Video Seks : Azmin Ali Berang Kenyataan Setiausaha Agung PAS

KUALA LUMPUR 23 April – Parti Keadilan Rakyat (PKR) berang dengan pendirian Pas untuk mengkaji semula masa depan parti itu bersama pakatan pembangkang, jika siasatan pihak berkuasa membuktikan Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah lelaki dalam rakaman video seks.

Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali berkata, kenyataan Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustafa Ali ketika ditanya oleh wartawan mengenai kedudukan parti itu dalam pakatan pembangkang, semasa sidang akhbar semalam cukup menyinggung perasaan Anwar dan PKR.

Azmin seterusnya menuntut penjelasan daripada Mustafa sehingga memaksa Setiausaha Agung Pas tersebut membuat penafian hari ini, yang beliau tidak pernah mengeluarkan kenyataan bahawa parti itu bersedia untuk menilai semula kedudukan dalam pakatan pembangkang.

“Apakah benar Mustafa Ali keluar kenyataan begitu untuk menyinggung Keadilan (PKR) dan DSAI (Anwar)? Rakyat tuntut penjelasan.

“Pimpinan perlu akur (dengan) kerangka besar agenda bersama pakatan rakyat. Jangan jadi jaguh kampung yang tidak lagi relevan tapi mahu perhatian,” kata Azmin seperti dipetik dari laman Twitternya, hari ini.

Semalam, Mustafa ketika ditanya oleh wartawan Agenda Daily apakah pendirian Pas jika siasatan polis mendapati lelaki dalam video seks tersebut adalah Anwar sebagaimana didakwa berkata:

“Andaian sebenarnya tidak boleh dijawab. Kalau bukan dia bagaimana? Kita tunggu siasatan selesai, sehingga benar macam itu (dakwaan bahawa lelaki dalam rakaman video seks tersebut adalah Anwar). Jika terbukti pelakunya, baru kita buat keputusan.”

Kenyataan Mustafa itu dilaporkan oleh semua akhbar termasuk portal berita propembangkang sendiri iaitu Malaysiakini dan The Malaysian Insider.

Sementara itu, Azmin selepas Mustafa membuat penafian, menasihatkan pemimpin pembangkang supaya berhati-hati ketika memberi kenyataan kepada media terutamanya semasa sidang akhbar berlangsung.

“Pimpinan perlu berhati-hati memberi kenyataan kepada media yang dikuasai UMNO. Wajar buat kenyataan media secara bertulis untuk elak manipulasi,” katanya – utusan

21 Responses to “Video Seks : Azmin Ali Berang Kenyataan Setiausaha Agung PAS”

  1. yon76er

    Apr 25. 2011

    Sayang2 Buah Kepayang…….Azmin TOTOK nie pon org kanan PAS takut…….Apa laa PAS ……..????

    Reply to this comment
  2. sesumpah

    Apr 25. 2011

    Aikk…tiba-tiba je “kawan karib’” dia bersuara…pelik…defend mati-matian…Presiden PKR pun tak cakap apa…mungkin bersetuju dengan kenyataan Setiausaha Agung PAS ke?

    Reply to this comment
  3. Pelita Zaman

    Apr 25. 2011

    Ini Azmin sama jugak delusional macam boss dia! Dia ingat bila dia cakap kononnya rakyat yang cakap tuntut penjelasan…Poorah!

    Reply to this comment
  4. Ahmad Zack

    Apr 24. 2011

    baguslah PAS kaji semula hubungan dengan PKR/DAP tu, kenapa PAS perlu mendewakan ANuWAR? Adakah ANuWAR maksum? sebagai parti Islam, Islam perlu diutamakan terlebih dahulu…

    Reply to this comment
  5. Matila akukalini

    Apr 24. 2011

    This is what freedom of speech practices by the most democratic political party in the world.
    YB Mustafa, next time just say nothing,ask nothing.PAS,as a coffee boy in PR try your very best to obey the order, PKR is the boss though a liar and a loser…

    Reply to this comment
  6. HOYEAH

    Apr 24. 2011

    Biar jadi jaguh kampung , jangan jadi jaguh seks….Azmin Ali tolong jangan berang yek nanti bang Nuar tak tahan

    Reply to this comment
  7. sontorian

    Apr 24. 2011

    padan muka kat juburi ngan toy boy dia.apesal takut PAS nak keluar dari pakatan pembangkang ke??takkan belum ape ape da gabra kott..DAP pun dah bengang kat ko dpt 3 kerusi jek .habehkan boreh je.aku cadangkan ko tubuhkan parti baru khas utk species korang cukopp

    Reply to this comment
  8. zouboiti

    Apr 24. 2011

    alangkah bodohnya orang2 yang sanggup membohong semata-mata nak cari redha manusia. PAS (parti islam) pun sanggup berbohong semata-mata ANUar, apa depa sembah anwar ke??

    Reply to this comment
  9. zur

    Apr 24. 2011

    Dia pun takut sebab dia pun ada saham sama dalam kes macam ni. Agaknya sekarang tengah merencana apa nak buat kalau perkara dan pelaku sebenar terbongkar. Tunggulah apa langkah dia seterusnya. Ingat, semua ada mata, telinga, deria rasa dan bau yang membantu otak untuk berfikir, Azmin.

    Reply to this comment
  10. Zakir

    Apr 24. 2011

    Dalam isu ini, individu dan entiti yang paling kelihatan bacul, penakut, tiada pendirian dan bodoh ialah Mustafa Ali dan parti didukungnya PAS. Amat malang sekali apabila PAS yang sebelum bersetongkol dengan PKR dan DAP adalah parti pembangkang melayu yang paling digeruni, namun setelah bermadu dalam PR, PAS tidak ubah kelihatan sebagai parti pak turut yang boleh disekeh2 oleh rakan sekutunya yang kelihatan lebih agresif dan dominan iaitu DAP. Sesungguhnya kenyataan Datuk Mustafa Ali adalah satu kenyataan spontan yang sebenarnya datang dari hatinya yang jujur dan mesej yang ingin disampaikan ini juga sebenarnya datang dari ahli2 PAS sendiri yang telah sedar akan sandiwara Brother Anwar Bin Ibrahim (BABI) yang dilihat semakin menjadi liabiliti dalam PR. Tapi apakan daya, PAS hanyalah rakan sekutu yang tidak lebih dari melukut ditepi gantang. Sekali disergah, cukuplah oleh Azmin, sudah terketar suara Mustafa Ali dan tiba2 sahaja memutar ucapannya sedangkan semua rakyat telah membaca ucapannya yang terdahulu, yang telah disiarkan bukan sahaja dalam blog2 dan media pro kerajaan, malah dalam blog pro pembangkang sendiri. Meluap2 hati ini bila membaca respon datok mustafa ali berikutan kenyataan azmin ali. PAS adalah parti yang benar2 sudah kalah dan memang tidak boleh diharapkan lagi. Sungguh2 malang dalam sejarah perjuangan PAS!

    Reply to this comment
  11. Zakir

    Apr 24. 2011

    Dalam isu ini, individu dan entiti yang paling kelihatan bacul, penakut, tiada pendirian dan bodoh ialah Mustafa Ali dan parti didukungnya PAS. Amat malang sekali apabila PAS yang sebelum bersetongkol dengan PKR

    Reply to this comment
  12. Azmin Lantoi

    Apr 24. 2011

    Hek eleh – ye-ye aje..

    Nih – rakyat bersuara – sekiranya Anwar gilo tu bakal di T.K.O kan pada suatu hari nanti.. rasa2nya siapa lah yang paling layak dan akan bakal menggantikan ‘troll’ itu bagi menerajui PAKATAN yang tah apa2 entah punya jenis fuckatan la – agaknya ya ??

    Lim Kit Ciang – Lim Guang Heng ??

    Nik Ajih ?? Hassan Ali ??? Mat Sabun ???

    Azmin Ali ??

    Aku maleh ah nak komen panjang, senang cerita – Taik lembu woi – taik lembu.. Kah kah kah kah..

    Reply to this comment
  13. labu

    Apr 24. 2011

    Yay! Kalau betul perkara ini akan terjadi, aku amat bersyukur kerana ahli PAS telah buka mata. PAS kena stand alone untuk disegani, bukan jadi macai al-juburit. Aku rasa ramai agli PAS dah tak boleh tahan dalam PR. Cuma kena ikat tangan kerana pemimpin yg beria-ria yang nak dalam PR. Golongan profesional dan org muda kena buat mcm rakyat mesir, tolak pemimpin outdated ni. Ada lagi pemimpin yg bagus seperti TG Harun Din.

    Reply to this comment
  14. wan

    Apr 24. 2011

    Azmin Ali dah lah dayus , bodoh dan bahlol tahap omega
    Si Mustafa Ali pulak bachol baru kena gertak dah U-turn tahap omega
    Sungguh memalukan agama ,bangsa dan negara…..Hang Tuah kata takkan melayu lesap di muka bumi
    Mungkin kata Hang tuah tak menjadi kalo Anuar aljuburi dan talibarut nya tak di nyah kan di bumi malaysia . Sama2lah kita juangkan hak 1melayu 1bumi….laungkan sekuat2nya agar cina …Tiada equality antara ketuanan dan pendatang.

    Reply to this comment
  15. anarkis

    Apr 24. 2011

    Rakyat? Rakyat mana? Aku tak mintak pun. Sudahlah lu Azmin. Suruh bos lu hati-hati dengan soalan wartawan lagi bagus. Asyik menipu kiri kanan je.

    Reply to this comment
  16. bekas penyokong anwar

    Apr 24. 2011

    jd kalu betul anwar terbukti dlm video tu, xpayah dibuat apa2 la..psl agenda pakatan rakyat lg penting dr akhlak pemimpin mereka..astaghfirullah..mcmni pun penyokong mereka xnmpk lg kebenaran..

    Reply to this comment
  17. halinlintar

    Apr 24. 2011

    rakyat?????????
    rakyat yg mana???
    lain kali guna perkataan ahli pkr…
    belum pun perintah negara..dah nak mengaku..
    semua rakyat dia..
    Memang kaki mabuk dan auta lebih..PKR ni

    Reply to this comment
  18. penutup tin biskut@bulan PAS

    Apr 24. 2011

    Aku rasa was2 dengan kenyataan Mustafa Ali kepada TVSelangor, katanya siasatan polis terhadap videoseks Anwar dibuat bukan mengikut kaedah Islam. Islam menuntut keadilan, jadinya aku anggap siasatan yang dibuat oleh polis itu harus juga Mustafa Ali & PAS anggap lebih memberi keadilan kepada semua pihak baik kepada orang yang dituduh berzina dengan pelacur iaitu Anwar & juga Datuk Shazryl Eskay orang yang mendedahkan videoseks tersebut walaupun nampak berat sebelah sedikit bila polis berkata berkemungkinan & seolah-olah hanya Datuk T(Datuk Shazryl Eskay sahaja) sahaja boleh kena dakwa di mahkamah kerana kesalahan mengedar bahan lucah(videoseks Anwar) selepas polis serahkan kertas siasatan itu kepada AG untuk dinilai.

    Mengambil kira kenyataan Mustafa Ali berkata siasatan yang dilakukan oleh polis itu bukan mengikut kaedah Islam, besar kemungkinan nanti PAS akan berkata mereka terpaksa menolak kertas siasatan polis itu sebab dibuat tidak mengikut kaedah Islam. Perkara ini boleh terjadi jika kita lihat tentang rasa tidak senang hati Azmin Ali kepada kenyataan Mustafa Ali dalam twitternya. Azmin Ali atau Anwar sendiri boleh mempengaruhi N.ajis(Nik Aziz) minta supaya PAS membuat kenyataan secara rasmi menolak kertas siasatan polis itu yang tidak memihak kepada Anwar dengan menggunakan alasan ianya dibuat tidak mengikut kaedah Islam.

    Siapalah Mustafa Ali jika hendak dibandingkan dengan N.ajis(Nik Aziz) kan? Apa diperkatakan oleh Mustafa Ali konon2 PAS akan mengkaji kedudukan PAS dalam Pakatan Haram(PR) selepas selesai kertas sisatan itu dibuat oleh polis & diserahkan kepada AG boleh bertukar nada menyokong terus kepimpinan Anwar & PAS akan tetap berada dalam Pakatan Haram(PR).

    Reply to this comment
  19. 2 kali lima

    Apr 24. 2011

    Rakyat tak tuntut pun….sikit 2 kata rakyat yang tuntut penjelasan, memang dah terbukti Mustaffa yang kata.. Bukan paper UMNO sahaja yang kuarkan statement…apa la azmin dayus ni…bodoh tahap paling bangang

    Reply to this comment
    • Along

      Apr 24. 2011

      Sebenarnya anwar sudah seperti ayah pin. cuma bedanya anwar lebih handal dari ayah pin kerana dia bolih menundukkaN DUA TOK GURU.

      Reply to this comment
    • Politicalamity9

      Apr 25. 2011

      desperate bro.. tahap gaban.

      Reply to this comment

Leave a Reply

Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE