuk di nilai tapi masih ade lagi yang dangkal akal fikirannya dan yang paling pelik bila mereka boleh menuduh pihak kerajaan sewenang2nya dan hujah2 mereka ini dipatahkan oleh blogger2 pro-aidc, mereka mula memaki hamun…mcm tu lah manusia yg tak dapat berfikir dgn waras….

      Reply to this comment
      • triew blaer

        Jul 07. 2011

        salam….baru pertama kali saya membaca blog ini..saya rasa inilah pendedahan yang baik.saya ada mendengar cerita dimana perhimpunan pada 9 julai ini diadakan adalah atas perancangan anuar bersama kaum zionis…betul atau tidak,saya kurang pasti.mengikut cerita,amerika telah menyuruh anwar untuk menghuru-harakan Malaysia supaya askar2 dari luar negara @ pengaman (PBB) boleh masuk ketanah melayu akibat dari huru hara yang berlaku.mungkin segelintir kita tidak perasan atas tindakkan yang mereka ambil.jika mereka yang mengatakan berpendidikkan agama yang tinggi,mungkin mereka tidak akan melakukan perkara seperti itu kerana dalam al-quran sendiri mengatakan bahawa jangan menderhaka kepada pemerintah kita.kecuali pemerintah yang zalim dan kejam.jika kita lihat pada negara kita sekang, dimana yang dinamakan pemerintahan zalim atau kejam???kadang2 terlalu taksub dengan politik pun boleh merosakkan bangsa dan agama..nabi kita pun da memberi tahu bahawa pada akhir zaman akan timbul satu bangsa baru disebelah timur.jadi perjuangkanlah bangsa,apabila bangsa itu berada diatas barulah agama akan mengiringi kita bersama.bangsa lain yang melihat bangsa kita (melayu),mereka semua bertepuk tangan gembira kerana inilah yang mereka mahukan semenjak dari dulu lagi sebelum kita merdeka.kerajaan amerika telah menyusun strategi bagi menghapuskan islam dimuka bumi ini di ketuai oleh org yahudi.ini kerana orang yahudi sendiri telah membuat kajian dimana terdapat 2 bangsa yang susah dijajah iaitu bangsa mereka sendiri dan bangsa MELAYU.jika kita lihat sekarang kesemua negara2 islam yang berhampiran dengan negara israel semua telah binasa tanpa sebang punca.jangan terkejut satu masa nanti negara kita Malaysia juga akan terjadi seperti negara2 berhampiran israel.itulah janji tuhan.pada akhir zaman Islam disebalah timur akan naik dan di barat akan jatuh.itulah petanda kemunculan @ akan kembalinya Dajjal (Samiri) ke negara asalnya.saya rasa seronok apabila membaca blog ini.banyak perkara yang berlaku diluar jangkaan dan diluar pemikiran kita.tetapi disinilah kita boleh berfikir kesahihan cerita yang dibawa oleh mereka.bila ditanya kepada kerajaan,mereka akan mengeluarkan mengikut fakta dan juga bukti.tetapi tidak bagi mereka yang benci kepada kerajaan,apabila soalan dimajukan,kebanyakkan adalah maki hamun.itukah sikap orang melayu?????apakah makna melayu????macam mana rakyat hendak berperilaku elok jika pemimpin sendiri berperangai tidak elok…haruskah rakyat mencontohi mereka..jika pemimpin yang ingin memerintah negara ini beranggapan ingin mencontohi nabi,adakah mereka ini betul2 mengikut arahan dan akhlak nabi?????kadang2 kata2 boleh buat orang sakit hati….apa yang saya katakan adalah apa yang saya tahu..jika ada yang terasa saya meminta maaf…ini untuk renungan bersama…

        Reply to this comment
  4. asasiniah

    May 23. 2011

    Salaam;

    Pada saya lah; ABIM tak seharusnya mempunyai apa2 kaitan lagi dengan Anwar nie….

    Reply to this comment
    • safwan

      Jul 13. 2011

      saya resa, ini bukan perbalahan kedai kopi…tapi muzakarah yang sangat ilmiah…tahniah kepada abim..

      Reply to this comment
  5. usin

    May 17. 2011

    kadang2 terkantoi, tp sbb ada kebijaksanaan semulajadi memusing, maka dia akan pusing.

    Reply to this comment

Leave a Reply

Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE